neděle 1. května 2016

BRAMBOROVÉ PRECLÍKY...

se mi zalíbily v Kuchařce ze Svatojánu 
a musela jsem je vyzkoušet.
Řekla bych, že dřív se nějak více připravovala jídla z bramborového těsta, alespoň když si vzpomenu na svoji mamku, tak ta ho používala často.
Jako bychom pozapomněli na jídla jednoduchá.


Recept z kuchařky :

700 g polohrubé mouky
500 g vařených brambor
200 g másla
2 vejce
sůl
koření, semínka na posypání
vejce na potření




- brambory oloupeme, nastrouháme na jemno, přidáme mouku,
změklé máslo, 2 vejce a sůl, 
zpracujeme vláčné těsto, rozdělíme na 32 stejných kousků,
z každého vyválíme hada a stočíme do preclíku,
dáme na plech vyložený pečícím papírem, potřeme rozšlehaným vajíčkem, posypeme kořením nebo semínky,
pečeme ve vyhřáté troubě na 160°C asi půl hodiny
(já přidala na 180°C a pekla si 3/4 hodiny, stále mi nechtěly růžovět)




Jsou moc a moc dobré ...

 

14 komentářů:

  1. Alenko, moc se ti povedly! Vypadají moc lákavě. Navíc můj muž preclíky může, tak je určitě vyzkouším. Měj se krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je také Inko budu péci i příště, zachutnali nám.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, juu, to bych si dala :-) Krásný 1. máj! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je Radu využiji při letních oslavách :o), jsou velmi chutné.
      Přeji hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. To je docela zajímavý recept. A vypadají k nakousnutí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A úplně jednoduchý recept :o).
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, fakt vypadají zajímavě, děláš mi chutě... bramborová jídla máme rádi ... hlavně bramborové knedlíky s cibulkou a pak nastavenou kaši, taky bramb.placky, ty miluju ...
    Měj se hezky, Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme také brambory v oblibě, dají se s nimi dělat zázraky :o)). Jen je mi smutno když vidím pole osázené samou řepkou a brambory z českých polí mizí. Jen u nás v okolí města co se jich pěstovalo a nyní nic. Raději je dovážíme, že ?
      Přeji Jarko hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, ty vypadají moc dobře! Taky jsem nedávno pekla preclíčky, z těsta s droždím, co se nenechává vykynout...
    Moc se mi líbí ten tvůj chleba, to musím vyzkoušet!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mne ten recept také zajímal Helenko. Máš ho na blogu ?
      Také přeji hezký den.
      Ála

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám tě Ivanko na mém blogu :o) a jsem ráda, že se ti zde líbí. Je to takový můj relax o všem co mne baví a zajímá.
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Ahoj Alenko a děkuji za milé přivítání. Psala jsem, že mám hodně podobné zájmy, tak asi proto se ti u Tebe líbí =o). Komentář se mi podařilo nějakým přehmatem smazat :-(. V Praze je dnes zataženo, prší a je to na depku, ale včera jsem posekala trávu a zasela hrách, tak jsem ráda, že se všechno zaleje :-). Přeji Ti krásný den a těším se na překvapení od truhláře. Iv

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála