úterý 5. ledna 2016

TELEVIZNÍ PROGRAM...

o svátcích byl tak tragický,  že jsem šťastná, že hodně čtu a místo sledování televize jsem si raději vzala do ruky knížku a ponořila se do naprosto jiného času, děje a nerozčilovala jsem se nad trapnou skladbou televizní nabídky.
Dočítala jsem knížky půjčené a nové, které jsem měla ještě před vánocemi, protože jsem si řekla, že do ježíškovkých se pustím až poté, co tyto přečtu.


 Bílá vlčice

Příběh osudové lásky na pozadí historických událostí otřásajících Evropou 20. století: od první světové války přes bolševickou revoluci v Rusku až k nejkrutější válce, kterou svět poznal… Hraběnka Xeňa Fjodorovna Osolinová opouští Rusko za velmi dramatických okolností: otce jí zavraždí bolševici, sama se musí postarat o matku, sestru, bratra. Jejím cílem je – stejně jako pro mnoho Rusů nucených emigrovat – moderní a romantická Paříž, kde se setkávají umělci z celého světa. Xeňa zde poznává německého fotografa Maxe von Passau, do něhož se zamiluje. Zdá se, že jich vášeň nemůže nic ohrozit, zvlášť když se Xeňa stane výraznou osobností světa vysoké pařížské módy. Situace v Německu se však zhoršuje, pronásledování Židů a protinacisticky smýšlejících lidí je čím dál otevřenější, hrozí válka. Max se vrací do Berlína, stává se členem skupiny, která bojuje proti režimu, a pomáhá rodině své židovské přítelkyně návrhářky a majitelky obchodního domu Sáry. Za civilizovanými maskami nacistů však roste touha po absolutní moci a láska Xeni a Maxe má jen málo naděje ve světě, který popřel lásku samu… Skvělá vypravěčka Theresa Révay vplétá příběh dvou milenců do pečlivě zpracovaných historických událostí a zapojuje je do života skutečně žijících osob (Josephine Baker, Coco Chanel, Joseph Goebbels, Hermann Göring). Příběh o velké lásce, odpovědnosti, cti, odvaze, hrdinství i zbabělosti je spojen s dramatem národů i jedinců, budujících svůj osud ve víru nejtragičtějších událostí 20. století.
 - cit. databáze knih - 


Kniha se mi líbila nejen z důvodu, že mám ráda historická témata, ale téma bolševické revoluce a její dopady na ruské šlechtické rody je vždy zajímavé.  Jejich krutý pád až na zem, kdy bohatství bylo vniveč a tituly pozbyly ceny, kdy bojují o holý život a přežijí jen ti opravdu silní, kdy je drží pospolu víra a touha po životě.
Tak jako každého jiného člověka - není rozdílu.
Děj knihy není jen o lásce.  Situace nástupu Hitlera je až mrazivá. Jak lehce ostatní vše podceňovali...

Určitě zkusím sehnat od této spisovatelky další knihu Všechny sny světa, která je volným pokračováním Bílé vlčice.


Další přečtenou knihou byl

 


Lincoln Rhyme a Amélie Sachsová: kvadruplegický kriminalista se schopností geniální dedukce a začínající policistka. Poprvé se setkali před více než deseti lety při pátrání po Sběrateli kostí a vytvořili legendární tým. Nynější případ je pro ně ale něčím výjimečný – hledají totiž vraha, který se Sběratelem kostí zjevně inspiroval.
Jeho plán je vycizelovaný do nejmenších podrobností; jeho vražedná metoda paralyzuje hrůzou celý New York. Své oběti zavleče do podzemní kobky, kde nožem a tetovacím strojkem vytváří na jejich tělech šifrované vzkazy. Místo inkoustu ale používá jed, který obětem přivodí tak kruté bolesti, že smrt vnímají jako vytoužené vysvobození.

Rhyme a Sachsová vědí, že je jen otázkou času, kdy Sběratel kůží udeří znovu. Podle jakého klíče své oběti vybírá? Jaké sdělení skrývají vytetované vzkazy? Jakou šílenou misi se pachatel vlastně snaží svým počínáním naplnit? Odpovědi na všechny otázky je třeba najít dřív, než vrah zaměří svou pozornost na další oběť – anebo dokonce na samotného Rhyma a Sachsovou.
 - cit. databázeknih -

 Můj velmi oblíbený spisovatel, jehož knížky mne nikdy nezklamaly a jen kdyby to bylo trochu možné, chtěla bych je mít všechny ve své knihovně.

Bylo mi jasné již dopředu, že budu naprosto vtažena do děje, ale protože byly svátky a já si naordinovala naprostý klid a odpočinek, nic mne nerušilo a mohla jsem si v poklidu číst jak dlouhou jsem chtěla.
Samozřejmě, že nebudu absolutně nic dalšího prozrazovat o ději.
Musím se trochu pochlubit, to mi nedá :o) ,  že jsem pachatele odhalila již mnoho stránek před vyvrcholením případu, ale i tak se několikrát děj otočil tak, že jsem jen lapala po dechu.
Mistrovské zvraty.
Miluji to napětí a hledání indícií, které by mohly napovědět.

Tak já si jdu opět číst...



10 komentářů:

  1. Deaver je jeden z mých top spisovatelů, ale.....jeho knihu Hořící drát, mám rozečtenou, a teď se drž, půl roku! Prostě mě nebaví, nemůžu se začíst..... Čtu všechno ostatní a tohle leži.....Četlas ji?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo tu jsem ještě nečetla a překvapuje mne, že se s ní tak "pereš". I když se mi to ale také občas stane, že se nemohu do knihy ponořit a mám zrovna také dvě odložené již řadu měsíců. Jedna z nich je Umberto Eco a jeho poslední kniha Pražský hřbitov, kterou jsem zakoupila manželovi jako dárek. Asi mé očekávání bylo příliš velké, jeho Jméno růže je má oblíbená kniha, ale tuto zřejmě nikdy asi nepřečtu.

      Vymazat
  2. Ali díky za inspiraci. Detektivky i historické romány mám ráda. Já se ještě do čtení nepustila, ale chystám se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme Ali stejné čtenářské zájmy :o). Budu ráda pokud se ti některá dostane do ruky a s chutí si ji přečteš.

      Vymazat
  3. Od Jeffery Deavera jsem před časem dostala od dcery knihu Iluze. Až později jsem se dozvěděla, že to byla jen náhoda, protože ji měli doma dvakrát. A spolu s ní úplně celou řadu ostatních knih téhož autora. Postupně jsem si je všechny půjčila a přečetla. Loni jsem si koupila Sběratele kůží- a dcera ho ještě neměla!!! Byla jsem rychlejší! :-) Všechno je to napínavé, nervy drásající čtení, od kterého se nedá odtrhnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že jeho knihy jsou strhující a vždy když se děj blíží k rozuzlení nejsem schopná nic jiného dělat než být ponořená. Nevidím, neslyším, nechci vařit, nechci nic jiného dělat :o), jen to rychle dočíst.

      Vymazat
  4. Alenko, dobře děláš! My už na televizi bohudík nekoukáme. A když se chcem na něco mrknout, koukneme na něco stáhnutého podle chuti a bez reklam. A knížky jsou stejně nejlepší!
    Pa, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se Klárko nedivím, televizní programy jsou tak stupidní, točí vše stále dokola, že málokdy si člověk vybere. To by bylo na samostatný příspěvek :o)).
      Začínáme si zvykat na poslouchání rádia i večer nebo pouštění dvd. Přesně jak píšeš.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Samé zajímavé knihy děkuji Alenko!
    jen toho času se mi nedostává, a to ho opravdu netrávím u televize :o)
    měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokrát za život jsem si Helenko říkala, že by mne nejvíce uspokojovala práce v knihkupectví :o).
      Přeji ti, aby se ti dopřávalo i času na dobrou knihu. Ale v dnešním hektickém životě je to občas dost těžké, že ?
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála