pátek 3. června 2016

JAK JSEM ZABILA...

svůj MOBIL.

- ilustrační foto -


Můj první dotykový mobil.
Několik let jsem odolávala, chytré telefony,dotykáče, se mi nelíbily, že jsou to takové velké placky. Jenže když mi z mého oblíbeného VÉČKA začala odpadávat tlačítka, nezbylo nic jiného než si jít koupit nový telefon. Ukázali mi jediný tlačítkový model co na prodejně měli. Povzdychla jsem a začala vybírat mezi dotykovými. " Hlavně ať je jednoduchý na ovládání, chci jenom telefonovat, posílat či přijímat sms zprávy, občas něco vyfotit když zapomenu foťák", jsem neustále zdůrazňovala prodavači. Odnesla jsem si domů na jeho doporučení Nokii a docela rychle jsme se spolu skamarádily, za což jsem byla ráda. V poslední době mi však neustále sdělovala, že má málo místa, ať něco odstraním nebo ať vložím SD. Co je proboha SD ? Musela jsem s dotazem na syna, co s tím mám dělat, že nemám uloženou ani jedinou fotku, ani kousek videa a telefon začíná nějak zmatkovat.
"Kup si paměťovou kartu, máš to slabý", pravil. Aha, tak já si do prodejny zajedu a koupím. Koupila. Ochotný prodavač se mi nabídl, zda kartu do telefonu chci vložit. Asi když mne viděl a slyšel mé technické vyjadřování, bylo mu zřejmě jasné jaký jsem antitalent.
"Ne, děkuji, já to zkusím zvládnout sama, musím se přeci snažit", prohodila jsem se zářivým úsměvem.
Doma jsem čekala na syna až přijede z práce, jenže mi pak došlo, že je hokej odpoledne a to mažou všichni chlapi někam do hospody si zařvat a zafandit.
"Přeci zvládneš vložit malou kartičku do telefonu, ne?" hecovala jsem sama sebe. Kdo nic nezkusí, nic nezkazí jsem si ještě pomyslela a otevřela kryt telefonu.
"No hele, vždyť je tady piktogram a jediná zdířka kam ji strčit !" A tak jsem tam paměťovou kartu šoupla. Šlo to ztuha.
"Proč to proboha dělají tak blbě, že to nejde zlehka ?" A přitlačila jsem. 
"Uff, je to tam."
Spustím telefon a koukám do Nastavení, Inteligentní úložiště a tam nic. Opět - SD nenalezena.
"Co je ?" Znovu kryt odstraňuji, zkouším kartu vyndat. Ani se nehla. V tu chvíli jsem začala být nejistá a to fakt velmi. Mělo by to přeci jít vyndat stejně lehce jako simka. Nešlo a nešlo. Začalo mi být horko a netrpělivě jsem vyčkávala příchod syna.
"Ty Ráďo, paměťovku jsem si koupila, dala do telefonu a nic, stále nenalezeno."
"Ukaž, já se podívám.Vloženou ji tam máš dobře, ale je divné, že vůbec nejde vyndat. No mami, já teda nevím, ale budeš si muset zajít do prodejny."
Telefon fungoval a tak jsem se tam dostala až za pár dní. Manžel jel se mnou, byl zvědavý co z toho bude. Asi předvídal...
Mladý muž byl z toho celý zkoprnělý, karta se ani nehla. Našel v počítači video jak se karta vkládá do tohoto typu telefonu a ukazoval mi, že je tam plíšek pod který se vloží paměťová karta.
"Tam žádný plíšek nebyl", tvrdím skálopevně.
Muž bejčil, kluk se snažil, pak vzali už i nějaké nástroje. Já začala být celá nesvá a docela vynervovaná. Pak se to najednou manželovi podařilo, karta byla venku.
No co myslíte ? Ano, správně, plíšek tam byl a já to pěkně narvala nad něj,místo pod něj. Šikulka jedna. Jen si zatleskat.
Tak ji tam vložili správně a zapnuli telefon. Nic, ani ťuk. Tak ji zase vyndali a zapnuli telefon. Nic, ani ťuk.
Došlo mi, že je po něm, že jsem ho fakt zabila.

Koupila jsem si telefon nový, novou paměťovou kartu (ta původní byla v pánu, jak se ještě následně zjistilo) a hned jsem si ji nechala vložit.

Za pár dní jsem odnesla mrtvý telefon do opravny. A vyprávěla co se mi podařilo.
Mladý muž se usmíval (naprosto chápu proč) a že ho diagnostikují a uvidí se.

- ilustrační foto -


Dají mi vědět...

P.S. Foto nového mobilu nemohu vložit, nemám zrovna doma foťák a novým mobilem svůj nový mobil prostě nevyfotím  :o))).

14 komentářů:

  1. Alenko,mluvíš mi z duš a těloe!Mám podobnou zkušenost,jen s tím,že dotykac Lenovo také hlasil málo paměti.Nová SD karta zakoupena,vložena správně mužem,ale stále telefon funguje,ale hlásí málo paměti:-(Nevime, co s tím?:-0Co radi syn Radek?;-)Pěkný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se ho Ilonko zeptám :o))). Co nechat úplně telefon vybít a znovu řádně nechat nabít ? Jo ta technika...
      Hezký víkend i tobě.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko já se ještě bráním.Dotykáč mi poslala svůj ne starý,asi rok používaný kamarádka. Hádej, kde je?V krabičce v šuplíku. Můj tlačítkový za 29 euro pořás pěkně funguje. Na prodejně bylo pod ním napsáno: Easy for seniors! Takže tak! Taky si říkám, že se budu muset snažit se s tím dotykovým naučit, pokrok prostě nezastavíme. Příspěvek mne proto pobavil, vidím sama sebe! Hezký víkend! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se Marcelko bránila zuby nehty, ale došlo na něj a takhle to dopadlo. Dneska jsem si ho byla vyzvednout, víceméně mu nic není. Nechali ho celý víkend prý nabíjet a v pondělí ho spustili, jenže kontakty byly násilným vyproštěním karty poškozené, takže paměťová karta se tam již nedá dát. Snad bude stačit tímpádem vnoučkovi, který si tolik přál dotykový telefon k vánocům a dostal tlačítkový - to bylo zklamání. Tak uvidíme.
      Měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  3. :o)))) Alenko,jsi Bohyně! Jsou věci, které kdyby člověku někdo říkal, že se stanou, tak neuvěří... a ejhle, stane se.
    Držím ti pěsti, ať se rychle zkamarádíte! Antrréé bylo zcela originální, neočekávané, teď už půjde vše hladce.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já paní Opatrná jsem si takhle naběhla. Holt zkušenost se hodí vždycky. Beru si ponaučení - práce kvapná málo platná. Ještě že těch přísloví tolik znám !!
      Už se tomu Katko jenom směji.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko! mně technika neustále ničí!! Vůbec nejsem v těchto věcech pokroková, mám ráda svůj starý tlačítkový telefon...:o))) tak jen doufám, že mi ještě dlouho vydrží...Tvoje PS...vidím sebe :o))
    Třeba nakonec budeš mít Alenko telefony dva?? Oni jej oživí...:o)))
    hezký den Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo technika jde moc rychle kupředu, někde se to snad musí zastavit nebo z nás budou jednou fakt jenom roboti...
      Jarko, telefon zprovoznili, řádně ho jenom nabili a funguje, ale paměťová karta již vložit nejde, takže má omezenou kapacitu. Vnoučkovi snad bude stačit.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, nesměju se ani trochu! Nemít syna, byla bych na tom o hodně hůř než ty. On je pedagog, snaží se mě učit :o). S chytrým telefonem jsem se sžila až překvapivě rychle a s tlačítky bych to už asi neuměla :o)
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu technickou stránku nějak již nestíhám. Nyní mne zlobí počítač a syn mi radí - kup si nový !!
      Helenko, ti mladí jsou se vším hned hotový. Já jsem zvyklá věc vyhodit až v případě rozbití totálního, ach jo.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, nebudeš tomu věřit, ale já svůj mobil zabila právě včera a jsem doslova imobilní! Spadl mi na dlaždice a rozbil se mi displej. Prasknul na 4 místech. Myslela jsem, že si budu moci vzít jiný, ale nejde mi tam vložit karta. Takže to je K.O. Budu muset v pondělí něco podniknout! Jinak bych možná dopadla jako Ty! Prostě, když něco nejde, tak to jde:o))! I natvrdo:o)! Užij si nový telefon. Já si taky budu muset zvykat na něco nového..měj se krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No panečku to je taky nadělení. Mobil mi nikdy neupadl, jsem paní Opatrná a pak stejně vyvedu takovou šaškárnu :o)). Inko přeji ti dobrý výběr. Ale pokud si již zvyklá na dotykový nebude to nic těžkého.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Pobavilo... :-D. Já tedy dotykáč mám, ale stejně ze všech jeho funkcí využívám jen telefonování a smsky. Teď jsem ještě "objevila" kouzlo možnosti vkládat poznámky, protože tam je ideální napsat, co je třeba koupit na chatu nebo chalupu. Dvě nemovitosti jsou poněkud náročné ;-) a zvlášť pokud jde o chatu, kam jezdíme tak 4x do roka se nedá spoléhat ani na paměť (skleróza je potvora) ani na lístečky (většinou ho ztratím do týdne). Mobil mám při nákupu vždycky sebou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo jsem na tom stejně. Jen jsem si ještě nenašla jak s poznámkama :o)). Starší syn vzal můj mobil do ruky a začal - jé ty tady máš tolik bezva věcí, hele ty kontakty si můžeš takhle upravit ať se do nich lehčeji dostaneš a tady s tím tohle a já jen chabě protestovala, že mi tím zahlcuje hlavu a až to vezmu do ruky, stejně budu prd vědět :o).
      Takže zatím lístečkuji !! Ale já se vším postupně proderu...
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála