sobota 9. dubna 2016

VYMĚNILA JSEM VAŘEČKU ZA RÝČ...

Nesmějte se, k smíchu to fakt není, protože tato výměna dost bolí.
Vaření odbývám co to jen jde a každou slunečnou či bezdeštivou chvíli věnuji zahradě. Jaro je krásné, voňavé, zelené období, ale mne z něj vždy nejvíce bolí záda, ruce a jdou na mne mrákoty.
Chci mít všechno vypleté, zaseté,zasázené co nejdřív.
Vymýšlím nové varianty jednotlivých částí zahrady, které bych mohla osázet novými trvalkami, okrasnými keři.
Sepisuji si seznamy, které rostliny musím dokoupit, doplňuji hnojiva, kupuji nové rukavice, protože jich několik párů totálně odrovnám.
Vyžaduji, aby mi muž řádně nabrousil motyčky, lopatičky.
On má na starost hlavně zeleninu ve skleníku a na záhonech, ale nedá mu, aby mi nepomohl s přesazováním keřů, aby nebyl nápomocen obrývání záhonů.
Opět se mi potvrzuje, že dva je hodně a když spolu táhnou za stejný provaz, dílo se vždy daří.
Těším se na návštěvy zahradnictví, dokážu se tam toulat třeba dvě hodiny a pečlivě zvažovat, jaký keř či rostlinku koupit.
Vždy mám naprosto blažený pocit a musím se držet při zemi :o).






Nerada nakupuji v Obi či Baumaxu (nejenom kvůli předraženým rostlinám), já potřebuji mít slovní kontakt se zahradníkem, vyptávat se, radit se, v klidu vybírat a proto mám své oblíbené zahradnictví. Rostliny a keře si tam většinou pěstují sami, takže jsou zvyklé přímo na naše klimatické podnebí a nikdy se mi nestalo, že by mi něco zašlo nebo se neuchytilo (což z výše jmenovaných bylo povětšinou).

 Celé páteční odpoledne až do večera jsem prožila s rýčem v ruce
a musela jsem si paže večer mazat kostivalovou mastí :o)...

 
 P.S. Ještě nekončím, hotovo nemám. Ve čtvrtek mi přišly v balíku nové pnoucí růže...
 

12 komentářů:

  1. Alenko, v zahradnictví bych se taky toulala pořád, tam se opravdu kochám ... i v květinářství...
    Tak si to jaro užívejme ! ☼
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je Jarko nejhezčí nakupování,že ? A když se rostlinám pak i daří, radost dvojnásobná.
      U nás je dnes taková zima, že to jarně vůbec nevypadá.
      Ála

      Vymazat
  2. Tuhle výměnu chápu. Až bude hotovo, nastane vniřní klid a teprve pak začne kochání a odpočinek. Ať se daří, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Kájo, na ten okamžik procházek po zahradě a kochání se velmi těším :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Tady pořád leje jak z konve a já bych tak chtěla začít něco s tím pozemkem za domečkem, ale mám tam rybník, zem už ani tu vodu nepobírá, i když jsem ji zryla po nastěhování v září.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás začalo Marcelko pršet v sobotu v noci a tolik se ochladilo, že jsem mohla zalézt tak akorát do skleníku a sít kytičky letničky. Brrr...
      Ála

      Vymazat
  4. Koukám Alenko, že jsme na tom stejně, miluji čas trávený v zahradnictví a od února vypisuji co nakoupím a jak vše budud ladit. Ještě jsem na nákup nevyrazila, ale příští týden už se těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vždy naběhnu do zahradnictví se seznamem a zamotám ji vždy hlavu :o))), většinu z toho stejně nemají, ale vždy mi nabídnou a najdou jinou variantu. A to mne baví.
      Tak Aničko ať se ti daří vybírat krásné rostliny.
      Ála

      Vymazat
  5. Do zahradnictví bych měla mít zákazáno chodit!!§Hezkou neděli Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný zákaz Ilonko, vždyť tam nechodíme každý den :o)). Jen si to užívej.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, zahrada je taková droga... Člověk leze po čtyřech, ale stejně mu to nedá...Mám ji malou, ale po takovém dni taky hledám utišující masti, hlavně teď, po zimě :o)
    A nákupy taky dělám v menších zahradnictvích...
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda Helenko je. Každý rok si říkám - nebudu nic nového vymýšlet, jen udržovat. A každý rok je to jinak. Zase nám letos přibylo okrasné místo, tam kam jsme chtěli zasadit pnoucí růže to nakonec nejde (původní obroubený záhon je zabetonovaný tak, že manžel si bude muset půjčit bourací kladivo, aby to zlikvidoval) a tak se hledá místo jiné, růže jsou totiž již koupené. A tak je to rok co rok...
      Krásné dny, prý budou teplounké.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála