středa 11. května 2016

NA CO ALICE ZAPOMNĚLA...

se dočtete v další knize
Liane Moriarty.

Na co jsem však zapomněla já?
Napsat po přečtení knihy na blog svůj dojem :o).

 

Anotace :
 Když se Alice probere na zemi v posilovně, má na hlavě pořádnou bouli a myslí si, že je jí dvacet devět a čeká první dítě se svým superúžasným manželem Nickem. Jenomže pak se dozví, že se jí z paměti právě vymazalo deset let života a že je ve skutečnosti devětatřicetiletá neurotička, která nejraději tráví svůj volný čas v posilovně nebo na poradách školního výboru se ženami, jež kdysi nesnášela. Jak se to stalo, že se její život tak radikálně změnil? Proč ji její manžel nenávidí? Co tak hrozného provedla, že s ní její milovaná sestra skoro nemluví? A do toho si není schopná vůbec vzpomenout na svoje tři děti – ne, Alice se najednou vidí jinýma očima a ta nová žena, o které jí vyprávějí, se jí vůbec nezamlouvá. Najde způsob, aby se znovu stala tím člověkem, kterým býval?

Jako první knihu od této spisovatelky jsem četla Manželovo tajemství, líbila se mi a hledala jsem proto co napsala dalšího. Když jsem vybírala vánoční dárek pro naši Gábinku, rozmýšlela jsem se mezi Alicí a Sedmilhářkami, sáhla jsem po Alici a nedávnou jsem si knížku od ní půjčila.
Nevím zda to bylo velikým očekáváním, ale byla jsem maličko zklamaná. Chybělo mi tam větší napětí, situace se mi zdály předvídatelné, rozuzlení jsem očekávala. Vše se stále dokola točilo kolem toho, kdo je Gina, jak ovlivňovala Alici, proč se z Alice během deseti let stala taková fůrie, proč jsou s manželem v rozvodovém řízení a žijí odděleně. Rozptylovaly mne vložené úryvky z blogu, který si vedla prababička Alice a monology sestry Elisabeth, vedené formou deníku, se svým psychiatrem. 
Avšak téma ztráty paměti, nevědět že mám děti, že se s manželem rozvádíme a proč, neustále kladení otázek co se vlastně se mnou stalo, zjištění, že se ze mne během deseti let stal úplně jiný člověk, je opravdu zajímavé a myslím si, že nikdo z nás by to vnitřní prázdno zažít nechtěl.
Knihu doporučuji k přečtení a pokud budu mít možnost vypůjčit si Sedmilhářky a Zamilovanou hypnotizérku (její poslední kniha), ráda bych je všechny přečetla a porovnala.

   


 Liane se narodila v roce 1966 v Sydney. Je sestrou další známé australské spisovatelky Jaclyn Moriarty (píšící YA literaturu).
Poté co opustila školu, pracovala v reklamě a marketingu v nakladatelství. Pak rozjela vlastní firmu, chvíli předtím, než začala pracovat na volné noze jako reklamní textař. V roce 2004, po získání inženýrského titulu na Macquarie University v Sydney, vyšel její první román Tři přání. Dále vydala další tři romány.
Nyní žije v Sydney se svým manželem a dvěma dětmi.




2 komentáře:

  1. Další typy na knížky, které bych si ráda přečetla (tuhle autorku vůbec neznám). Jen se obávám, že než se prokoušu dalším dílem Husitské epopeje od Vondrušky, tak vyjde další a já se zas k jiné knize nedostanu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám také dost silnou proluku a knihy se mi hromadí jako nepřečtené a kamarádka i sestra hlásí, že mají krásné knížky k přečtení. Ale ono na všechny přes léto dojde !! To si ohlídám.
      A.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála