pátek 1. dubna 2016

ZAHUBTE PLEVEL...

nejlépe jednou navždy.
To bych opravdu potřebovala a mohla přebývající čas raději trávit na zahradě s knihou než s motyčkou.






Chcete se vyhnout na zahradě chemii a zároveň nesvádět marný boj s plevelem ? Zkuste některý z přírodních prostředků boje.

1*
Namočte několik archů novinového papíru tak, aby se k sobě lepily a prostřete je na půdu s plevelem. Přikryjte je kousky kůry, pilinami nebo jiným mulčem a odstraňte je jakmile plevel zajde.

2*
Rozřízněte černé plastové pytle na odpad a překryjte jimi problémovou plochu. Opět je posypejte vhodným lmulčovacím materiálem a nechte je na místě asi 14 dní - do té doby by měl být všechen plevel zneškodněn.

3*
Plevel, který se nedaří vytáhnout s kořenem, zničí sůl - odhrňte od báze plevele zeminu, odřízněte stonek co nejníže a řeznou plochu posypte solí.

4*
Jestli vám mezi dlaždicemi na cestičkách raší nežádoucí rostliny, postříkejte je roztokem z 2 šálků octa, 1/4 šálku soli a 2 kapek prostředku na mytí nádobí. Do štěrbin lze nalít také vroucí slanou vodu.





 Takže já jsem na plevely připravena a vyzbrojena
nechemickými prostředky.

Už mi chybí jen příznivé počasí, bez větru a deště...




        

6 komentářů:

  1. No, myslím, že se ty rady budou hodit. Pršelo, bude teplo, plevel poroste jedna báseň :o)
    Alenko, k tvému dotazu. Dceru máme hodně samostatnou, ale není to žádný střelec, spíš dříč a cílevědomá...V 7. ročníku na gymplu zvládla druhé pololetí místo 5 měsíců za 2 (a neodpustili jí ani známku z TV) a odletěla na půl roku do Anglie...Bylo jí 18 a týden, na letišti jsme si opravdu jako rodiče sáhli na dno... Někdy létá sama, když to je studium (USA) nebo práce, na dovolenou s přítelem :o)...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda Helenko, to je fakt dobrá, ale nedovedu si to vůbec představit. I když v dnešní době jsou naprosto jiné možnosti a mladí umějí jazyky, jsou daleko samostatnější. Což na nich velmi obdivuji - já už svoji školní němčinu skoro zapomněla a u mimoškolní španělštiny jsem bohužel nevydržela (což mne mrzí).
      Tak ať se nám Helenko vždy v pořádku vrátí domů.
      Hezký víkend - u nás po ranním chumelení nyní svítí slunce :o)).
      Ála

      Vymazat
    2. Moc děkuji, Alenko, včera v pořádku doletěla, ale se zpožděním, v hotelu byla po druhé ráno, tak jsem toho moc nenaspala... Já jim to moc přeji, sama se ráda někam povídám, ale strach mít nikdy nepřestanu, to je prostě úděl každé mámy :o)
      A ty jazyky svým dětem taky závidím...
      Pa, Helena

      Vymazat
    3. A to si představ, že jsem včera četla na internetu, že v Kalkatě spadl nedostavěný most na rušnou hlavní třídu. Myslela jsem, že bude po mně, čekala jsem na domluvený čas na skype a když promluvil, ulevilo se mi.
      Máma zůstane mámou se všemi strachy a obavami už navždy :o).

      Vymazat
  2. Bože!!! Hlavně, že je syn v pořádku!
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála