pátek 6. května 2016

KOULE S BEJLÍM...

a představte si, že je to k jídlu :o).

Úžasné bramborové knedlíčky s bylinkami.


Jednoduché bramborové těsto, do kterého se přidají různé bylinky.
Recept z Kuchařky ze Svatojánu.

500 g brambor uvařených ve slupce
500 g hrubé mouky
1 vejce
sůl
bylinky
máslo




- posekané bylinky (já měla libeček, šalvěj, pažitku) smícháme s trochou smetany v misce
- brambory oloupeme, nastrouháme, přidáme vejce, sůl, hrubou mouku 
a bylinky se smetanou, zpracujeme těsto,
vyválíme hada, krájíme kousky, z kterých vytvoříme kulaté knedlíčky (bylo jich 30 ks) a zavaříme je do vroucí vody, asi tak na 10 minut.
Na talíři poléváme máslem, můžeme posypat strouhaným sýrem nebo dozlatova osmaženou cibulkou.

Vzhledem k tomu, že nám knedlíčky zbyly, uvařila jsem druhý den trochu houbové smetanové omáčky a koule s bejlím jsem přidala jako přílohu.


Neměly chybu tak, ani tak :o)... 





 

14 komentářů:

  1. Alenko to vypadá úžasně. Mně už bohužel došly houby, ale houbové omáčky mám moc ráda. Loni jsem si na houbu ani nesáhla, vůbec u nás nerostly :-(. Tiše doufám, že letos to bude lepší, protože neznám lepší relax než se toulat po lese a hledat houby. Užij si krásný a konečně snad slunečný víkend. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nasušené houby ještě v zásobě máme, u nás na severu se loni houbám dařilo, takže jsme jich nasbírali s mužem fakt hodně. Ale rok předtím jsem neměla nasušeno vůbec nic :o)). Jo příroda.
      Ivanko přeji krásný víkend.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, to vypadá skvěle! A s tou omáčkou to musela být dobrota! A asi ty knedlíčky i krásně voní, že? :-)
    Měj se báječně, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Klárko, knedlíčky krásně bylinkami voní. A s tou omáčkou to byla opravdu mňamka :o).
      Přeji krásný víkend.
      Ála

      Vymazat
  3. Ahoj Alčo, dělala jsem něco podobného minulý týden. Jen jsem spíš děla šištice s medvědím česnekem a k tomu dančí guláš. Bylo to skvělé.
    Pa a krásný víkend, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, na medvědí česnek jsem ještě nikde nenarazila, ale já ho vlastně až tak zběsile nehledám :o), ale ta kombinace musela být vynikající. Zvěřinu mám ráda.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Ali nadělala jsi mi chutě. Knedlíky vypadají úžasně. Představila jsem si je s medvědím česnekem, asi je zkusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je také nevařila naposledy a vyzkouším jiné kombinace.
      Měj se Ali hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, s bylinkami mám ráda všechno... takže i tyto knedlíčky musím udělat ... už cítím tu vůni ...
    Krásný víkend přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, stojí za vyzkoušení, je to dobrota.
      Přeji ti krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, moc děkuji za typ, vím předem, že tohle jídlo bude mít úspěch :o)
    Moc chválím i fotky ze zahrady a přeji krásnou sobotu! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I u nás úspěch koule měly :o)).
      Sobotu jsem trávila hlídáním vnoučat a tak jsem si alespoň "odpočinula" od nekonečné práce na zahradě.
      Měj hezké dny Helenko.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, koule vypadají báječně a určitě je vyzkouším..díky za tip i recept..Inka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála