čtvrtek 5. května 2016

SKALNIČKY...

konečně i u nás začaly kvést.
Bohužel, některé letošní podivnou zimu nepřežily, musím dokoupit a holá místa zaplnit.

- tařička -

- hvozdík -
 
- tařička -

- hořec -

- trýzel nízký -

- trýzel vyšší -

Postupně pomalu nakvétají další hnízdečka, ale teplotní výkyvy v počasí vše na chvíli zarazí, pak s příchodem slunečních paprsků se opět pučení rozeběhne.
Příroda vše zvládne a hlavně si umí pomoci co nejvíce sama.

Což velmi obdivuji...

 

16 komentářů:

  1. Alenko, je to nádhera ..... tak si to užívejme plnými doušky ...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tyhle chvíle na zahradě miluji. Pomalu vše rozkvétá a každý den je vše jinak.
      Měj se hezky Jarko.
      Ála

      Vymazat
  2. Většinu skalniček máme také, a jsou v podobném stádiu květu. :-)
    Nádhera.
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím Pavle v zahradnictví nějaké dokoupit, je to taková krása :o).
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Původně jsem plánovala na květinovém záhonku taky kobercovky, ale množí se v tom slimáci, tak jsem to musela probrat a teď nevím, jak dál...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tuhle zkušenost zatím nemám, mezi skalničkami jsem zatím slimejše vůbec neměla. Jinak je s nimi prostě každoroční boj. K okrajům zeleninových záhonů se mi osvědčuje sypání suchých vaječných skořápek, rozdrobených a pak granulovaný sajrajt na ně.

      Vymazat
  4. Ali mc krásné, já se hrozně těším,až si budu také moci zařizovat svou skalku:-)
    Krásný pohodový den,
    Lucka:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem byla malá tak můj sen byl mít domeček se zahradou a to se mi splnilo. I tvá skalka také jednou bude osázená Lucko, to těšení je přeci také krásné, že ?
      Ála

      Vymazat
  5. Nádherná záplava květů!
    Hezké dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, konečně nastává ten čas, že se chodím procházet po zahradě a jen tak se kochám :o)). Sice ještě skláním hřbet a rýč je neustále v pohotovosti, ale už se blížím k cíli :o)))). Pak budu fotit a rozplývat se.
      Krásné dny Klárko.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, krásně Ti vše kvete.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teprve to Jani začíná a já mám radost jak malá holka, jako každý rok :o)).
      Měj hezké dny Jani.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, tobě toho ale kvete! Krása! Tak ať vykvétají i ostatní, snad už bude jen krásně. Měj se Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teprve to Ivanko začíná a já už mám na zahradě skoro vše hotové - rytí nových ploch,osázení, zamulčování. Hřbet sice bolí, ale pak to "kochání" :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, moc krásně ti to na zahrádce kvete..Kytičky to je moje..škoda jen, že zahrádku mám jen víkendovou a plevel roste rychleji než já stíhám odplevelovat:o), ale snažím se a moc mě to baví.. Z hlíny tahám kytičky očima ven:o) a na jaře vždy zjišťuji, co mi vůbec ještě roste:o). Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to naprosto Inko chápu a jsem šťastná, že mám zahradu u domu, protože každé ráno dělám "obhlídku" co se za noc změnilo. Letos jsem to brala řádně a sázeli jsme nové keře, ryli nová místa ke zkrášlení prostoru. Už je to hotové a já padám na h... - teda ústa :o)). Hlavně ať už mne nenapadají žádné novoty nebo mne muž tím rýčem bude honit po zahradě :o).
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála