neděle 7. února 2016

OŘECHOVÉ ROHLÍČKY...

ZÁZVOROVÉ SUŠENKY A LINECKÁ KOLEČKA.

To vše jsem upekla během pátku a soboty.
Chytla mne pečící nálada, sušenkami jsem naplnila dózy, aby bylo kam sáhnout když nás přepadne mlsná. Muž mi řekl, že jim dává tak 3-4 dny, na což jsem docela vykulila oči a odvětila, že jsem myslela o delší zásobě.
Nu co se dá dělat. 


Ořechové rohlíčky




250 g hladké nebo polohrubé mouky
1/2 sáčku prášku do pečiva
50 g moučkového cukru
1 žloutek
125 g tuku
3-4 lžíce mléka

- připravíme vláčné těsto, necháme v chladu půlhodiny odležet,
- rozválíme menší placky (já jsem si vypomohla miskou asi 20cm v průměru podle které jsem vždy vyválené těsto nožem odkrojila, abych měla placky všechny stejné a tím pádem rohlíčky taktéž),
- placku jsem rozdělila na 8 dílků,
-  na nejširší okraj jsem dala lžičku ořechové náplně a zatočila,
- péct ve vyhřáté troubě na 200 °C do slabě růžova

Ořechová náplň

100 g strouhaných vlašských ořechů,
100 ml horkého mléka,
1 lžička skořice,
1 lžička vanilkovécho cukru
med, rum, piškotové drobečky

- ořechy přelijeme horkým mlékem,
-  promícháme se skořicí, cukrem,  dochutíme medem a rumem,
- zahustíme piškotovými drobečkami
(náplně mi docela dost zbylo, klidně můžete připravit menší dávku).

Peču rovnou z dvojité dávky, rohlíčků mám 3 plechy.

 



Zázvorové sušenky






250 g hladké mouky
100 g moučkového cukru
100 g másla
1 vejce
lžička nastrouhaného čerstvého zázvoru

- těsto necháme odpočinout v lednici asi 2 hodiny,
- sušenky péct při 160°C 10-12 minut 

  





Sama jsem zvědavá za kolik dní budou sklenice prázdné...

10 komentářů:

  1. Krásná zásoba Alčo. Ty zázvorové musím vyzkoušet. Díky za recept, už jsem si jej opsala. Měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zázvorové jsem zkoušela poprvé a jsou velmi chutné, příště je vyzkouším stříknout čokoládou.
      Měj Ivano krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,krása! Úplně jsi mě navnadila a mám chuť vyskočit z postele a dát se do pečení...určitě zkusím ty zázvorové.. měj se moc krásně a dobře si pochutnejte..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, ty koukej ležet v posteli !! Pečení ti neuteče, raději se musíš vyléčit.
      Jinak ty ořechové rohlíčky jsou naprosto líbezné :o)).
      Měj již jen samé zdravé dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, obě dobroty vypadají skvěle. Rohlíčky peče myslím moje mamka a ty zázvorky - naprosto nechápu, jak je možné, že já, milovnice zázvoru jsem je nikdy nepekla...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou opravdu oboje mlsůtky dobré. Na zázvorové sušenky mám recepty dva, tento je takový jednodušší, jen zázvor. V tom druhém receptu je ještě skořice a další ingredience, určitě je také vyzkouším, abych mohla porovnat. Pak dám na blog i ten druhý.
      Měj Helenko krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, jsou to dobroty, taky máme rádi sladký ... zázvorové pečivo jsem ještě neochutnala..
    Měj se hezky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda ke kávě něco k přikousnutí, to je taková má slabůstka :o), ale člověk si má občas také zahřešit, že ? Jarko, moje maminka pekla na vánoce Zázvorky, cukroví s mletým zázvorem (tenkrát stejně ani jiný k sehnání nebyl), ony byly takové tvrdší, já je v oblibě neměla, ale maminka k ním měla vzpomínky zase na svou mamku a tak je pekla.
      Měj samé krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Mám recept na vánoční zázvorky,rohlíčky pekl u nás doma tatínek. Horké je ještě obaloval v moučkovém cukru s vanilkou. Vypadá to krásně a určitě něco vyzkouším.
    Hezký zbytek neděle Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé to je hezké, že je pekl tatínek :o). Můj muž umí uvařit, ale nepamatuji si, že by něco upekl :o)))).
      Měj hezké dny Marcelko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála