středa 1. června 2016

DALAMÁNKY...

jsem pekla zároveň s olivovým chlebem. Občas mne popadne mírná pečící mánie a upeču několik dobrot najednou.



Recept Kuchařka ze Svatojánu :

250 g hladké mouky
150 g celozrnné špaldové mouky
20 g čerstvých kvasnic
1 lžička cukru
200 g vařených brambor
1 lžička soli
150 ml bílého jogurtu
4 lžíce olivového oleje
1 vejce na potření
lněné semínko na posypání

 

Do mísy smícháme mouky, uděláme důlek, do kterého rozdrobíme kvasnice, zasypeme lžičkou cukru a s trochou vlažné vody rozmícháme na kašičku. Mísu zakryjeme utěrkou a dáme do tepla vzejít kvásek. Oloupeme a nastrouháme na jemno předem uvařené brambory a vmícháme se lžičkou soli, 150 ml mírně zahřátého jogurtu a olivovým olejem ke kvásku. Dobře zpracujeme pružné těsto a necháme půl hodiny v teple kynout. Na vále těsto poté ještě krátce prohněteme a rozdělíme na 16 stejných dílů, ze kterých tvarujeme dalamánky. Narovnáme je na plech, podélně nařízneme, potřeme vejcem, posypeme lněným semínkem a necháme ještě 15 minut dokynout. Pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů asi 20 minut.


Pokud chcete mít dalamánky větší, zmenšíte počet kousků :o)).
I druhý den byly měkkoučké, jak čerstvě upečené.

Opět báječná příloha k polévkám, k salátům, ke grilování...

 

12 komentářů:

  1. Ali, ty jsi nezmar, právě mám zaděláno na ten chleba.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě zadělala také na chleba, ale bez oliv :o) a ještě na klasické housky.
      Venku je pošmourno, tak se zahřeji u sporáku.
      Krásný den.
      Ála

      Vymazat
  2. já právě taky bez oliv, protože já jsem jim úplně na chuť nepřišla.
    ali, já dnes líhnu kuřátka. myslím, že ani neuvařím. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kuřátka ?? Tak ať vše zdárně dopadne Majko.
      K olivám a jejich chuti jsem se dostala také postupně a dneska je mám moc ráda. A přímo v Řecku byly nejlepší...
      Ála

      Vymazat
  3. Ten chlebík vypadá famózně, asi ho také vyzkouším .........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem ho upekla bez oliv a je také moc dobrý Evo.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, vypadají skvěle, budu muset vyzkoušet. pečivo s bramborami mi většinou moc nechutná, ale je to vždycky kupované...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brambory v těstě zachovají vláčnost pečiva i druhý den. Vlastně mne Helenko k pečení domácího pečiva dohánějí pekaři, jejich pečivo se druhý den nedá pozřít, co druhý den, většinou již odpoledne.
      Hezký dne přeji.
      Ála

      Vymazat
  5. Domácí pečivo je vždy super a u nás se po něm jen zapráší ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víc a víc ho doma peču. Všichni si pochutnáme i druhý den.
      Ála

      Vymazat
  6. No ty vypadají k nakousnutí :-). Až dodělám ty termíny v práci, kdůli kterým chodím pozdě domů, a až mi zubař udělá něco se zubem, aby mne konečně přestal bolet, tak to fakt budu muset vyzkoušt...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo určitě dostaneš tu správnou chuť a pustíš se do vyzkoušení. Přeji ať v práci nastane klid a hlavně zub se umoudří !!
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála