sobota 13. února 2016

DŘEVĚNÁ RAZÍTKA...

jsem mívala jako malé dítě a pamatuji si, že mne velmi bavilo razítkovat, když jsem si hrála na poštu a na úřednici, různé obálky a papíry, zdobila jsem si památníčky. 
V pondělí jsem si byla koupit pastelky na vybarvování listů v diáři Pohodář a najednou jsem si vzpomněla na ta razítka. Ptala jsem se zda nějaká nemají, brala bych i písmenka, ale paní kroutila jenom hlavou.
Řekla jsem si, že až se ocitnu v nějakém větším městě, určitě dřevěná razítka seženu.
Vracela jsem se domu a po cestě ještě zašla do Lidlu pro pečivo. Když tam občas zavítám, projdu jejich regály s nejedlým zbožím, protože se občas dají najít zajímavé věci.
Najednou jsem nevěřila svým vlastním očím.



V regálu na mne čekala dřevěná razítka.

Krásné tvrdé bukové dřevo a šest motivů k razítkování.

Sice bych raději přivítala česká slova, neboť nejsem příznivec absolutního
anglikanizování českého jazyka, ale jsou to naprosto známé výrazy, že jsem zamhouřila oko.

Ještě bych ráda vlastnila písmenka a ta v regálu byla také, avšak příliš velká.

I tak jsem měla velkou radost, doma našla v šuplíku v kanceláři razítkovou barvu, natřela polštářek a už jsem razítkovala.
A víte, že jsem měla najednou chuť napsat ručně dopis ?
Vždyť dnes se již dopisy snad vůbec nepíší.
Řešíme vše maily, případně sms zprávami, hlavně aby to bylo rychle hotové.

Ještě se pochlubím, jak každý den vybarvuji v diáři Pohodář jednotlivé stránky. Tak mne to pohltilo, že jsem si musela "přikázat", že si vybarvím jen jeden obrázek denně :o).






Koupila jsem si klasické pastelky od české firmy
Koh-i-noor Hardtmuth.
 

Podnik založil Josef Hardtmuth roku 1790 ve Vídni, odkud byla výroba grafitových jader roku 1848 přesunuta do Českých Budějovic. Tužky KOH-I-NOOR slavily postupně úspěchy na různých světových výstavách. Ocenění si do Čech přivezly z mnoha světových výstav, například roku 1855 z New Yorku, roku 1856, 1900 a 1925 z Paříže, 1862 z Londýna, 1882 z Vídně nebo roku 1905 z Milána.
V průběhu let se k výrobě grafitových tuh přidal kompletní sortiment zboží ve čtyřech základních řadách: umělecký sortiment(ART), školní sortiment (SCHOOL), kancelářský sortiment (OFFICE) a sortiment pro volný čas (HOBBY). Strukturu a šíři jednotlivých kategorií určují potřeby vznikající v jednotlivých kategoriích. Znamená to, že společnost KOH-I-NOOR HARDTMUTH a.s. neustále sleduje vývojové a módní trendy v oboru a své produktové řady neustále aktualizuje a doplňuje podle nově vznikajících požadavků.
V široké nabídce společnosti dnes naleznete více něž 4500 druhů zboží – nejen vysoce kvalitní tužky, ale i uhly, rudky, pastely, pastelky, křídy, olejové, temperové a vodové barvy, tuše, velký výběr psacích a rýsovacích potřeb, pryže a celou řadu dalších pomůcek.
V roce 2007 uskutečnil KOH-I-NOOR holding a.s. domácí i zahraniční akvizice důležité pro další rozvoj společnosti i celé skupiny KOH-I-NOOR holding a.s.. Do holdingu byly začleněny výrobní závody PONAS v Poličce a bulharský HEMUS se sídlem v Burgasu.

- citace z webových stránek firmy -

 
A víte co jsem si zapomněla koupit ?

No přeci ořezávátko ... :o))


22 komentářů:

  1. Alenko, celý dnešní příspěvek mě potěšil.. hezké čtení.
    Tak si vše užívej v pohodě. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko moc děkuji, že se ti u mne líbí, jsi má věrná čtenářka a to mne těší.
      Dělám si takové malé radosti :o).
      Ála

      Vymazat
  2. Taky mě občas chytne potřeba vybarvovat a tak jsem si pár listů vytiskla. A co se týká ořezávátka, vzpomínám, že moje babička uměla naprosto luxusně ořezat pastelky do ostré špičky kuchyňským nožem. Tohle umění neovládám, ale na použití ten pahýl -co vypižlám-stačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomínám si když byli kluci malí a začali si vymalovávat omalovánky, polovinu jsem jim vybarvila, prostě jsem to nevydržela :o)). A nožem jsem to několikrát také zkoušela a bylo z toho jen hrozné kopyto.
      Ála

      Vymazat
  3. I já moc ráda vybarvuji. Pohodář je úžasný! Škoda, že už jeden diář mám.
    Krásné a pohodové dny. L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespoň nejsem sama :o)). Pohodáře v pátek v Penny ještě měli.
      Krásné dny Lidko a díky za zastavení.
      Ála

      Vymazat
  4. Ty v tom Lidlu ale umíš nakoupit zajímavé věci... budu se tam také muset víc rozhlížet... Máš to hezké, hezký víkend, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No občas tam na něco natrefím, třeba cyklo oblečení mám hodně od nich a mají bezva pyžama :o)).
      Evo děkuji za zastavení a přeji krásnou neděli.
      Ála

      Vymazat
  5. Milá Alenko,hlásím stejný úlovek razítek z dnešního nákupu v Lidlu.Taky jsme je krom pečiva nutně s dcerou potřebovaly ;-) H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt Hani ? Tak to je moc prima, razítka jsou skutečně hodně kvalitní, mám z nich velkou radost a určitě brzy naleznu hezká písmenka.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko tak ty razítka jsou fakt krásná..tenhle týden jsem Lidl nenavštívila a tak mě tedy unikly :o) a ten diář je úžasný..kdepak jsi ho sehnala? Také mám omalovánky a asi bych měla zase začít malovat.... protože fakt na ten stres fungují :o) Měj se moc hezky.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti v Lidlu to ještě určitě zkus, ony se tyhle věci zase tak rychle nevyprodají, mám je koupené myslím v pondělí. A diář Pohodář je koupený v Penny a pátek jsem je tam ještě také zahlédla. Je to naprostý RELAX :o)).
      Měj hezké dny Martinko.
      Ála

      Vymazat
  7. Krasny ulovek, v Lidlu se da. A diar pohodar naramny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, někdy jsou to opravdu radostné úlovky Marcelo, že ?
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko,
    neodolala jsme a mám je k zítřejšímu Valentýnu také :-)
    A už jsme si i pořídila antistresové omalovánky Rajská zahrada s pastelkami Kohi-noor -budou se mi brzy hodit, snad mi pomůžou!
    Krásnou valentýnskou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mne těší Ilonko, že tě razítka zaujala a ještě si je sehnala. Budou nám dělat radost, že ? Představ si, že můj muž když mne viděl s jakým zaujetím si vymalovávám, pronesl, že by klidně nějaké taky bral :o))) - to mne dostal. Nu brzy bude mít svátek, tak se po něčem chlapském podívám.
      Měj krásný nový týden.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko parada razítka...ja ich mam už asi dva roky kúpila som si ich v Londýne a používam tu okrúhlu kvetinku na mydlo :-) A na omalovanky sa už tiež chystám :-) Krásneho Valentýna prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš Mery a já musela čekat až dorazí k nám do Lidlu :o))). Také jsem přemýšlela, zda by některé nešlo použít na mýdlo. Brzy budu vařit novou dávku, tak vyzkouším.
      Měj krásný nový týden a děkuji za komentík.
      Ála

      Vymazat
  10. Álo,
    razítka mám už přes rok taky doma a jsem nadšená stejně jako ty. I dopisy probíhají :o) Vymalovávání chválím, je to báječný relax.
    Užívej barev, barev života!
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda Katko, že chápeš mou naprostou radost z nich :o). Vybarvování mne hodně chytlo, už je mi jasné, že až skončím v Pohodáři, budu nakupovat relaxační omalovánky pro dospělé.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  11. Ali, máš velké štěstí, já jsem diář hledala u nás v penny, ale nenašla a razítka mrknu v Lídlu, ale chodím tam dost často, všimla bych si jich. ale je pravda, že věci k nám přijdou když mají, tak se třeba někde taky pro mě objeví.
    přeji pěkné vybarvování Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda, minulý pátek jsem u nás v Penny zahlédla, že mají ještě dva kousky diáře a razítka mají v Lidlu stále také. Ale jak píšeš - ty správně věci si nás najdou. Jako mne ta razítka najednou v ten den, kdy jsem je toužebně sháněla v papírnictví, diář, který jsem měla vyhlédnutý v e-shopu, ale byl hodně drahý a najednou mám oboje...
      Mám se ti po nich podívat ? Poslala bych ti je klidně poštou.
      Měj krásné dny Majko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála