úterý 22. března 2016

MÁŠ MÁ OVEČKO...

 Z nedaleké farmy přehnali ovce na jinou pastvinu a já je mám nyní při mých procházkách úplně na dosah ruky.
Říkám jim ovečky Shaun.

V sobotu když svítilo sluníčko jsem sebou neměla ani foťák, ani mobil, což mne v tu chvíli mrzelo, ale pak jsem si uvědomila, že když už tam zapíchali elektrický ohradník, budou zde umístěné delší dobu.
Muž odhadoval, že jich tam bude možná 300, mně se to zdá příliš, ale je pravdou, že jsou rozlezlé po veliké ploše.


Včera mne zkropil na cestě jarní déšť, ale odolala jsem myšlenkám na rychlý návrat, nasadila kapuci a šla dál. Jako kdyby na mne čekaly, byly v chumlu přímo u cesty a já si je fotila, natáčela na video.

Baví mne je pozorovat. Jsou tak klidné a v pohodě, až jim člověk může závidět.
Mají malá jehňátka a často je volají k sobě přes celé stádo kam se zaběhla, takže se ze všech stran ozývá neustálý bekot. A bečí každá jinak :o). Některé starší ovce měly až hrdelní tón, fakt zajímavé.


Z jednoho křoví mimo ohradu si to ke mně namířila jedna nezbednice, která nevím kde, kudy a jak zdrhla. Je mi jasné, že zahlédla u cesty mnohem lepší zelenou rašící travičku a musela ji za každou cenu mít.
Ostatní ji s bekotem umravňovaly ať neblbne a vrátí se, že by ji mohlo třeba porazit auto, které po cestě občas jede. Byla na vážkách.
Vypadalo to, že se jí začíná stýskat a chtěla by zpět, jenomže holka jedna zapomnětlivá marně hledala díru kudy za nimi.
A já jí pomoci nemohla. Jednak se mi nechtělo vše s ní obcházet a hledat ten její únikový otvor, a pak jsem věděla, že v ohradníku je určitě puštěný elektrický proud. Jen ať si té svobody pěkně užije, on určitě farmář pojede okolo a zařídí její návrat. 



Jan Nedvěd - Ovečka


1. Máš má ovečko dávno spát, už píseň ptáků končí.
Kvůli nám přestal i vítr vát, jen můra zírá zvenčí.
Já znám její zášť, tak vyhledej skrýš
zas má bílej plášť a v okně je mříž.

R: Už máš má ovečko dávno spát
ty můžeš hřát, ty mě můžeš hřát.
Přijdou se ptát, zítra zas přijdou se ptát
jestli ty v mých představách už mizíš.

2. Už máš má ovečko dávno spát, teď máme půlnoc temnou
zítra zas budou nám bláznů lát, že ráda snídáš se mnou.
Proč měl bych jim lhát, že jsem tady sám
když Tebe mám rád, když Tebe tu mám?

R: Už máš ...


Tak moje milé ovečky, příště si k vám zajdu z jiné strany...

 

14 komentářů:

  1. Alenko, to je moc hezký procházkový cíl! Fotky jsou kouzelné a pohled na ty ubečené holky snad pohladí tvou duši.
    Myslím na tebe, drž se. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska jsem byla velmi zklamaná, ovečky byly fuč a zatím jsem nezjistila, na kterou louku je umístili.
    A jinak Helenko, už jsem ve své formě :o), mám v sobě klid.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko,
    ty ovečky to je teda hezký cíl procházky :-)
    Taky jich u nás pár máme, ale neměla jsem letos ještě štěstí, aby byli v ohradě :-(
    Jsem ráda, že už jsi zase ve formě!
    Já skoro taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě mám na mé trase koníky, tak porůznu jsou v různých ohradách a někdy mám štěstí, že jsou hodně blízko. Chtěla bych je také postupně nafotit, ale to bych si nesměla doma zapomínat foťák :o)).
      Ilonko nezapomínej, že nic se nemá uspěchat a po operaci obzvlášť !.
      Tak se opatruj.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, to je nádhera ... také bych chtěla mít takovou "drobotinu" nablízku... v dobrém ti to závidím ... tak si ty chvíle pohody užívej a zase poriď pár fotek i tich koníků...
    Přeju ti vše jen dobré. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Faktem je, že dnes se na různých loukách a pastvinách ovečky vidí často.
      Koníky postupně určitě obejdu také Jarko a pořídím fotky.
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Fotky s ovečkama jsou úžasné, světlý kožich a černá hlava - to se jen tak nevidí .-) Krásné velikonoce Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou moc hezké Ivanko, že ? A když je člověk vidí hodně zblízka, jsou každá jiná, i ta malá jehňátka. Jedno mi neustále připomínalo nějaké čertisko z pohádky :o)).
      Hezké svátky.
      Ála

      Vymazat
  6. To je hezký článek - takový jarní... Snad už to jaro bude definitivní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo zatím to tedy u nás vůbec nevypadá, už druhý den poprchává, zataženo, nevlídno, bez slunce. Tak nevím, nevím.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, krásné ovečky...můj manžel by je viděl nejraději, jak spásají jeho zahradu na chalupě a on nemusí sekat trávu:o)anebo (teď vůbec ne romanticky) na pekáči jako skopové na česneku.o)..a já vždycky, když je vidím, tak vzpomínám na svou mamku, jak se mnou počítala ovečky, když jsem nemohla jako malá spát..kolikrát jsme spolu šly lávkou..krásné vzpomínky, jak já bych si přála, aby mě ještě uspávala:o), četla a zpívala písničky...jsou věci, co se nevrátí,ale rozhodně nikdy ze vzpomínek nevymizí..Měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máte na chalupě hodně velkou zahradu, tak se mu vůbec nedivím. U nás se to zvládne sekačkou :o). Inko, já mnohokrát i dnes počítám, je to nejlepší uspávadlo. A máš pravdu, jsou okamžiky, které se již nevrátí, ale vzpomínky vždy zůstávají!
      Měj se hezky Inko.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, tu písničku mám moc ráda.
    Pěkné ovečky. Stádo vypadá početně.
    Můj muž by taky viděl skopové v kuchyni a to asádo nebo na majoránce. Já vidím krásné zvířata a teplý svetr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich opravdu hodně. Oni chlapi vše mají přes tu kuchyň, že ? Ali co je asádo ? Nic mi to neříká.
      Mně se také více líbí na té louce a z vlny zimní svetr, to souhlasím.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála