neděle 14. února 2016

SLUŽEBNÁ A VRAH...



je další historická kniha, kterou jsem právě dočetla. Byl to vánoční dárek od jednoho ze synů, který přesně ví, co ráda čtu a vždy se trefí.

Ví, že mám ráda napětí, kriminální zápletku.

Sam Thomas



 Anotace :
V srpnu 1645 je tomu rok, co York padl do rukou puritánů a porodní bába Bridget Hodgsonová se svou pomocnicí Marthou a synovcem Willem odhalila prvního vraha. Na město dopadá boží hněv v podobě vlny veder, kterou se vládnoucí puritáni snaží ukončit nemilosrdným stíháním hříšníků všeho druhu. Jejich metody však podle všeho nejsou pro někoho dostatečně brutální a yorští hříšníci začnou padat za oběť neznámému vrahovi. Bridget, Martha a Will nemají o podezřelé nouzi – na seznamu figuruje fanatický kněz Hezekiah Ward a jeho syn, ale i Wardův neméně horlivý stoupenec John Stubb, veterán parlamentářské armády...
Děj, a celá atmosféra té doby, je popisován bez sáhodlouhých historických popisů, takže se můžete nechat vést při pátrání po vrahovi porodní bábou Lady Bridget a jejími pomocníky, a přemítat o jednotlivých adeptech na vraha. Jak mrtvých prostitutek (a také jedné hříšné manželky) přibývá, podezřelých neubývá, ba naopak. Neustále jsme se zmítala v úvahách a to mne docela bavilo.
Bylo však hrůzné uvědomění si, jak lehce se dá zfanatizovat dav, jak lehce se dá ovlivnit mistrně volenými slovy, jak lehce může dojít k nespravedlnosti.
V té době to byla nevratná tragédie, která však nikoho nevzrušovala. Byl nevinný ? No už je pozdě, včera jsme ho pověsili...
 Hra na Boha.
Ve jménu Boha.
 
 

V závěru knihy jsem si uvědomila jednu věc.
Pokud má někdo moc a peníze, dochází  mnohdy k nepotrestání.
Platilo to tenkrát a domnívám se, že na to narážíme občas i v naší současnosti.
 
Neváhejte a vrhněte se do yorských uliček a pátrejte s Bridget Hodgsonovou...
 
 
 


8 komentářů:

  1. Jo, jo, nespravedlnost byla, je a bude. Kniha je zajímavá, dávám na můj sáhodlouhý seznam :-)

    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš Míšo pravdu, je to tak. A seznam začínám mít také pěkně dlouhý díky tvým tipům na knížky :o).
      Ála

      Vymazat
  2. Děkuji za inspiraci, detektivky mám moc ráda a určitě si ji užiji maximálně s tím bonusem, že se odehrává v mé milované Anglii... :)
    Krásnou valentýnskou neděli přeji, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Peťko také sahám hodně po detektivkách, napětí a touha vypátrat pachatele před odkrytím autorem mne vždy velmi láká.
      Pěkné dny v novém týdnu.
      Ála

      Vymazat
  3. Muselo to být zajímavé počteníčko ale já jsem na odlehčenější literaturu :o) Mám tu od vánoc knížky ještě netknuté....proč ten čas tak ukrutně letí...vždyt já nic nestíhám :o))) Měj se Ali moc hezky. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tenhle žánr mám ráda, moje sestra krimi a velké napětí vůbec nemusí, ani ve filmu :o). Já bojuji s časem také, číst si nebo vzít do ruky pletení či háček :o))).
      Měj se hezky Marti.
      Ála

      Vymazat
  4. Už dlouho jsem nevzala knihu do ruky . Mám tu netknuté knihy od vánoc. Nechávám si je na jaro až budu moct sedět na terase u chaty a číst. Většinou přečtu knihu za dva dny.
    Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už právě touto knížky od vánoc přečetla, resp. zbývá mi jedna, ale tu jsem si úmyslně nechala stranou.
      Kdybych nepletla, neháčkovala, tak přečtu knih mraky :o))).
      Měj se hezky Ali.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála