pondělí 8. února 2016

SEPSÁNO...

a spočítáno vše v mé knihovně.
Měla jsem  v plánu již pár let, že si zapíšu knihy, které máme a které jsem po zakoupení regálů na knihy srovnala podle autorů a ještě na české a zahraniční autory.
Tím pádem se mi dařilo mnohem lépe se orientovat a pořizovat zápisy do abecedního rejstříku, který jsem si vyrobila z obyčejného kroužkového čtverečkovaného bloku. Vystříhala jsem si abecední registr, rozpočítala počet listů na dané písmeno.
Opět jsem si hrála :o).

- nová záložka z Megaknihy.cz -

Radek mi radil, abych si to dělala v počítači v Excelu, vytvořila tabulku.
Dívala jsem se na něj s otazníkem v očích - Jak bych asi běhala od knihovny k počítači a tam zapsala každou knihu, když mám počítač v jiné části domu a ne v obýváku? -
- No jo vidíš, pravil.- 
- Já bych ti půjčil noťase. -
- Hele, díky, ale já si to udělám pěkně postaru, ručně :o) . -





Ano, zpracovávala jsem to tři odpoledne, a to
 jsem nezapočítávala knížky dětské.
U spodních regálů jsem si musela vzít na pomoc židli, na tu jsem si položila blok a zapisovala, občas jsem si na ni musela i sednout, protože mne bolela záda od věčného ohýbání.





 Zjistila jsem, že ztrácím svůj vypsaný rukopis a čmářu jak kocour. Na ruce je znát, že vše píšeme na počítači a ručně si v rychlosti snad jen zapíšeme na kousek papírku co potřebujeme koupit v obchodě při velkém nákupu.

Postupně jsem spočítala všechny knížky a došla jsem k číslu 557.
Ani nevím zda je to hodně nebo málo a zkusím vyprovokovat mou kamarádku, vášnivou čtenářku, která má knihy nejenom v knihovně v obýváku, ale po celém domě, takže mám dojem, že mne zajisté v počtu knížek daleko předčí.

A to jsem si několik let knížky nekupovala a chodila jsem do knihovny, hlavně z toho důvodu, že jsemi lkala nad tím, že kluci nejsou velcí čtenáři a až tu jednou nebudu, že knížky snad dají do sběru :o).
I když jim nakazuji, že je musí darovat do místní knihovny !!

Zároveň můj seznam knih, řádně zaevidovaný, mi usnadní výběr nových knih, lehce zjistím, který titul od vybraného autora již případně mám, neboť dochází k dalším vydáním a stalo se mi, že jsem bezhlavě objednala a posléze zjistila, že ji už doma mám.
To pak řeším darováním knihy k narozeninám :o) někomu blízkému. 

Knížky jsou má radost, miluji vůně v knihkupectví, vůni nové knihy...





14 komentářů:

  1. Alenka, neprídeš aj k nám urobiť podobnú „inventúru“? :-) Tu by si sa ale vzhľadom k počtu kníh zdržala oveľa dlhšie. Veru, mala by som si tiež urobiť zoznam, ale k tomu sa dostanem asi až na dôchodku. Prikláňam sa však k tvojmu mužovi a tomu Excelu, teraz, keď už to máš na papieri, nebude problém prepísať do počítača - a navyše budeš mať ešte ľahšie hľadanie a najmä možnosť dopĺňať do zoznamu ďalšie prírastky. Veľa radosti s knihami a krásny deň ti prajem! Vierka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierko, klidně :o)), teď už jsem si to vyzkoušela. Lepší by bylo dělat ve dvou, jeden by hlásil jednotlivé knihy a druhý by zapisoval. Možná, že na ten Excel dojde, uvidím.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Tedy, Alenko! Taková evidence! Jen zírám. U nás bylo období, kdy to vypadalo, že u nás mají víc místa knihy, než my. S těžkym srdcem jsme udělali čístku a knihy prodali do antikvatiátu. Ale i tak jich s námi bydlí dost :-)
    Hezký začátek týdne, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihy jsou vášeň, ale jak píšeš nesmí ubírat prostor k žití. U nás je zatím tolik místa, že si mohu v dalších pokojích, které již nejsou dětskými pokoji, vytvořit další knihovny. Zatím jsem dělala probírku jednou a odvezla jsem knihy do místní knihovny. Tam je veliký regál na chodbě - Dary čtenářů - a tam se knihy umístí a ostatní čtenáři si je mohou vzít. Tak to jsem měla dobrý pocit. A když zemřela maminka, tak jsem tam všechny její knihy také odvezla. Ona četla takové ženské romány (typu Červená knihovna)a na ty já moc nejsem.
      Přeji krásný celý týden Klárko.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, to je tedy akce. Vůbec se ti nedivím, že jsi to dělala ručně. Skončila bych taky tak. I když ve finále dát to do počítače jak píše Vlnka Bavlnka je praktické. Já si ráda leccos píšu .. chytám na blozích citáty a ty si píšu do sešitu, do žádného počítače. Občas i píšu dopis ráda rukou. Prostě mám ráda psaní...
    Já bych určitě tolik knih nenapočítala... ale ty co mám mám moc ráda....a jak píšeš vůně knihkupectví, knihy je úžasná.
    Máš hezký blok na ten seznam.
    Krásný nový týden ti přeju. jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, akce to byla, rozhodnutí už konečně nastalo a tak jsem se do toho pustila s vervou, manžel jen zíral. S citáty mám takový tlustý sešit ještě z dob mladistvých, kdy jsem citáty sbírala všude kde se dalo po časopisech, v knihách, (počítač nemaje a ani ještě nebyly) a nedávno jsem ho vytáhla, že budu pokračovat.
      Také ti přeji krásný týden, u nás nyní svítí překrásně sluníčko, ale fučí vítr.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko to jsi si hezky mákla. Seznam knih jsem měla udělaný, kdysi hodně dávno, protože mě zajímalo, kolik jich vlastně doma máme. Tenkrát to bylo něco přes pět set. Od té doby jsem seznam neaktualizovala. Až necháme udělat knihovny, tak knihy určitě znovu sepíši. Možná ani nechci vědět kolik jich bude :-))Krásný týden. Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No byla to fuška, ale zase jsem vzala do rukou knihy, které jsem již dlouho nečetla a měla bych to napravit, protože jsou krásné. A zajímal mne hlavně ten počet :o)).
      Měj Rijo krásné dny. U nás děsně fučí.
      Ála

      Vymazat
  5. Jeden čas jsem si zakázala kupovat knihy, chodila jsem do knihovny. Pak jsem začala pracivat, vydělávat víc korunek a moje vášeň se opět rozhořela :-) A moje dcera? Ta je knižní blázen větší než já. Jediné přání k Vánocům, narozeninám atd.jsou knihy:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo i já si zakázala kupovat knihy, chodila do knihovny, ale opět mne svět knih strhl a nakupuji. A to si ještě půjčuji se sestrou, s kamarádkou. Láska ke knihám je opravdu vášeň...
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, máš můj obdiv! Kdysi jsou takový notýsek měla, ale už roky ho nikdo neaktualizuje :o) Už tenkrát to byla pěkná porce, knihovnu máme v pokoji, v ložnici, každé dítě v pokoji,... a mohla bych pokračovat...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem "zatím" rozlezlá v obýváku a jednom pokoji. Už mám vyhlédnuté místo v ložnici kam chci umístit další regály :o)).
      Krásné dny Helenko.
      Ála

      Vymazat
  7. Ali, tak to smekám. Jsi dobrá. Já bych měla velký problém udělat kartotéku našich knih.Knihy mám ráda. Už od dětství mi rodiče kupovali knihy a já potom pokračovala. Neumím knihu zničit a tak mám doma knihovnu po manželových i svých rodičích a přiznám se, že jsem ztratila přehled.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se k tomu také chystala asi tři roky, stále jsem si to plánovala přes zimu, až k tomu konečně došlo. Mám ráda přehled a tak jsem se musela vybičovat - konečně. Snad se mi bude dařit zapisovat aktuální novinky včas, hned jak je zakoupím :o)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála