středa 9. března 2016

VŠE CO ROSTE...

Opět nahlédneme do knihy Bílá magie.

Vše na zemi vibruje krásnou, nepřerušovanou silou. Tyto nevinné, avšak silné a mocné energie najdete všude. Všechno, co je zelené a co roste, je naplněno silným vědomím moudrosti a síly. A moudrost a sílu lze použít pro růst a rozkvět na duchovní úrovni. Tyto energie mohou vycházet z kůry stromu stejně jako z trávy pod našima nohama. Ač nemluví, neznamená to, že jsou mrtvé a nepotřebné. Naopak - jsou velmi živé a věřte tomu nebo ne - čekají na nás, až je budeme potřebovat a hledat jejich pomoc.
Někteří lidé se posmívají druhým, že rozmlouvají s rostlinami jako s lidmi. Bylo však dokázáno, že vztah s rostlinami má pozitivní výsledky. Obrací se k nim stále víc lidí, mnozí rostlinám dokonce zpívají nebo hrají.
Občas na mě někdo překvapení pohlédne, když na svých každodenních toulkách přírodou objímám strom. Nemohu si však pomoct - dělá mi dobře stromy objímat. Od silných a zdravých stromů získávám energii a moudrost. A těm, které vypadají trochu smutně, předávám dotykem dlaní léčivou energii zase já. Je to kouzelná zkušenost. Nejenže jsem venku v přírodě a s ní, ale cítím, že tam patřím a že jsem její součástí.
Náleží do ní nádherné rostliny, stromy, léčivé byliny a květiny. A vše má svůj smysl. Naši předkové si této pravdy byli vědomi a předali nám ji - zeleň má nejen léčivé, ale i magické účinky. Tak například heřmánek nepoužívali pouze při kolikách, horečce, na trávení nebo k mytí vlasů, ale využívali také magickou sílu heřmánku v koupelích lásky nebo ho dávali do ochranných či očistných váčků.
Vždy mám doma čerstvou bazalku a rozmarýn. Ihned po nasbírání na zahrádce je zpracuji. Rozmarýn je dobrý v kuchyni stejně jako na ochranu. A bazalka udržuje finance v pořádku a v bezpečí. Tyto silné a mocné bylinky nemohou škodit, nemíchejte je však dohromady, každá má speciální vlastnosti a nejlépe působí pro zajištění požadovaného výsledku či změny samostatně.

Tato kapitola mi mluví z duše. Pokaždé když se ocitnu v lese, u rybníků, v horách, cítím v sobě neskutečnou energii a pocit radosti. Nebylo tomu tak vždy, ale až postupem času jsem si začala uvědomovat, že právě na těchto místech se cítím tolik šťastná.

 




Jen jsem nahlédla na fotky z loňského roku a už se tolik těším.
Na to, co přijde s nadcházejícím jarem, na to, co mne čeká při našich výletech do přírody, na lesy, louky, rybníky, skály a kopce.

Je to otevřená náruč...




6 komentářů:

  1. Paní Alenko, v přírodě to cítím úplně stejně... není nic víc než být její součástí... je to velký živý pulzující kolos a když jsme nedávno vyrazili na procházku s manželem, dítkem v manduce a naší krásnou bernskou salašnicí, svítilo sluníčko a výhled byl na celou krásnou Jižní Moravu, část Slovenska a Rakouska, příroda se probouzela, zaplavil mě pocit úplného štěstí, že toho kolosu a koloběhu můžu být součástí... těžko se to vysvětluje a popisuje... párkrát jsem ten pocit zažila...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostá pravda, s tím co píšete musím jen a jen souhlasit. Děkuji za návštěvu a přeji krásné souznění s přírodou.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, příroda je něco tak úžasného ♥ ... a v lese je tolik k vidění a tak krásně voní ... v každém počasí nádhera .....
    Tak hodně krásných výletů přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě že ji máme kolem sebe. Na výlety se vždy těším a ráda je i plánuji :o).
      Měj Jarko hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko to je nádhera... v přírodě je krásně a fantasticky :o)
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak já se těším na novou zeleň Marti, to se nedá ani vypovědět :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála