pondělí 21. března 2016

MANDARINKOVÝ DORT...

mne velmi zaujal na blogu Klárky
 Spolu u stolu

a protože ráda zkouším věci  nové, zajímavé, již od pohledu chutné, hodil se sobotní svátek mého muže a pondělní mého syna k pečení laskomin.


Musím se přiznat, že dort nemám na pohled tak skvělý jako Klárka, bylo to způsobené tím, že piškotový základ se mi po vychladnutí od okrajů stáhl a krém mi následně zatekl všude kde měl místo.
Nic z toho však neubralo tomuto dezertu na výsledné chuti.
Nejenže nádherně provoněl celou ledničku, ale po rozkrájení jsem nestihla ani fotit. Uchránila jsem na neděli pro návštěvu a dala stranou našim mladým.
Už jsem si promyslela, že příště ho vyzkouším s hruškami a hruškovým želé nebo broskve by byly také vynikající. Piškotový základ však použiji ten svůj osvědčený - 3 vejce a 9 dkg cukru hodně našlehat a lehce vmíchat  9 dkg polohrubé mouky.
Jednoduché, že ?
 Na celý dort stačí 5 vajec, 15 dkg cukru, 15 dkg mouky (prostě na každé vejce 3x). Dávám do studené trouby a peču asi na 160-170 °C dorůžova.

Jako druhý moučník jsem zvolila již osvědčený pomerančový

chlebíček, který jsem již pekla
 několikrát a recept mám od Helenky.




A tak nám to doma vonělo mandarinkami a pomeranči :o)...







   

8 komentářů:

  1. Alenko, oba dezerty vypadají k na kousnutí!Já už o víkendu také pekla,u nás byli kynute koláče mnoha chuti a také se moc povedly:-)Dekuji ti moc za komentar a přeji krasne pondeli:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna nedávno jsem Ilonko říkala manželovi, že jsem strašně dlouho nepekla klasické kynuté buchty či koláče. No od té doby co mi klekla pekárna (a já nejsem schopná si nějakou zase koupit), která ze mne vždy zpracovala krásné kynuté těsto. Musím se polepšit. Jenže mně chutnají nejvíce takové lehké moučníky.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali už jsem se podívala u Helenky na recept na pomerančový chlebíček a určitě ho upeču. Dort mě taky láká snad ho někdy zkusím. Máš pěkně nazdobeno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohu jen a jen doporučit Ali vyzkoušení, je chuťově báječný a zpracování jednoduché. A ta vůně :o)).
      Nazdobeno příliš nemám, opravdu jenom tak zlehka. Chybí mi to hezké počasí.
      Ála

      Vymazat
  3. Milá Alenko,přesně tento dort mám asi taky v plánu.Budeme mít doma oslavence,tak možná zkusím něco nového ;-) Štastné dny H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tyhle dorty mám hodně ráda :o)), jsou lehké, s ovocem - mňam. Oslavencům chutnali oba dva, jak mandarinkový, tak pomerančový chlebíček.
      Měj Hani krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, musím se smát - v sobotu jsem pekla pomerančový chlebíček a v neděli byly poháry s vanilkovým krémem a mandarinkami...
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. No to je Helenko krásné souznění :o)).
    Ten tvůj pomerančový chlebíček je tak exkluzivní !
    Hezké odpoledne i tobě.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála