úterý 24. května 2016

ZAHRADNÍ ZDRAVOTNÍ SESTRA...

se ze mne stala asi před třemi týdny kdy u nás neskutečně celý víkend foukalo.
Nemám vítr ráda, nepřináší většinou nic dobrého. Stejně tak nesnáším bouřky a pamatuji si, že maminka vždy zapalovala při bouřce svíčku, což já činím taky. Nevím zda to něco znamená, ale je to takový nějaký vnitřní pocit. A pak taky při bouřce u nás v ulici většinou nejde okamžitě elektřina, takže abychom viděli trochu kolem sebe, pokud je to večer.
Zpátky však k mé činnosti zdravotní sestry.
Ráda chodím navečer na "procházku" po zahradě, okouknout keře, trvalky, záhony se zeleninou, nakouknout do skleníku.
Můj zrak spočinul na loni zakoupené dřevité pivoňce, kterou neustále sleduji, zda se dobře zakořenila a daří se jí tak jak má. V tom okamžiku jsem strnula. Ležela na zemi. Nejdříve jsem vyjekla, že snad ji děti zlomily když běhaly po zahradě, ale na hlíně nebyla ani stopa po dětské nožce. On ji povalil ten vichr. Rostlinu jsem pomalu narovnávala a chtělo se mi brečet. "Je po ní", volala jsem na manžela. Pak jsem si všimla, že ta hlavní větev není úplně přelomená, ale hodně ohnutá a prasklá. "Rychle mi přines textilní lepicí pásku", vydala jsem pokyn směrem k manželovi, který celkem nechápavě na mne jukal. "Myslíš takovou, co se používá třeba na olepení hokejky?" hlesl. "Ano, ano přesně tu myslím." Pásku přinesl a já stále držela pivoňku vzpřímenou. Pomalu jsem začala ránu olepovat a pivoňce jsem domlouvala, prosila ji ať mi neodchází, že se tolik těším na její květy.
Zapíchli jsme k ní kolík, přivázali pivoňku k němu a doufali, že to zvládne.




- dnešní stav -


Zatím stále drží, listy neuvadly a tak předpokládám, že míza prýští do celé rostliny tak, jak má. Pokud můj zásah přežije, tak jsem se stala 

zahradní zdravotní sestrou...

P.S.Včerejší krupobití naštěstí přežila bez úhony. Jen nevím jak dlouho tam mám tu pásku nechat a kdy ji odlepit.
 

14 komentářů:

  1. rostliny mají taky chuť žit, stejně jak my, určitě ti pivoňka přežije!
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem si také Pavle říkala. Tak věřím, že to nevzdá.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, já si taky myslím, že pivoňka přežije ... už se mi kolikrát stalo, že jsem si říkala... to už nevydrží ... a byla jsem mile překvapena. Pavel má pravdu.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím vše vypadá Jarko nadějně, každý den ji chodím kontrolovat.
      Ála

      Vymazat
  3. To je tak hezké, úplně tě chápu a a zároveň věřím, že tvoje upřímná starost dodá pivoňce sílu a stane se chloubou tvé zahrady :-)
    Měj se se fajn, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo mi jí v tu chvíli fakt líto. Vyčítala jsem si, že jsem ji hned při zasazování nepřivázala ke kolíku.
      Měj se Klárko hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Milá Alenko,zdravotní sestřičko:o), určitě jsi pivoňce vrátila život a vydrží..Já mám pivoňky 2 a mám je moc ráda..já se teď modlím, aby se Krkonošemi nepřehnalo něco podobného, co vidím v televizi, to bych asi měla po všem:o(. Měj se moc krásně Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já když vidím krev u druhých tak se mi podlamují lýtka, takže klasická zdravotnice bych být nemohla. Ale s kytičkami je to jiné. Na zahradě mám již třetím rokem přesazenou odnož pivoňky od dědy/tcháníčka/, té se daří, budu mít na něj další vzpomínku.
      Kroupy dokáží poškodit spoustu věcí, jsou naprosto zákeřné.
      Měj se hezky Inko.
      Ála

      Vymazat
  5. Posílám moc pozdravů z Jižní Moravy, u nás se zatím naštěstí žádná hrůza nepřehnala... Já nejsem žádný "Mičurin", ale protože mám kytičky (a vůbec všechny rostliny) ráda a pořád kolem nich chodím a hezky na ně mluvím, každým rokem mě odměňují... :) Letos pendluji mezi mým současným a rodným domovem a na kytičkách, na které nemám tolik času, je to znát... musím je zase začít hýčkat... :) Tím chci říct, že souhlasím s názory výše... :) Rostliny mají chuť žít a reagují na pozitivní energii... kdysi jsem o tom četla i vědecký článek... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu také tak věřím, že vycítí tu láskyplnou péči a pak se odměňují.
      Přeji, aby tam u tebe žádné kroupy nespadly a nic nepoškodily.
      Ála

      Vymazat
  6. Asi bych tě, Alenko, klidně povýšila i na zahradní doktorku! Dobrý práce, myslím, že se ti pivoňka odvděčí!
    Přeji klidné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To doufám Helenko, že ji má rychlá péče udělá dobře. Co člověk na té zahradě také nezažije, že ?
      Měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Ali, to je tak, když se něco dělá s láskou, tak je výsledek vždy vidět.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to okamžitý nápad a snad zabral Majko. Pivoňka sice letos nepokvete, minulý týden dostala ještě dávku krup do listů.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála