sobota 20. února 2016

CHINOIS...

vynikající francouzský máslový koláč, kterému jsem při francouzském týdnu, kdy jsem vybírala sýry a paštiky, neodolala v Lidlu a koupila domů balení, i když mám na něj recept a i jsem ho již několikrát sama pekla.
Pohled do regálu a musela jsem ho prostě vzít :o), okamžitě.




Recept jsem kdysi našla u Moniky Brýdové.

100 ml mléka
90 g másla
2 vejce
50 g cukru krupice
300 g hladké mouky
špetka soli
20 g droždí

- kdo má pekárnu má vyhráno a je chvíli bez práce, kdo ji nemá 
napne svaly a zadělá kynuté těsto ručně.

Poté si svařte krém 

250 ml mléka
100 g cukru krupice
2 žloutky
30 g hladké mouky

- do hotového krému zašlehejte semínka pravé vanilky z půlky lusku
(kdo nemá, přidá vanilkový cukr).

Namočte si půl sáčku zlatých rozinek do rumu.

Do dna dortové formy zavřete pečící papír. Část těsta vyválejte do tenka a vložte do formy na dno.
Zbytek těsta rozválejte a potřete vychladlým vanilkovým krémem a posypte vyždímanými rozinkami.
Zarolujte jako roládu.
Krájejte cca 4 cm dlouhé kousky a řezem skládejte do formy vedle sebe. Pokud vám nějaký krém vyteče, dejte ho navrch.
Nechte dokynout 20-30 minut.

Pečte na 170°C 10 minut,
 poté snižte teplotu na 160°C a dopečte cca 20 minut. 
Lehce vychladlé potřete cukrovou směsí
- 2 lžíce moučkového cukru rozmícháte se lžící vody (nebo rumu z rozinek).

Doma vás budou milovat...



 

8 komentářů:

  1. Óóó, tak tohle musím vyzkoušet. Děkuji za tip.

    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, je to dobrota. Teď jsme si mlsli koupeného, ale brzy ho také upeču.
      Ála

      Vymazat
  2. Ahoj Ali,ráda jsem tě poznala a dík za komentík na Duze!Jak se tak koukám co na svém blogu máš ,tak mě vše zaujalo,budu tě s radostí navštěvovat,a také to, že jste početnější rodina,také mám dospělé děti ,dva kluky a dvě holky ,což mi zajistilo vnuky:-)Když by jsi chtěla sadu šperků tak ti pošlu na dobírku za symbolickou cenu poštovného...barvu si můžeš vybrat.Dělám to pro radost !Ahoj Dja-Duha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám tě Dajo a jsem ráda, že si na mém blogu najdeš něco zajímavého.
      Já doufám, že se také do budoucnosti o nějaká vnoučata rozrosteme :o).
      Šperky se mi líbí, když tak se ozvu.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, tento recept mám již dlouho, ale zatím nevyzkoušela ... jak to tak chodí ... a přitom ty ingredience přímo lákají ... tak snad někdy ...
    Hezky jsi recept zakončila - doma vás budou milovat...
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Jarko neváhej a vyzkoušej, je to dobrota.
      Včera jsem pekla kokosky, ty manžel miluje a tím pádem miluje i mne :o)) :o)).
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. recept vypadá výborně, samé lepší ingredience. Mám problém, nerada dělám kynuté těsto. Donutím se ho udělat jen borůvkové knedlíky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No abych se ti přiznala, kynuté těsto přijde na řadu málokdy. Když jsem měla pekárnu, tak to bylo se mnou lepší, zadala jsem míchání jí, ale od té doby co ji mám nefunkční a nejsme schopná se dokopat a koupit si jinou, kynutá těsta nějak opomíjím. Tohle je však dobrota co stojí za vyzkoušení.
      Zdravím a přeji hezký čas.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála