sobota 14. května 2016

PŘEDČASNÝ DÁREK...

od kamaráda truhláře.

Vymyslela jsem si osazení jednoho rohu na pergole mřížkami, na které navedu hortenzii popínavou a plamének.
KONEČNĚ.
Chystám se k tomu  několik let a najednou čas uzrál.
Asi to bude tím, že necháváme přeložit dlažbu na pergole, která se, vlivem záplavy před několika lety, hnula a spodní beton se nám trhl a dlaždice se začaly odlupovat.
A tak budu mít sice staré dlaždice, ale pevnou podlahu :o).
Tím pádem si vymýšlím co a jak vylepšit.
Mřížky jsme koupili hotové, jen jsem je pečlivě natřela.
Ke druhé mřížce jsem potřebovala dřevěný truhlík pro plamének, protože ho nemohu zasadit přímo do půdy, po zimě v tom místě bývá hrozně moc vody a on by mi zahynul (zkušenost prověřená).
Volám kamarádovi, zda by mi ho nevyrobil, že loni u nich doma měli jeho truhlíky osázené a že se mi líbily atd, atd.
A on na to, že mi ty jejich přiveze, protože když jezdí na víkendy pryč, tak to většinou zapomenou zalít a ono jim to všechno v nich stejně 
vždycky zajde. Nejsou takoví "kytičkáři" jako já, to vím, ale i tak mne to překvapilo.
Přijeli, přivezli a když jsem se ptala jak se srovnáme, byla jsem odmítnuta s tím, že sice mám narozeniny až v srpnu, ale ať to tedy beru jako
předčasný dárek.
Zajásala jsem, poděkovala jsem a druhý den sázela plamének.

 
 K velkému truhlíku jsem dostala i jeden čtvercový, do kterého jsem zasázela popínavou letničku 
Kobeu :

 
Kobea (lat. Cobaea) je ideální popínavá letnička na pergolu, která velmi rychle roste. Je charakteristická krásnými dekorativními květy a vitálním růstem (velmi brzy pokryje celou vaši pergolu).Listy rostliny jsou po celou dobu výrazně dekorativní, takže pozdější nástup květů vůbec nevadí.
Pěstování: Není vůbec složité. Předpěstováváme 3 měsíce dopředu z osiva, nejlépe během února při teplotě okolo 20°C, později může být teplota  15°C. Rostlina má ráda slunnou chráněnou polohu a provzdušněnou, humózní a vlhkou půdu. Při pěstování v truhlících vyžaduje zálivku 2x denně (truhlík minimálně 25 l).Kvete od srpna do prvních mrazíků.







Dala jsem si letos závazek, že nebudu nakupovat přehršel letniček, že si vystačím s tím co už mám.

Jsem sama na sebe zvědavá zda to dodržím...


 

4 komentáře:

  1. Alenko moc pěkný dárek máš šikovného kamaráda a popínavá letnička vypadá zajímavě docela dobrá inspirace co si dát do truhlíků..díky Broňka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem z dárku měla velikou radost. A na popínavku jsem zvědavá velmi, už se chytá špagátku.
      Ála

      Vymazat
  2. Tak to je tedy dárek! A do pravých rukou :o) Ať se všemu, co do truhlíků vsadíš daří, Alenko!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však si taky každý den chodím s kytičkami "povídat", dávají mi tolik radosti.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála