neděle 3. dubna 2016

SRAZOVNÍK - setkání páté...

skoro jsem zapomněla pokračovat.
Náš rodinný pátý sraz byl naplánovaný do  Českého ráje,
Prachovských skal.
Ubytovaní jsme byli v penzionu Brada, v těsné blízkosti skalního města a všichni se těšili na sobotní výšlap do skal. Děti měly za úkol se naučit známou písničku Ivana Mládka Prachovské skály a jediný náš Matýsek ji uměl celou nazpaměť. U večerního grilování u ohýnku ji zapěl několikrát :o).





Pískovcové skalní město vzniklo během milionů let z usazenin druhohorního, mělkého moře, které se rozprostíralo v oblasti severních Čech. Zdejší skalní věže jsou oblíbeným místem pro návštěvy horolezců i turistů.
Prachovské skály jsou místem s dlouhou historií osídlení. Nacházíme zde stopy po osídlení z mladší doby kamenné, z doby bronzové i z pozdějšího osídlení Kelty a Slovany.
V první polovině 20.století zde byly vybudovány prohlídkové okruhy, které slouží turistům.

Kdo tato místa zná, dá mi za pravdu, že je zde nádherně a člověk, který se zde jednou projde, má nutkání se vracet.
Alespoň já to tak mívám.



Po návratu se nebe zakabonilo a spustil se liják, všechny sportovní aktivity pro děti jsme museli zrušit a zůstal z programu jen náš malý karneval.
Ten jsme si připravili pro děti my, dospělí. Domluvili jsme se, že někteří z nás si připravíme doma masky a děti překvapíme.
Převleky byly působivé, protože má sestra nepoznala vlastní dceru :o). 

- já si připravila Bílou paní -

- čarodějnice rozplakala ty nejmenší :o) -



- tajemná cikánka rozdávala odměny a vzadu v pozadí je Kanafásek, postavička z Večerníčku -
- " Vodník a říká mi Fando!" -

 Opět jsme se vyřádili, ale hlavně navštívili krásný kout naší země.

Nedělní dopoledne již patří balení a odjezdu všech zúčastněných rodin.

Jsou to krásné vzpomínky...

 

4 komentáře:

  1. Ách,skalní klasika...hned bych jela.Je fajn,když se sejde dobrá parta,co je pro každou legraci ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme taková rozvětvená rodina :o), tak nás napadlo se občas sejít někde o víkendu v penzionu a spojit vše s výletem.
      Tyhle naše pískovcové skály mám moc ráda.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, tyhle vaše rodinné srazy jsou už pověstné! krásné fotky, parádní masky, pohoda je cítit z každé fotky.
    Líbí se mi i tvé aspikové mističky.
    Přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Helenko je to vždy pořádný mumraj, plno dětí, psů, všichni hulákají jak na lesy :o)))), ale je to bezva. Teď sice máme už druhý rok prodlevu (různé zdravotní obtíže některých), ale myslím, že srazům není ještě konec.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála