středa 3. února 2016

TIRAMISU...

Když už jsme byli v sobotu naladěni na italskou kuchyni, připravila jsem na završení nedělního oběda, na který jsem pozvala celou rodinu, oblíbený dezert Tiramisu.
Jistě velmi dobře znáte, že ?

Je mnoho receptů jak tento moučník připravit, jak nahradit mascarpone, ale já se držím co nejvíce pravých ingrediencí pokud je to možné a jen když jsem zatlačena do kouta, občas něco mírně nahradím :o).
Používám dva osvědčené recepty a o ty se s vámi nyní podělím.




Tiramisu v cukuletu

3 lžíce moučkového cukru utřu ve vodní lázni se 3 vejci
(vše šlehám ručním mixérem přímo na sporáku),
nechám vychladnout,
rozmíchám 2 mascarpone,
 (měla jsem zrovna pouze jedno, použila jsem proto vaničku tvarohu-to je zrovna to zatlačení do kouta),
přidám dohusta ušlehanou smetanu,
do hrnku silné kávy instantní nebo překapávané přidám panáka alkoholu
(např. Amaretto, Portské),
namáčím piškoty a vrstvím ve formě s krémem,
poslední vrstvu krému silně posypu kakaem,
odstavím do lednice do druhého dne.


Tiramisu s Italem v kuchyni

(Emanuel Ridi - jeho vaření jsem v televizi opravdu ráda sledovala, protože je to ohromný sympaťák a jeho kuchařku jsem dostala od mého muže dárkem)

Mějte po ruce :

5 vajec
500 g Mascarpone
5 lžic cukru
2 malé panáky mandlového likéru Amaretto
šálek silné kávy
1 sáček piškotů nebo italských Biscotti Savolardi 
kakao na posypání dezertu

- oddělíme žloutky od bílků,
- žloutky utřeme s cukrem metličkou,
- ušleháme bílek do hutného sněhu,
- do žloutkové směsi zlehka vmícháme sýr Mascarpone,
- ve finále přidáme sníh a vše něžně spojíme,
- piškoty nebo biscotti rychle namáčíme do kávy ovoněné Amarettem,
- vrstvíme do formy, zakrýváme krémem, opakujeme vrstvení dokud nám vše stačí,
- na poslední vrstvu krému poprášíme kakao,
- celému dílu dopřejeme zasloužený odpočinek v lednici.
 


A pak servíruji ke kávě a sklízím co jsem zasela.
Tedy obdiv :o).

Olizujeme se až za ušima ...




 

10 komentářů:

  1. Přiznávám, že tiramisu jsem dělala jen 1x. Tehdy u nás bydleli mladí, tak jsem delegovala práci. Můj milý se zeťákem namáčeli piškoty do silné kávy s rumem a skládali do formy- a přitom popíjeli rum napřímo. Pak tekutina došla- a než jsem uvařila kávu novou, tak pánové za pokřiku: "Práce musí odsejpat!" máčeli do čistého rumu. Výsledný výrobek byl poněkud nevšední a požití porce nikdo nesměl za volant. Dílo bylo nazváno -RUMAMISU-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)) dobrý, vystihující název. Jak je při vaření či pečení používán alkohol, mužský raději nezvat k pomoci.
      Měj se Marcelo.
      Ála

      Vymazat
  2. Taky bych se olozovala, tiramisu mám ráda. Tvůj recept jistě vyzkouším! Moc zdravím Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je také oblíbené, vůbec všelijaké nepečené dezerty i s ovocem. Pomalu se vždy o poslední kousky v dobrém "hádáme" :o)).
      Měj krásné dny Marcelo.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo, také ho dělávám a také ho tááák miluju:) je to jeden z mých nej, i když těch nej mám opravdu hooodně:D
    Užívej středy a krásný den:)
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No co se dá dělat Lucko, viď ? Když je tak chutný :o)).
      Měj krásné dny i ty.
      Ála

      Vymazat
  4. Jé super,děkuji za recepty pohromadě.Snad se díky nim už konečně dokopu jednou udělat ten pravý originál,místo české varianty ;-) Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pamatuji Hani, že jsem si dřív myslela bůhví jak to není složité, když je to italské :o)). A ono vůbec není.
      Tak vyzkoušej a přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, také dělám a ráda, protože je to jednoduché a vím, že se vždycky sní..:o)..Moje švagrová nahrazovala mascarpone pomazánkovým máslem. Ale jen do té doby, co si to spletla a dala tam křenové:o))..Tiramisu mělo říz:o)..Měj se krásně.Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem Inko jednou vyzkoušela s pomazánkovým máslem, ale nebylo to úplně ono, nám to chutná více s mascarpone. No a to křenové :o))) - co dodat.
      Pa Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála