středa 24. února 2016

TAK TROCHU DALŠÍ RECY...

Nic závratného nečekejte :o).

Pustila jsem se do velikého gruntování v mé malé pracovně.
Mám tu výhodu, že v našem domě při rekonstrukci půdy na ložnici a pokoj před mnoha lety, zbyla v patře jedna malá místnost, kterou kdysi obýval náš nejmladší syn jako dětský pokojík.
Ihned jsem si ho zabrala na svou pracovnu.
Mám zde uložené veškeré mé potřeby pro pletení, háčkování, uschované barvy na hedvábí, na textil, mám tu šicí skříňku, šicí potřeby, žehlím tu.
Neumím si představit kde bych všechny ty věci vlastně měla ?

Jenže znáte jak to chodí. Tohle budu určitě někdy potřebovat, tenhle zbytek přeci nevyhodím, do tohoto tvoření se ještě někdy pustím.
A věcí přibývá.

Řekla jsem si a dost. Na každý den jsem si naplánovala určitou část, kterou jsem probrala a natvrdo vyhazovala do tříděného odpadu vše co stoprocentně již neupotřebím. Dělala jsem to několik dní, ale zarputile jsem postupovala k cíli. Už mi zbývá jen šuplíkový kontejner, každý šuplík probrat a uspořádat.
Koupila jsem si novou komodu s košíky, mám vyhlédnutou polici s košíky na zeď (než jsem se doma rozmyslela, tak mi ji v Jysku vyprodali!!) a pečlivě vše třídím a ukládám.
Ušila jsem si nový závěs na okno. 

Při té příležitosti jsem našla pečlivě schované vyřazené povlečení, je letité (šila mi ho maminka do výbavy :o)), ale velmi kvalitní látka), kdy po odstřižení vrchních vetchých částí zbylo dostatek látky na povlaky na malé polštářky, které máme rádi na spaní, takové ty muchláčky pod hlavu.

Tak do těch jsem se pustila.
Žádné zapínání na knoflíky nebo zip, obyčejný jednoduchý překlad a během odpoledne jsem ušila 6 kusů plus jeden z opět vyřazeného polštáře.


 
Když jsem si v Jysku vybrala tuto bílou komodu a prodavač mi nesl ze skladu v ruce takový ne příliš velký balík, ptala jsem se kde že jsou ty košíky ? Paní, ty jsou vevnitř.
Trochu jsem tápala, ale nic sem neříkala.
Doma to bylo jasné.
Manžel byl blahem bez sebe. Každý košík se skládal ze čtyř dílů, které se šroubovaly k sobě. Takže část skříňková plus šest košíků. Málem si ukroutil ruce, chudinka :o). Ale vytrval a komoda si za krátký čas lebedila na svém místě.
Po přesunutí šicí skříňky do rohu jsem vyměřila, že se mi vedle nové komody přesně vejde ještě jedna.
Manžel už ví, že až ji budou mít, čeká ho zase šroubovák.



Nový závěs je obyčejná bavlna, líbila se mi barva a jemný vzoreček.
 



V Jysku zrovna měli slevy na tyhle malé košíky, no nekupte je za 65,- Kč, když běžně za ně chtějí 169,- Kč.
Jen nevím proč jsem si vzala jenom dva !
 

Také došlo o víkendu k došití malých sáčků, které jsem naplnila posledními zbytky mé levandule.  


 A konečně jsem se rozhoupala, že zrenovuji svou starou židli.
Muž mi vnucoval ať si koupím novou bílou, ale kdepak.
Tuto vezmu smirkovým papírem a pěkně si ji na bílo sama natřu.
Jsem na ni zvyklá :o)). Ušiji nový podsedák a bude jak nová.



Tak snad se mi podaří během nadcházejícího víkendu se do ní pustit.

Manžel jen pokyvuje hlavou a ptá se, kde že prý beru tu energii.

Já nevím, beru vitamín B12, že by tím ?... :o)))


 

16 komentářů:

  1. tuto látku jsem si také zakoupila, mám ji ještě ve třech barevných variacích, čeká na patchworkové polštářky dceři do ložnice.... jinak košíky super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak patchwork jsem nikdy nezkoušela, líbí se mi, ale určitě je to dost těžké šití.
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, také nevím kde bereš energii ... ale krásně jsi se do toho pustila ... máš tam samé šikovné věci ... a ta židle ??? .. novou ne !!!
    je to stará dobrá krasavice !!! ☼
    Že bych najela na B1 ?
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už asi cítím blížící se jaro, no spíš si ho toužebně přeji a aby mi to lépe utíkalo, řádím :o).
      Ta židle je fakt pohodlná, tu nedám ! Dostane nový kabátek a bude bezva kráska.
      Jarko ten vitamín je B 12 :o)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, moc a moc ti takovou pracovnu závidím! Dům máme celkem velký, ale na něco takového se tedy jaksi nepamatovalo...
    Komoda je moc krásná!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem také Helenko za ni šťastná, vůbec si nedovedu představit kde bych ty své "krámy" vlastně měla. Nemáme veliký dům, ale tím, že jsme zabrali i půdu, místností je hodně. Komodu nutně potřebuji ještě jednu!
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Ty se máš, že máš celý pokoj jen pro své tvoření. To by se mi líbilo. Moc se mi líbí ta komoda s košíky, už dlouho o něčem takovém taky přemýšlím. Takže si mi dala inspiraci. Přeji hezký večer. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc si toho Jani považuji, je to sice taková nudle, ale úplně dostačující. Je to mé "království" :o). Komody s košíky se mi vždy líbily, konečně jsem se rozhoupala.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, krásná rekonstrukce tvé pracovny. Také bych si takovou přála:o) Jinak věř tomu, že i v naší aktivitě nás tak trošku žene i blogování..Alespoň já cítím, že díky blogu jsem tvořivější a i mě to nějak víc naplňuje. To, že si to díky blogu uchovám v paměti nebo že mě potěší nějaký krásný příspěvek, tak mě to žene dopředu a navíc mě to těší! Ale ta B12 může mít také vliv:o). Měj se moc krásně a ta židle bude určitě nádherná! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě Inko nemám vše hotové, ale podstatná část již je. Ještě nechat vyrobit od truhláře nějaké police na zeď (teda manžel pronesl, že mi je zbouchá :o), tak uvidím), pověsit na nová místa mé obrázky z decupaque a můžu nově tvořit. Také se inspiruji na ostatních blozích a máš pravdu, že to člověka žene dopředu to také vyzkoušet, když se něco líbí. Tibeťané a B12, fakt dobrá kombinace :o))).
      Měj krásné dny Inko.
      Ála

      Vymazat
  6. Ali, krásně si pokojík zabydluješ. já mám tu komodu, jen užší v koupelně, ale košíky se trošku rozplétají.
    přeji hodně elánu u renovace židle, bude určitě krásná. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano měli v nabídce i užší, to je pravda. Košíky se rozplétají ? To si mne moc nepotěšila Majko :o)). Budu na tedy obzvláště opatrná.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  7. Tedy Alenko tak tohle ti moc závidím...pokojík jen sama pro sebe ♥
    A po téhle skřínce už delší čas také pokukuju a to jsi mě ted překvapila tím jak jsou košíky dělané :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a to si představ, že když jsme tehdy do Jysku v sobotu přijeli, tak měli zrovna akci slevy na komody, což jsem vůbec nevěděla. A tahle byla o 1700,- levnější. To byl bonus, co ? A já ťunťa vzala jen tu jednu, přitom mám místo na dvě. No nějak mi to nedošlo. Vyčkám a třeba zase někdy natrefím na dobrou slevu.
      Ála

      Vymazat
  8. Na mě to "béčko" nějak nefunguje. Velký úklid ve věcech by si mi hodil taky. Tak třeba naberu tímhle článkem trochu energie :-).
    Ale musím říci, že tvůj blog se mi líbí čím dál víc :-). Máš novou pravidelnou čtenářku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj Stáňo, zrovna po tomto víkendu jsem s energií na bodě nula a psychika dostala zabrat.
      Děkuji, že se ti u mne líbí, to je pro mne vzpruha, protože najednou mám myšlenky, že "bloguji" zbytečně, že to nikoho nezajímá...
      Přeji ti krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála