pátek 26. února 2016

7x JABLEČNÝ OCET...

Jablečný ocet se už před začátkem našeho letopočtu používal jako zázračný lék. I dnes se mu připisuje mnoho pozitivních účinků na zdraví, ale široké využití má i v domácnosti. Vyrábí se z jablečného moštu a má žlutohnědou barvu.






Netoxický čistič
Nerafinovaný jablečný ocet obsahuje všechny antibakteriální látky, které v sobě běžné octy nemají. Pro výrobu přípravku smíchejte díl octa se stejným dílem vody.

Zabiják plevele
Smíchejte 1,5 l jablečného octa, 1/4 šálku soli a lžičku přípravku na mytí nádobí. Postřik tímto roztokem zničí každý plevel, ale i jiné rostliny, takže opatrně.

Neutralizátor pachů
Nalijte trochu octa do misky a umístěte ji blízko zdroje zápachu.

Pečení
Trocha octa přidaná do těsta pěkně nadýchá moučníky, aniž by v nich byl cítit jeho zápach.

Omáčky a marinády
Ocet dodá ochucovadlům pikantní sladkokyselou příchuť.

Polévky
Polévka s trochou octa zesvětlá a bude mít výraznější (nikoli octovou) chuť.

 
Tělesné problémy  
Jablečný ocet vás prý zbaví bradavic, modřin či zápachu nohou a z úst, vyléčí spálenou pokožku nebo štípnutí od hmyzu.







         Vždy mám doma zásobu octů, jak klasického, tak vinné bílé a červené, ocet jablečný a balsamico, které mám moc ráda do salátů.

Ocet a takové veliké možnosti uplatnění, že ?... 


čerpáno z časopisu DomaDnes
fotografie z Wikipedie - opět :o))  

2 komentáře:

  1. Alenko, jablečný ocet je opravdu zajímavý, já si občas dám trochu do skleničky a vypiju... jinak balsamico mám ráda do salátů, ale ten světlý mám radši, poslední dobou není moc ke koupi.
    Užij si víkend v pohodě. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas ho používám také tak jak píšeš Jarko. A balsamico mám do salátů hodně v oblibě, ale můj muž zase tolik ne :o)).
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála