neděle 27. března 2016

MALÁ PÁTEČNÍ PROCHÁZKA...

ještě než dorazila návštěva nesměla chybět.
 Měla jsem vše hotové a tak jsem vyrazila na svůj malý okruh.
Když jsem se vracela s krásně čistou hlavou a protaženými svaly, šla jsem kolem ohrady s ovečkami, které se opět pásly blízko cesty. Bylo mi divné, že ani jedna z nich se nepase v zatáčce, kde se přechází z luční cesty na asfaltovou a kde jich vždy je velké množství a už z dáli na mne bečí.
Až když jsem přišla blíž, došlo mi proč.
Jen jsem vyjekla a celá se orosila.
V oplocení bylo zamotané jehňátko, leželo na zemi, pěnu u tlamičky a škubalo zadními nožičkami.
Málem se mi srdce zastavilo.
Věděla jsem, že do ohradníku jde elektrický proud, rukavice jsem neměla a tak jsem pádila na blízkou farmu, odkud ovce jsou, s nadějí, že tam někdo bude a pomůže. Kdybych tam nikoho nezastihla, doběhla bych domů pro manžela a společně bychom ho snad vymotali.
Naštěstí jsem zastihla přímo majitele, ten okamžitě sedl do auta a jel tam.
Prý to není poprvé.
Myslím, že typ ohradníku není pro malá neposedná jehňata vhodný, ale byla jsem ráda, že tam jel.
Bohužel nevím, zda malému jehňátku ještě bylo pomoci.
Neměla jsem sílu se tam vrátit.
Domů jsem přišla se slzami nakrajíčku, úplně roztřesená.
Stádo mu nemohlo pomoci, tak se od něj odvrátilo a aby jeho trápení ovce neviděly, přemístily se s ostatními jehňaty kus dál.


Ještě dnes mám ten smutný obraz před očima.

Někdy to v té přírodě je drastické... 



4 komentáře:

  1. Alenko, tak jsem uviděla fotku oveček a říkám si je to bude příjemné čtení ... no, je mi tich němých tváří někdy děsně líto .. asi opravdu ten ohradník není vhodný, když se něco takového nestalo poprvé ...
    Alenko, přeju ti hezké velikonoční pondělí a samé hezké zážitky! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy to bývá fakt kruté. Ohradník má větší oka, vše je z nějakého plastu a jednotlivá pole spojená a zapíchaná do země.
      Krásné dny Jarko.
      Ála

      Vymazat
  2. Příroda umí být i macecha :-(. I když tady asi byl díl viny v člověku, který asi ten ohradník nedomyslel. Aspoň to jehně mělo štěstí, že jsi šla kolem a netrápilo se tam dýl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že si vše reguluje sama a zvířata se tím asi tak netrápí jako my lidé. No nevím. Snad už to nikdy neuvidím takhle na vlastní oči.
      Přeji Stáňo krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála