pátek 13. května 2016

MULČOVÁNÍ ...

kůrou nebo kačírkem ?
Obojím.
Letošní zahradní úpravy obnášely nejenom přirývání nových okrasných míst, ale také nové mulčování a sázení nových keřů.
Rozhodli jsme se, že nejenom že obnovíme již rozpadlou kůru, ale některá místa zamulčujeme kačírkem.
Nakoupit pytle s kůrou nebyl problém, v nedalekých hospodářských potřebách se manžel několikrát otočil autem a zásoba byla složena u garáže.
Ještě čekám až kůra seschne a dosypu další vrstvu.



Naivně jsem si myslela, že když máme ve městě Uhelné sklady, ve kterých nabízejí kde co, budou mít i různé velikosti kačírku.
Chyba lávky, měli jenom ten droboučký.
Sláva internetu.
Hned jsme s mužem oba zasedli a jali se hledat nejbližší místo, kde by námi zvolenou velikost měli.
Sice to nebylo úplně nejbližší, ale měli na skladě a ještě tentýž den nám ho přivezli. Jen jsme si museli hodně rychle spočítat kolik tun vlastně budeme potřebovat.
Rada se našla - 75 kg na 1m2 a vyšli nám 3 tuny.
Já vytřeštila oči s obavou, že budeme zavaleni kamenem.
Kdepak.
Nakonec to byla docela obyčejná hromádka, on je přeci jenom dost těžký.
A tak jsme vyměnili rýče za kolečko a lopaty, muž velkou, já malou a už zavážíme a zasypáváme.



 Uprostřed dvou nově vzniklých míst zamulčovaných kačírkem se nachází má bylinková zahrádka, ale tu vám nafotím až celá pěkně zaroste pomalu se deroucími a obrůstajícími keříky.



 Už jsem nevydržela a vynosila nádoby s různými muškáty a sukulenty, jen musím sledovat počasí, přeci jenom "zmrzlíci" by mi je mohli spálit.

Jenže, když jsou tolik obsypané květy...


 

9 komentářů:

  1. Alenko, máš to na zahrádce jak ze žurnálu... já se ještě bojím dát kytky ven .. i když mrazík hlásí z pondělí na úterý je poměrně teplo... no uvidíme ...jinak akce ve školní kuchyňce je vynikající nápad a budete mít všichni na co vzpomínat ...
    Měj se hezky a hodně radosti ze zahrádky přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko, stále je co vylepšovat. A počasí sleduji, když tak je přikryji netkanou textílií nebo zanesu do domu.
      Přeji krásný víkend.
      Ála

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, neboj, mrznout už nebude. A my mulčujeme už jenom kačírkem. Lépe udrží vláhu a všechno pak dobře roste.
      Pa M.

      Vymazat
    2. No já v to doufám Marti, ale už se mi také stalo, že po termínu zmrzlých přišlo najednou prudké ochlazení až mrazíky a něco mi pomrzlo.
      S kačírkem zatím zkušenost nemám, ale co mne překvapilo jak hezky ta místa vypadají. Takže něco je s kůrou a něco kamenem.
      Pa
      Ála

      Vymazat
  3. Tak krásnou zahradu upřímné závidím :))
    Hezký vikend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mít svou zahradu byl můj sen již z dětství. Občas se sny plní...
      Ála

      Vymazat
  4. To je nádhera ta Tvoje zahrada. Já makám a pořád mi přijde, že nic není vidět.A pod kačírek i ten mulč dáváte textilii, nebo se nemusí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme již nedávali. Kdysi ano, ale neměla jsem s textilií až tak dobrou zkušenost, rostliny se nerozrůstají tolik a plevel jí stejně proroste. Dočetla jsem se, že když se zakládá nový záhon, vykope se hlína, na dno se dá textilie, zasype, zasadí rostliny a mulčuje se. Nebo se na záhon dá textilie, nastřihne se v místech kde bude rostlina, ta se zasadí a zamulčuje se. My jsem dali jak kůru, tak i kačírek rovnu na vypletou hlínu a občas to prostě projdu a plevel zlikviduji.
      Tak ať se daří.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála