čtvrtek 4. února 2016

ROVNÉ NEBO VLNITÉ...

vlasy chce žena mít ?
Je to vždy přesně naopak. Ta s vlnitými vlasy, pravidelně žehlí žehličkou, ta s rovnými natáčí na natáčky, nahřívá kulmou či fenem, aby se vlasy alespoň trochu vlnily.
Jsme stále nespokojené s tím co máme naděleno od přírody, vždy tomu tak bylo, je a bude, s tím se asi nedá nic dělat.

- zdroj Pinterest -

- zdroj Pinterest -

- zdroj Pinterest -

Ta touha je vždy silnější. 
Mám známou, která má úplně kudrnaté vlasy, samý prstýnek a ta je nešťastná, že se vlasy nedají ani ostříhat do účesu, ani nijak učesat, jen může střídat případný odstín vlasů s melíry a to je tak vše.
Někdy ji chápu, ale stejně se mi její vlasy líbí moc.
Další má kamarádka má vlasy třapaté, stále žehlí, aby vytvořila trochu nějaký účes, jakmile vlasy venku začnou vlhnout, už neposlouchají.
Když je nosila nevyžehlené, stažené do culíku, moc se mi v nich líbila.
Nejvíce si však stěžují, že mají vlasy jemné, rovné, nic jim pořádně nedrží, vlasy jsou neustále splihlé, prostě hrůza všech hrůz :o).
A do toho ještě nutnost vlasy barvit, abychom zakryly ty nestydaté šediny, co neustále lezou na světlo, ač je žádná z nás nechce ani vidět.

I já občas řeším jak své rovné vlasy zkrášlit.

Když jsem nosila leta letoucí krátký sestřih, stačil mi gel na vlasy, kterým jsem účes jen tvarovala. S přibývajícím věkem jsem nechávala vlasy dorůstat a nyní je nosím polodlouhé (i když musím přiznat, že občas mám velikou chuť se ke krátkému účesu vrátit) a mám je rovné.
Samozřejmě se mi ukrutně líbí vlasy vlnité, husté, pěkně upravené.
JENŽE, jenže ... Každý týden chodit ke kadeřnici, aby mi vlasy natáčela a činila je krásnými se mi fakt nechce a tak se občas snažím použít kulmu. Klasickou žhavící, protože pokud si vlasy vyfoukám přes kartáč, zvlnění vydrží jen ten okamžik v koupelně :o) a za nedlouhou jsou vlasy opět rovné. Pokud jsem použila natáčky, vlasy bez sušáku schnuly celý den, doma se mi všichni pochechtávali a po sundání natáček vln příliš mnoho nebylo.
Prostě to neumím.

Před pár dny jsem si zakoupila kulmu novou, širší než tu co jsem léta měla doma a byla jsem moc zvědavá co se mi podaří na hlavě vytvořit.
A hlavně jak dlouho mi zvlněné vlasy vydrží.
Když už jsem si vymyslala toto téma na blog, tak jsem se snažila můj pokus také zdokumentovat a fotila jsem sama sebe.
Docela jsem se nachechtala, protože jsem neustále tu hrůzu mazala z foťáku, to nebylo na zveřejnění.
Nechtěla jsem žádat manžela, aby mne fotil, protože to by si asi říkal, že už pěkně blbnu :o)) kvůli blogu.

Tak tedy tady to je, 
ale prosím buďte shovívavé, fakt se nechci předvádět (není co), jen jsem měla radost, že jsem natočení delších vlasů vůbec zvládla sama.


- nezbytné nástrojem, žehličku jsem používala na krátké vlasy místo kulmy -



Ráno jsem točila, odpoledne jsme šli na procházku a vlasy stále ještě drží zvlněné.

 Tak budu trénovat, snad to vychytám ...


  
P.S. pro srovnání jaké vlasy jsem měla tak před 7 lety :o))




























18 komentářů:

  1. Krásné vlnky sis vytvořila-úplně mi to připomnělo film Anděl s ďáblem v těle.
    Já nosila leta letoucí krainké, skoro ježky. Před rokem jsem se rozhodla pro nějaký seriózní účes a nechala to dorůst. V době, kdy byly největší parna jsem měla vlasy přesně v té délce, co nejde žádným způsobem sepnout, vyčesat, prostě nic, v čem bych se tak strašně nepotila. Ještě pár měsíců jsem vydržela a teď v lednu to letělo všechno zase dolů. Normálně mám vlasy rovné, ale v délce, co se blíží ramenům se začnou kroutit každý pramen směrem, jaký si sám vybere a nedokážu je zkrotit. Ať žijí krátké vlasy!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak ti rozumím :o)). V krátkých vlasech jsem se cítila taková svobodná, ale mělo to i nevýhody. Často jsem musela chodit na stříhání, jakmile tvar účesu přerostl, nedalo se s tím nic udělat. Pořád jsem gelovala, abych účas vytvarovala. S těmi polodlouhými je práce snazší - tedy pokud nekulmuji :o), případně se stáhnou do culíku nebo sepnou do skřipce. Pokusím se najít fotku kde mám vlasy krátké...
      Měj se blaze Marcelo.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali zvládla si to na výbornú ... účes ako zo salónu :-) ...ja tiež bojujem s vlasmi ktoré nie sú ani rovné ani kučeravé a k tomu príliš husté ... no nevyberieme si :-D tak nech ti nová pomocníčka slúži ...Danka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko tak to děkuji, já jsem hrozný nemehlo si něco z těch vlasů na hlavě vytvořit. No jak píšu, žádná z nás asi není úplně spokojená s vlasy, které nám příroda nadělila :o).
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, krásně sis vlasy navlnila - sluší ti to...
    Já kulmu použila párkrát v životě .. v mládí jsem nosila dlouhé vlasy (čím delší tím se víc vlnily) ... pak kratší ... no a éra trvalé ... měla jsem na polodlouhé vlasy slabounkou a kvalitní ... netočila jsem je ... teď poslední leta mám účes na krátko .. kartáč, tužidlo, fén a hotovo ... ovšem stačí mlha nebo něco dělat zahřát se a hlava je "placatá" - hihihi.
    Kdysi mi kadeřnice řekla, že mám na hlavě tři vlasové víry .. já žila v domnění, že mám jeden ..
    No, vděčné téma si dneska zvolila.....
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Érou trvalé jsem si také Jarko prošla, myslím, že jsem zde na blogu o tom již psala.
      No mít ještě na hlavě "víry" tak to už bych asi vážně nezvládla. To je to, jak se vlasy na místě točí kam nemají, že ? Pane jo.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  4. Vlasy,to je háklivé téma pro mě.
    Celý život mám vlasy vlnité,střapaté,ne prstýnkové.Jak se říká suché,tvrdé,v mládí velmi husté. To bránilo tomu,že pokud vlasy dorostly k ramenům,na hlavě stodola,poloafro ve spodní časti.Neštastná.Vlasy nejlépe na ježka.Určitou dobu šla móda trvalých,tak to jsem byla spokojená,vlasy postupně trochu sestříhat,prostříhat a bylo vystaráno-vynález fénu k nezaplacení.Pak kolem mých 45-50 let- hurá rovnání,různé přípravky,žehlička.
    Pak dorazilo z důvodů nemoci,užívní léků i věku vypadávání (řídnutí) vlasů u "pěšinky,ofiny" a především nahoře hlavy. Ustoupila jsem od fénování,jen lehce dobarvuju spíš šampony,naastoupily drahé přípravky proti padání i na umývání atd.Ted jsem konečně ve svých 60letech spokojená s tím,že vlasy se trochu vlní,umyju a nechám volně uschnout. Sama si podle sebe zastřihnu a konečně jsem se dočkala.Snad.
    Jenou moje dcera asi v 17letech / má rovné jemné vlasy) přišla domů,na hlavě zy drahý peníz drahou kudrnatou helmu a ten den já,vlasy za drahý peněž vyžehlené.Jsme myslela,že mužskýho klepne.
    Takže hodně trpělivosti a úspěšných pokusů.Ono je fakt,jak píšete,tak nedobře to cítíme každá jen sama,ostatním to nevadí,berou to jako naše image-to jsem poznala na srazu po 40letech od maturity,"ty seš pořád stejná,stejný vlasy"-jen neřekli,ty máš 40kilo navíc-možná si nevšimli,díky jim za to .Ale hlavní je zdraví.Mějte se moc a moc primově Alča -blog nemám,jen občas někde nakouknu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsou zážitky :o). Mám také kamarádky, které najednou vlasy řídnou a stěžují si na přílišné vypadávání, to je pak dost nepříjemné, pro ženy obzvlášť, u mužů je to snesitelné a obvyklé, že ?
      Přeji Vám hodně zdraví a ať vlasy řádně poslouchají. Děkuji Vám také za návštěvu a hezký komentář.
      Ála

      Vymazat
  5. Ha, ha, asi není žádná, která by ti nerozumněla a neměla pocit, že to je o ní :o)
    Ale musím říct - delší vlasy ti moc sluší a účes sis vykouzlila taky moc hezký!
    Alenko, měj hezký, trochu zvlněný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že si tím vším prochází Helenko každá z nás :o)). Když jsem se nedávno ptala muže, zda si nemám nechat vlasy opět ostříhat nakrátko, tak mi to rozmlouval, i když prý mi sluší i ty krátké, takže mi moc neporadil !! Tak to zatím nechám růst a uvidím.
      Hezký večer přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. Mně se moc líbíš na té fotce s košilí a vestou. Ten sestřih má šmrnc! Vlnky jsi zvládla perfektně. Já mám vlasy narostlé skoro do pasu, tady v IRL holič stříhání a úprava 60-80 eur, přiletěla jsem s vlasy , které byly kratší než máš na první fotce krátkých vlasů. a postupně takto dorostly. Nechala jsem je za tu dobu zkrátit naposledy před dvěma lety pod lopatky. Jen ty šediny a dobarvování mně trápí a taky to, že od té doby co musím jíst Warfarin mi hrozně padají. Tobě ale sluší i ty vlnky, co Ti vykouzlila nová kulma a Tvé šikovné ruce! Hezký den Alenko! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko to jsem ještě ke všemu měla i tmavou barvu :o)), já plavovláska od přírody, nevím co mne to tenkrát popadlo, že jsem nosila mahagon či co. Chtěla jsem prostě změnu. Sice nejsem úplná blondýna od narození (o to se nyní stará kadeřnice a barva)ale světlé vlasy ke mně patří víc. Všimla jsem si na fotce, že máš hodně dlouhé vlasy a řekla bych pěkně husté, že ? I když ty léky jak píšeš jim neprospívají. Vím o tom své, bohužel ohledně našeho nejmladšího syna, ten je od 15 let bez vlasů, řas i obočí... To je jiný příběh.
      Měj se krásně za mořem.
      Ála

      Vymazat
  7. Ali, máš pravdu, že nikdy nejsme spokojené s tím co máme. V mládí jsem záviděla sestřenici její krásně vlnité vlasy a já si musela natáčet a lakovat, aby vlny držely. Sestřenka zase záviděla mě moje vlasy.
    Účes ti sluší, pěkně jsi je navlnila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je přesně o čem píši, máme to prostě Ali těžké, viď ? Já si zatím nestěžuji, vlasy mám po mamince, ta jich do poslední chvíle měla stále hodně. Sestra má vlasy jemné po otci :o).
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Juj...tak ty krátké na druhé fotce jsi měla fakt super. Já jsem zatížená na krátké účesy, ale líbí se mi i dlouhé, které jsem měla naposledy před 22 lety.
    Tak ať ti kulmička hezky slouží, pa M.

    OdpovědětVymazat
  9. Opravdu krásně zvládnuté vlnky! :) Jste šikulka! :) Já jsem si u článku vzpomněla na svou pubertu, kdy zrovna letěly patky... čím víc natužené, tím lepší, trávila jsem půl hodiny u zrcadla, abych si těch pár vlasů pořádně natupírovala a jakási patka vydržela alespoň do pozdního odpoledne! :D Mějte se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Krááásný účes!!! No jo je to pravda, já majitelka vlnitých vlasl jsem kdysi žehlila foukala macešsky přes kartáč, pak stříhala nakrátko....a teď po mnoha mnoha účesech jsem se vrátila k přirozenosti...mám zpět svou barvu, jo i pár šedin, mám zpět skoro svou délku...jen ta hustota po dvou těhotenstvích a kojeních není co byla...ale...teď už si jich vážím, něžně o ně pečuji a líbí se mi, že si dělají co chtějí :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Álo a je to super.Sama teď mám přechodné období na delší vlasy,kadeřnice mě na to přemlouvá.Pořídila jsem si žehličku co vlasy natočí.Sama mám vlasy jako hřebíky a ta žehlička je zázrak:)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála