úterý 12. dubna 2016

MUŽ Z OSTROVA LEWIS...

další příběh od Petera Maye.

 Jeho první kniha, o které jsem psala zde :
 Skála 
se mi velmi líbila, proto jsem neodolala a přikoupila si i jeho další knížky.


- úžasná grafika na obálkách mne vyloženě baví -


MUŽ Z OSTROVA LEWIS

je kniha právě dočtená a opět mne jeho styl psaní nezklamal.
Velmi se mi líbí přiblížení syrové přírody rodného ostrova kriminalisty Fina, který se po několika letech na ostrov vrací, aby ve svém životě začal znova. Zda lépe, či snadněji se mu to bude dařit, to si však musíte přečíst...

 
 Anotace:

Muž beze jména. Muž bez paměti.
Muž, který nemá na výběr.

V rašeliništi na ostrově Lewis je nalezeno dokonale zachované tělo mladého muže, které nese stopy po několika strašných bodných a řezných ranách. Policie se zprvu domnívá, že se mladík stal obětí rituální vraždy před stovkami let, avšak vytetovaný obrázek Elvise na mladíkově pravé paži odhalí, že se vražda musela stát mnohem později, ve druhé polovině dvacátého století.

Bývalý detektivní inspektor Fin Macleod se mezitím vrací na svůj rodný ostrov. Rozešel se se svou manželkou, s životem v Edinburghu i s kariérou u policie a nyní se snaží obnovit staré vztahy a opravit zchátralý dům svých rodičů. Avšak poté, co testy DNA prokážou příbuzenský vztah těla z močálu a otce Finovy dětské lásky Marsaili Macdonaldové, je Finovi jasné, že jeho návrat domů bude trochu rušnější, než čekal. Tormod Macdonald, dnes již starý muž trpící demencí, celý život tvrdil, že je jedináček a že nemá žádné blízké příbuzné. A Fin zjistí, že Tormod měl dobrý důvod, proč v tomto ohledu lhát.

------------------------------------------------------------------------------
Další skvělá kniha, která je každým řádkem stejně vynikající jako Skála. Autor ji napsal tak čtivě, že vás zcela pohltí.
Euro Crime

Děj pulzuje minulými i současnými vášněmi, žárlivostí, podezříváním a lítostí, emocionální tajemství obvytel pochmurného ostrova jsou ještě hlubší než jeho rašeliniště.
The Times

Peter May je mistrovský vypravěč. Obratně kombinuje patos a otázky identity, téma ztracené lásky a rodinných vztahů a tak vytváří vzrušující thriller.
The Irish Examiner

Muž z ostrova Lewis zazářil jako jasná hvězda letošních knižních žebříčků. Lyrické, empatické a dojemné.
Alex Gray, americký výtvarník a umělec

------------------------------------------------------------------------------

Se všemi recenzemi souhlasím.
Prolínání současnosti se vzpomínkami z minulosti, rozplétání jednotlivých tenkých linek ze světlých okamžiků rozpomínání starého, nemocného Tormoda.
Proč a z jakých nešťastných důvodů byl jeho život veliké tajemství?
Tolik bolesti co prožil.
Nedalo se jinak, než o tom nikdy nemluvit.
Fin však pavučinu vzpomínek rozplete.

Doporučuji...



9 komentářů:

  1. Alenko,
    četla jsem nedávno všechny tři díly, měla jsem je půjčené z knihovny.
    Nejvíc se mi líbil právě tento!
    Ten jsem přečetla velmi rychle a hned si běžela do knihovny pro třetí díl.
    Ten už byl, ale o něco slabší než ten druhý!
    Ale máš pravdu, že tyto knížky se čtou sami !
    Potom jsem si dala ještě Dívku ve vlaku a z té jsem nemohla usnout!
    Musela jsem si teď dát od takové literatury pohov a od včera mám rozečtenou českou beletrii Láskobraní od Blanky Hoškové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo...Dívka ve vlaku je super a co teprve Temné kouty? :-)
      Giveaway

      Vymazat
    2. Už mám přečtené všechny tři také, včera jsem dočetla poslední. Jsem ráda, že jsem se k tomuto spisovateli dostala.
      Dívku ve vlaku jsem nečetla, ale Temné kouty ano. Když ono je tolik krásných knih.
      Měj se Ilonko hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, souhlasím se vším, i já jsem byla nadšená! Čekají tě ještě Šachové figurky :o) Pan May prostě psát umí! Slyšela jsem i Pána ohně z čínské řady, taky super.
    Jo, a cibulky modřenců nekupuj! Máš je u mé mamky, té se trochu přemnožily :o) Pošli mi adresu, prosím...
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šachové figurky jsem dočetla včera, také o nich napíšu Helenko krátkou recenzi, abych to uzavřela. A budu čekat, kdy snad pan May ještě z tohoto tématu něco napíše :o). A na Pána ohně juknu, díky.
      Mail odeslán.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Tuhle knihu neznám, ani předchozí. Budu na ně muset mrknout :-) Zvu tě na soutěž o krásnou knížku, mrkni:Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo mrkni, třeba tě osloví tak jako mne :o).
      Na tvou soutěž jdu hnedka mrknout.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Hmm - to vypadá na zajímavý tip na čtení. Mám sice raději úplně klasické detektivky než thrillery, ale když je dobrý, tak nepohrdnu ani jím ;-).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem detektivková Stáňo, ale napínavým thrillerem nepohrdnu. Mám ráda to napětí. A historické detektivky jsou také prima...
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála