sobota 2. dubna 2016

ASPIKOVÉ MISTIČKY...

se mi povedlo připravit na velikonoční svátky.
Máme aspiky rádi, asi dvakrát jsem je zkoušela a zrovna moc se mi nevyvedly, hlavně chuťově - takové neslané, nemastné :o).
Nedávno jsem zahlédla opět krásné aspikové dobroty a řekla jsem si, že to prostě musím vyzkoušet znovu.
Řádně jsem si pročetla pár receptů jak docílit dobré chuti a pustila jsem se do práce.


Použila jsem i pár kelímků od rýžového jogurtu (řádně vymyté), které jsou nízké a široké, líbil se mi jejich tvar.

A jak jsem postupovala ?
Tak jenom v rychlosti kdo náhodou recept nezná a chtěl by vyzkoušet, myslím si však, že to není nic nového :o).

K přípravě nálevu jsem použila zcezenou vlastní naloženou čalamádu.
Do 1 litru jsem dolila vodou a ochutnala zda nálev není příliš kyselý, trochu jsem přisladila cukrem.
Dala jsem si nabobtnat jemnou želatinu 35 g, dle návodu na sáčku.
Nálev jsem svařila a za stálého míchání jsem v něm rozpustila namočenou želatinu - pozor nevařit!
Nechala jsem chladit a mezitím jsem si připravila  zmíněnou čalamádu, vejce natvrdo uvařené, sterilovanou kukuřici a hrášek, na malé proužky nakrájenou šunku a plátkový sýr, trochu pařížského salátu.
Kelímky a misky jsem si dala do ledničky nachladit, vychladlým rosolem jsem nejprve zaplnila dna, dala ztuhnout do lednice a pak jsem vrstvila všechny připravené ingredience.
Jednotlivé vrstvičky jsem vždy zalila mírně rosolem (můžete je dát zchladit, ale já to nedělala, protože miska byla malá) a končila jsem salátem, tuto vrstvu jsem nakonec zalila až po okraj.
Dala do lednice a druhý den vyklopila na talířky, doplnila ještě okurkou, rajčetem (to jsem už nafotit nestihla).


 
 Byla jsem pochválena, nejen mým mužem, ale také mým bratrem, kterému to fakt chutnalo hodně moc - přitom taková maličkost.
 

Měla jsem radost...


 

8 komentářů:

  1. Maličkost, která je dobrá, vypadá výborně a je jednoduchá na přípravu-přesně můj styl. Už jsem je dlouho nedělala, musím to napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím častěji zařadit, je to výborná večeře a má mnoho variant. Chystám se na šunkový nářez, tak snad to dopadne také dobře.
      Ála

      Vymazat
  2. Aspikové mističky jsem ještě nikdy nezkoušela. Budu to taky muset někdy zkusit, ale trochu upravené. Nemám ráda sterilovaný hrášek a pařížský salát, tak to budu muset něčím nahradit :-) (nebo dát víc šunky)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo můžeš právě vyzkoušet náplň takovou jakou máš ráda, to je výhoda. Nejenom,ž e to hezky vypadá, je to i opravdu dobré :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, to jsou dobroty ... aspikové mističky musely hodně chutnat, tomu věřím ... sama jsem je nikdy nedělala a přitom je mám tak ráda .. díky za inspiraci dnes i minule .. na plevel vyrukuju ...
    Přeju ti krásné slunné dny. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si Jarko pamatuji, že jsem si je ráda kupovala do práce ke svačině :o), pak jsem na ně nějak pozapomněla. Nyní už je budu připravovat častěji.
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko!!
    Tys mi udělala chutě!!! Aspik mám moc ráda-mívali ho u nás v Labužníku a často jsem na něj chodila!! dala bych si...že bych jej někdy udělala?? :o))
    Tobě se vyvedl parádně!!
    Přeji hezký večer a neděli! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se přiznat Jarko, že jak vidím ty fotky, normálně jsem dostala chuť :o)).
      Také přeji hezkou neděli, hlavně ať neprší.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála