středa 4. května 2016

POLÉVKA ZELNÁ...

je další z rychlých, jednoduchých polévek s báječnou chutí.
Recept z Kuchařky ze Svatojánu.


2 lžíce oleje
2 cibule
2 lžíce třtinového cukru
1 lžíce mleté papriky
1 lžíce mletého kmínu
1 lžička soli
200 g kysaného zelí
300 g rajčat
500 g brambor
500 ml mléka nebo smetany
3 lžíce hladké mouky

- zpěníme cibulku, zasypeme třtinovým cukrem, necháme 
rozpustit a mírně zhnědnout, přidáme mletou papriku a vše
zalijeme 1 litrem horké vody, osolíme, okmínujeme,
přidáme zelí, pokrájená rajčata (dala jsem z plechovky) a
pokrájené brambory,
vaříme do měkka,
v mléce nebo smetaně rozkvedláme hladkou mouku, vlijeme
do polévky a vaříme asi 5 minut.

Polévka je velmi chutná, kombinace rajčat s kysaným zelím
velice příjemně nás všechny překvapila.


Pro velký úspěch budu brzy opakovat...


 

12 komentářů:

  1. Mnaaaam, tak tu bych zblajzla dokonce klině i ted po ránu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nad polévky, přijdu k duhu kdykoli, že ?
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Tak tu já také můžu, ale rajčata mám nejraději syrová :-). Dobrou chuť =o).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás se baští i tepelně zpracovaná :o)).
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, i u nás je zelňačka velmi oblíbená, mňam!
    Gratuluji k výhře a k výběru knih, obě jsou skvělé a ilustrace pana Borna prostě miluju!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výhra je to báječná a ty dětské se mi líbí moc.
      Helenko krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Aluško, děkuji za komentík na Duze a já zase obdivuji zelňačku z Italským nádechem,určitě ji uvařím, rajčata to určitě ozvláštní a to já moc můžu:-)Máš krásný a zajímavý blogísek který budu navštěvovat!Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dájo děkuji za hezký komentík zde a jsi tu velmi vítána :o).
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, zelňačka je móóóc dobrá polívčička určitě i s těmi rajskými......
    Krásné dny přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se přiznat, že mne by to fakt nenapadlo, rajčata a kysané zelí, ale je opravdu chutná.
      Jarko přeji hezké dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála