čtvrtek 25. února 2016

JABLEČNÝ KOLÁČ V CUKULETU...

další z rychlých oblíbených koláčů.
Některá jablka ve sklepě již nemají dobrou slupku a tak nezbývá než upéct chutný jablečný koláč. Receptů mám mnoho a tak jsem v sobotu listovala ve svém receptáři a vybrala tento moučník bez těsta :



500 g polohrubé mouky 
 200 g krystalového cukru
1 vanilkový cukr

  • - vše smícháme v míse dohromady
  • - na plech s pečícím papírem nasypeme jednu třetinu směsi

1 kg jablek
1 ztuhlé máslo
skořice
1 vanilkový cukr

  • - jablka postrouháme nahrubo
  • já mám takovou vychytávku - jablka rozkrojím na půlky nebo čtvrtky, vykrojím jadřinec a stopku a rovnou strouhám, v ruce mi zbyde jen slupka

  • - do jablek přidáme 3 kávové lžičky skořice a vanilkový cukr
  • - můžete přidat ořechy či rozinky nebo mandle namočené v rumu
  • - jablka naklademe na sypkou část
  • - posypeme zbývající sypkou směsí
  • - z vychlazeného másla krájíme nožem tenké plátky, tolik aby byl celý koláč máslem pokrytý

 Pečeme v předhřáté troubě na 150°C skoro hodinu až povrch zezlátne,
 upečený moučník můžeme pocukrovat (já již cukr nedávám)
či zdobit šlehačkou.

Manžel koláč i snídal jak mu chutnal.
Já sladké k snídani nemusím.

A to říkal, že musí trochu zhubnout :o)...


4 komentáře:

  1. Alenko, koláč vyzkouším... dělala jsem něco podobného s tvarohem... ale veškeré pečení s jablky milujem ...
    Měj se dobře. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás jsou také různé koláče s jablky oblíbené a tak ráda zkouším nové a nové, nikdy jich není dost :o).
      Měj se hezky Jarko.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko to je super receptík :o) Tak ten určitě vyzkouším ♥
    Měj se hezky Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Marti vyzkoušej, je to rychlé na přípravu, ale déle se peče, aby se ta mouka hezky spekla se šťávou z jablek. Takže vydržet až dozlatova :o)).
      Měj se.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála