středa 17. února 2016

KAPR PO MLYNÁŘSKU...

Nikdy na vánoce nesníme celého kapra, připravím na večeři pouze pár porcí, neboť vím přesně kdo si ho dá a kdo raději zvolí řízek či klobásu.
A tak zbytek při porcování uložím do mrazáku a sní se jindy.

Ryby v mrazáku nenechávám dlouho a snažím se, aby alespoň jednou v týdnu ryba byla na jídelníčku.
Z kapra například máme rádi recept po mlynářsku.


- porce kapra osolím
- do hladké mouky přidám červenou sladkou papriku a sušenou bazalku
(nešetřím ani jedním)
- kapra pomalu smažím 
- jako přílohu volíme většinou k rybě vařený brambor nebo 
bramborovou kaši




A to je vše.

Jak snadné, že ... ? 

 

10 komentářů:

  1. myslím že už vím, co budeme mít s mamkou dnes k večeři, připomněla jsi mi, že i v našem mrazáku kousek kapra od vánoc zbyl, protože i když je nás doma hodně, na kaprovi si pochutnáme jen my rodiče...děti buď ryby vůbec nemusí, nebo jen pstruhy a lososy
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děti se ryb bojí kvůli kostem :o)). Já sním jakoukoli rybu, manžel nemusí jak říká mořské potvory, ostatní však s chutí sní. A co rybí pomazánky, zavináče, uzenou makrelu, to si děti dají ?
      Měj krásné dny Pavle, u nás zrovna hustě chumelí.
      Ála

      Vymazat
    2. kapr k večeři byl. ... a tak chutnal, že poslední kousky z vánoc budou zítra :)
      Pavel

      Vymazat
    3. Tak to jsem ráda, že chutnal a přeji dobrou chuť k těm dalším kouskům Pavle.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, tak kapr na vánoce musel být i tedy řízky, přes rok moc ne. Nyní už jsme od něj kvůli kostem ustoupili, ale jak píšeš výše - pomazánky, zavináče, prstýnky, z Lidlu takové jako řezy v majonéze či co to je nebo v oleji - no už se mi sbíhají sliny...
    A u nás taky chumelí! Alenko, měj se hezky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně lidí kapra na vánoce a pak už ne :o). My milujeme rybí polévku a tu manžel z domova vůbec neznal, ale pak si ji velmi oblíbil.
      Vždy když jsme v Třeboni,tak si ryb užíváme.

      Vymazat
  3. Ali, s kaprem na vánoce to děláme stejně. Ještě mám dva kousky v mrazničce. Kapra po mlynářsku máme rádi. Neznám variantu s bazalkou, určitě zkusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V některých receptech je okmínovat a já tento si kdysi vystříhla z nějakého časopisu, právě že mne zaujala ta bazalka a od té doby ho "po mlynářsku" dělám takto. A jak ho po mlynářsku Ali děláš ty ?

      Vymazat
    2. Dělám ho jako ty, ale jen mouku s paprikou a pstruha trošku pokmínuji. Když je z jedné strany hotový a otočí se, přidám nakrájenou papriku aby se trošku orestovala.

      Vymazat
    3. Aha, takže je tam jen ta bazalka navíc a já nedávám v mé variantě kmín :o)).

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála