čtvrtek 28. dubna 2016

POMAZÁNKA VAJÍČKOVÁ...

se zeleninou.
Opět recept ze Svatojánské kuchařky paní Evy.
Stále se inspiruji :o)


Zrovna mám přísun čerstvých domácích vajec a tak jsem vyzkoušela tuto pomazánku :

7 vajec (v receptu 10)
1 malý celer
1 velká mrkev
2 jarní cibulky
150 g domácí majonézy (v receptu 200g)

- vejce uvaříme natvrdo a nakrájíme je nadrobno,
v misce je promícháme s nastrouhanou mrkví najemno a
taktéž celerem strouhnutým najemno, nakrájenou nadrobno cibulkou
a spojíme majonézou, osolíme.

Majonézu domácí jsem udělala tuto :

100 ml slunečnicového oleje
50 ml mléka
sůl
pepř
hořčice
- vše tyčovým mixérem umixovala dohusta
a malinko jsem ještě dochutila lžičkou octa.

Upekla jsem domácí rohlíky a skvělá večeře byla odměněna
pochvalou :o).








A už mám vybranou pomazánku další, a to
z fazolí a pórku...

10 komentářů:

  1. To jé, taková domácí bašta :-) Vajíčkovou miluje můj drahý muž, asi mu ji taky připravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás jsou pomazánky vůbec v oblibě a vajíčka má můj muž hodně rád :o), takže s chutí baštil i tuto se zeleninou.
      Ála

      Vymazat
  2. Jé Ali, vajíčkovou pomazánku máme doma moc rádi, ale tuhle mléčnou majonézu jsem ještě nezkoušela, tak to musím napravit. je to fakt jak majonéza?
    děkuji a přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji Majko také vyzkoušela poprvé, je pěkně hustá a lze ji suprově dochutit, takže i můj muž, který vyznává klasickou majolku, byl spokojený. Takže za nás - do pomazánek výborná.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Vajíčkovou pomazánku moc nedělám, protože se na ní s manželem neshodneme ;-) - já preferuju vajíčka+žervé, manžel vajíčka+majonézu. Nicméně kombinace s mrkví a celerem mne zatím nenapadla, tak to možná někdy zkusím. Stejně tak neznám majonézu bez žloutku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je nejhorší, když každému chutná něco jinak :o). Můj muž nemá rád a vůbec mu nechutná když jsem přidala bílý jogurt... nu tak ho nedávám a zrovna tato majonéza bez vejce mu chutnala.
      Hezké dny Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  4. Vajíčkových výtvorů se u nás nejvíce nabažíme o velikonocích .. Vajíčka máme moc rádi a vlastně na jakýkoli způsob :-))dobrou chuť ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme zdroj na domácí vejce a muž má vajíčka velmi ráda :o)).
      Ivo hezké dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, hned bych ochutnala, všechno vypadá úžasně, jen mě překvapilo to mléko v majonéze! Člověk se pořád učí...
    A tvůj minulý fejetonek - mám pocit, že ten německý pán k nám taky tu a tam chodí :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla opravdu moc dobrá, stane se naší stálicí v pomazánkách :o). Helenko tuhle majonézu z mléka jsem si kdysi vytiskla u Moniky z Kopečku a překvapilo mne jak je dobrá.
      A pána z Německa nezvu, nevítám, nehostím a stejně se občas vnutí sám !
      Helenko měj se krásně.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála