čtvrtek 21. ledna 2016

MOUČKOVÝ NEBO KRUPICOVÝ...

či snad krystalový CUKR ?

Včera navečer se mi na druhý den na dopoledne ohlásila návštěva a já rychle sáhla po svých receptech a hledala rychlý moučník, který bych nahonem upekla.
A hele Jablečný koláč, rozpis tak akorát do koláčové formy, ten udělám.


 
V televizi stejně nic nedávali, tak můžu v poklidu tvořit v kuchyni dobrotu.

Recept jednoduchý, linecké těsto :

160 g másla
250 g hladké mouky
80 g moučkového cukru
1 žloutek

4-5 jablek postrouhat
posypat třtinovým cukrem
chvíli povařit

těsto dát do formy
na 180°C péct 12 min
vyndat a navršit povařená jablka
péct na 190°C cca 25 min

Zapřemýšlela jsem zda dát moučkový cukr, ten dávám spíš jen do těst na vánoční cukroví.

Ale co, zkusím to jak je psáno a přestala jsem nad tím špekulovat.

Když jsem zpracovávala těsto, myslela jsem na to, abych si nechala malý kousek buď na mřížky nebo na malé ozdůbky na povrch jablek.
Zjišťuji jak jsem nesoustředěná až když je forma s těstem v troubě
a na vále žádný odkrojený kousek.
Ach jo.
No nic, udělám trochu drobenky.

Koláč jsem upekla, večer to v kuchyni báječně vonělo jablíčky a můj muž
mlsně nasával.
-Zapomeň, že by si ochutnával, bude dlouho horký a pak už na noc nemůžeš přeci nic takového jíst !-
Byl zklamán.
O to víc si  dopřál k snídani, rovnou dva kousky.
Já k snídani sladké nemám v oblibě, věděla jsem, že si kousek dopřeji
až s návštěvou.
Muž chválil (jen měl poznámku, že je to spíš na vidličku, že 
se drobí a propadá pod silnou vrstvou jablek).
 


- Také se vám stává, že poslední zbytek ze šlehačkové lahve je již jen pěna  ?-  

- takže zbytek šlehačky byl pro mne, vypadá to hrozně -


Když jsem ochutnala první sousto, musela jsem zkonstatovat, že těsto bylo takové jiné, suché, drobivé a i když chuťově byl koláč s jablky moc dobrý, příště již moučkový cukr zaručeně nepoužiji.

A tak se ptám, zdatné pekařky či cukrářky - 

moučkový, krystalový či krupicový ?

Jaké máte zkušenosti vy ?


Ale že mizí co ?... :o)



 




 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála