úterý 31. května 2016

OLIVOVÝ CHLÉB...

mne lákal k vyzkoušení. Kdysi jsem pekla v domácí pekárně mnoho druhů chlebů, ale když mne opustila, peču chleba v troubě.
Další z receptů z Kuchařky ze Svatojánu.


200 g celozrnné pšeničné mouky
450 g hladké mouky
1 lžička soli
350 ml vlažné vody
7 g instantního droždí
4 lžíce olivového oleje
140 g míchaných oliv (dala jsem pouze černé)



V míse smícháme mouky, sůl, droždí, olivový olej a přilijeme 350 ml vlažné vody. Vyklopíme na vál a dobře prohněteme, až je těsto hladké a pružné. Zapracujeme do něj nasekané olivy. Těsto trochu zvlhne a začne se lepit, ale to nevadí. Vytvarujeme z něho kouli a dáme ji do mísy vymaštěné olejem, potřeme olejem i těsto, zakryjeme a necháme v teple hodinu a půl kynout.
Vykynuté těsto vyklopíme na vál, rozválíme na obdélník, přeložíme napůl a přetočíme rukama jako kdybychom bochník ždímali, okraje přimáčkneme. Položíme na plech potřeným olejem, potřeme teplou vodou a pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů asi 40-60 minut, dokud nezezlátne. Necháme vychladnout na mřížce.

  
Chleba je naprosto báječný. Popraskaná kůrka - hm, tu mám moc ráda, krásně křupe.

A při letním grilování masíčka bude výbornou přílohou...


 

14 komentářů:

  1. Alenko, dělám trochu jiný, ráda vy zkouším i tento!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, těsto bylo suprové, určitě ho vyzkouším i bez oliv, třeba s bylinkami.
      Měj krásný den.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, chleba miluju a olivy moc.. takže se mi sbíhají sliny ...
    Dečky máš krásné, hezky jsi to obkoukala a povedly se ti .. to bude radosti !
    Měj se krásně a užívej si jara se vším všudy. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední kousíček jsem dojídala ještě dneska a byl stále měkký. Ty černé olivy - mňam :o).
      Jarka mi poslala svůj načrtnutý návod a já háčkovala jednu prostírku za druhou :o).
      Jaru měj také hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,
    děláš mi teda chutě !
    Já peču jen domácí kváskový, jdu hned na něj zadělat.
    Krásný poslední májový den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko a ta vůně když se peče :o).
      Hezký dnešní den.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko!!
    Hm....píšu si receptík- děkuji a Tvůj bych si dala hned- jen tak!!!
    Hezký den Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se Jarko až ho upeču pro návštěvu na grilovací posezení, snad jim bude také tak chutnat.
      Ála

      Vymazat
  5. Ještě jednou Alenko!! Chtěla jsem Ti napsat, že se mi moc líbil ten příspěvek "zahradní zdravotní sestra" jednak tím názvem a pak dnes budu napravovat jeden keřík- Baroušek jej trochu přeběhl a je nalomený!!! J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně té pivoňky v tu chvíli bylo tak líto a byl to impulzivní zásah. Zatím stále drží. Držím palce, aby se ti keřík také podařilo zachránit Jaru.
      Ála

      Vymazat
  6. Nádhera! Už bych se k tomu pečení chleba měla také konečně odhodlat. Ten tvůj mě k tomu úplně vybízí.
    Pa pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se zase Marti stále chystám na kváskový. Po nezdaru se žitným kváskem jsem se stále neodvážila a měla bych to brzy napravit.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  7. Už když jsi sem minule dávala recept na chleba a fotky, tak jsem si říkala, že už bych chleba měla taky vyzkoušet. Ovšem zatím jsem se k realizaci nedostala. Tvůj dnešní článek mi tohle předsevzetí přípomněl... Fotka vypadá opravdu lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakmile se jednou rozhodneš, že do toho půjdeš, bude se ti to líbit, protože ta vůně upečeného chleba je úžasná.
      měj se hezky Stáňo.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála