středa 6. ledna 2016

MÍRNÉ ZKLAMÁNÍ...

u mne nastalo při pálení vosku Yankee Candle.
Mnoho z vás tyto svíčky vychvaluje a i já zatoužila jejich vůně vyzkoušet.
Zvolila jsem napoprvé pouze vosky, abych si udělala představu o vůních, protože cena svíček je docela závratná.


Vybrala jsem nejenom pro sebe, ale byly součástí i jednoho dárku pod stromeček.
Já si hned na štědrý den zapálila zelený vosk s vánoční vůní.
Po bytě se linulo nádherné aroma, já  vrněla spokojeností a plánovala si jak brzy učiním objednávku a nakoupím svíčky.
Jenže po pár dnech bylo po vůni, vosk stále zůstává v nádobce v aromalampě, ale ta líbezná vůně je ta tam, prostě pryč.


Jsem rozladěná, zklamaná.

Miluji třepotavá světýlka svíček, mají své kouzlo, zklidňují a jsou mou součástí každého večera nejenom v zimě, ale i v létě při venkovním posezení.
Jen v poslední době je kvalita svíček opravdu špatná.
Velmi rychle se roztékají, nebo vyhořívají jen vevnitř a okolo zůstává vosková hradba, u které nevíte kdy se zřítí a tak je nutné ji odřezávat nožem.
Nejvíce vypálím obyčejných čajových svíček.
I když jsem dostala již mnoho svíček jako dárek, stále hledám.
Zatím jsem asi nejvíce byla spokojená se svíčkami z IKEA, hladké, smetanové barvy
v krabičkách po více kusech.

YANKEE CANDLE

Ptám se vás, milé blogerky, které máte zkušenosti s těmito svíčkami, 
je to pouze u vosků, že  tak brzy vůně vyprchala ?
Pokud používáte vosky, co s nimi děláte následně, když už nevoní ?
(já do vosku nakapala jinou vůni)
Voní vám svíčky po celou dobu tak intenzivně , že provoní byt ?
Stojí za to investovat do těchto svíček ?
Je kvalita svíček této značky přeceňovaná ?
Máte zkušenost s nějakou jinou značkou ?

Tak vám nevím, poraďte ...


 


 

24 komentářů:

  1. Souhlasím, mám stejnou zkušenost. Už rok mám v jedné moc hezké vosk, který nevím jak dostat pryč. Voněl nějakou dobu, ale pak zůstal v nádobce, která se moc nedá převrátit. Slila bych tmavě fialovou hmotou celý keramický tvar. /nevím jak to jinak napsat /... Možná budou opravdu lepší svíčky. Ale taky se mi nechce investovat po této ne dobré zkušenosti. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám naštěstí nádobku, ve které se rozehřívá vyndavací, takže to je výhoda.
      Děkuji za zkušenost Lenko.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, doba vůně u vosků je 6 - 8 hodin (vydrží déle). Proto ta nižší cena. U svíček je garantovaná podstatně delší doba. Poprové jsem vosk dlabala s pomocí nože a byl to horor. Pak jsem si přečetla, že je dobré šoupnout aromalampu do mrazáku, poté vyndat, nechat chvíli volně stát a pak příborovým nožem vyloupnout. Jde to krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo děkuji za dobrou radu. Nádobka je vyndavací, tak to nebude problém. To, že vosky budou vonět jen několik hodin, to jsem předpokládala, jenže jsem si myslela, že to bude doba po kterou vosk vyhoří :o)). Moc zkušenosti s vosky nemám, kupuji jen aroma oleje.
      Přeji hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Take mam stejnou zkusenost s voskem,svicka je lepsi,ale prehnane draha,takze take nejsem uplne nadsena. Dejte nadobku se ztuhlym voskem na chvilicku do mrazaku a pak vosk bez problemu jde ven.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to vyzkouším, asi by mne to zřejmě nenapadlo a proto jsem se zkusila zeptat vás, mé čtenářky. Takže moc děkuji za radu!!
      Příjemné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Zdravím :-), vosky i svíčky používám roky a jsem spokojená. Veškeré informace najdete u nich na stránkách http://www.yankeesvicky.cz/uzitecne-rady.html. Ve vosku jsou vonné oleje, které se teplem uvolňují a tak po jejich vyprchání(což je u vosku cca 8hod.) přestává vonět a zůstává jen vosk, který se musí odstranit - vložením do mrazáku ztuhne a vyklopí se jako bábovka, já si našla jednodušší variantu... horký vosk vysaju do ubrousku a vytřu. Jinak už taky nerozpouštím celou bábovičku, ale ukrojím si jen 1/8 a třeba pak zase něco jiného dle nálady. Sice píšou, nedrolit, nelámat, ale nám i ta 1/8 v bytě udělá vůně až, až. Krásný večer, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si naivně myslela, že ten vosk bude ubývat a ubývat, on ale zůstává a zůstává :o)). A nevoní. Takže moc a moc Kájo děkuji za další radu s ubrouskem, další bábovičky budu rozpouštět po malých kouscích jak píšeš.
      Přeji ti krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Já je nemám ráda pro jejich přílišnou vůni,která mi nedělá dobře.Kupuji radši kvalitní olejičky.Přesně,vosk vyndat po chvilce v mrazáku,krásně se vyloupne.Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já intenzivní vůně ráda mám, a obývák máme propojený s kuchyní, takže velký prostor a vůně se krásně rozvine. I tobě Marie děkuji za radu. Jsem ráda, že jsem toto téma dala do příspěvku.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, já vosky sem tam kupuji, svíčku jsem měla jen jednou a po zapálení nevoněla tak hezky jako před zapálením a za 500,-Kč to fakt za to nestojí. Vosk ti nemůže ubývat, ten u klasických svíček ubývá hořením knotu, tady se opravdu odpařuje jen esence z vosku. Všechno má svoje pro a proti. Vosky jsou výhodné tehdy, když nechceš hlídat odpařováni vody. Ale kvalitní přírodní olejíček je stejně nejlepší.
    Pa, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zkušenost Klárko, asi si již další vosky nekoupím, olejíčky mi vyhovují víc a nádobka u aromalampy vydrží s vodou akorát na čajovou svíčku, že nemusím dolévat, což mi velmi vyhovuje.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko,s vosky od YC je to přesně tak,jak už tady holky psaly. Vůně se jen odpařuje,pak stačí strčit do mrazáku-vyklopit :-)Jinak já jsem těmto svíčkám tak trochu propadla. V současné době jich mám asi 15 a další objednané(momentálně totiž mají výprodej)já vlastně už jiné skoro nekupuji.Je pravda,že jsou dražší,ale v době hoření asi nemají konkurenci a tak se asi i vyplatí. Kupuji i jejich vosky a na podzim jsem si pořídila i Yankee Candle elektrickou aromku Scenterpiece.Což je také paráda.A s vůněmi je to těžké,co se někomu zdá intenzivní,jiný člověk sotva cítí.Ale doporučuji svíčky YC vyzkoušet :-)třeba jen v malém provedení nebo votivky,ale opravdu stojí za to!
    Hezký večer
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš Marti velké zkušenosti a jsem s jejich svíčkami spokojená. Já si určitě jednu svíčku na vyzkoušení zakoupím, abych si udělala vlastní názor :o)). Vosk jsem dala do mrazáku a nádherně z nádobky vyjel sám. Nevyhodím ho, ale budu do něj kapat olejíček,aby voněl i dál.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Ahoj Alenka, ja sa asi len pridám k ostatným, je to tak, vosk na ďalšie zapálenie už nevonia, ale ja ho dávkujem po kúskoch, potom vydrží dlhšie... a sviečku som kúpila len raz na vyskúšanie a tá nevoňala vôbec...možno by sme mali skúsiť nejakú inú značku:-)Pekný večer! Danka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Danko, děkuji za návštěvu :o) a radu. Další vosky, které mám od nich koupené již budu dávkovat po malých kouscích.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  9. ahaaaa, tak takto to funguje :) baby dakujem...xixi, ja to zapalujem kazdy vecer a uz mi to nevynia :D a sama seba som sa pytala co robim zle : )))) a citat navod ma nenapadlo : ))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom byly obě stejně :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, vosky dávám do lampy po malých kouscích. Svíček mám několik, jednu jsem dostala a další mi přivezla Terka z USA - k zapálení ještě nedošlo...tak nevím. Oni tam nevyjdou zdaleka tak draho, jako tady, u nás je cena opravdu astronomická...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo Helenko, mně je nikdo ze zámoří nepřiveze :o)). Ale jsem ráda, že jsem na blog toto téma pověsila, poradily jste mi báječně.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  11. Ali, vidíš a já je zas pálit nemůžu, protože ta jejich vůně mě tak moc dráždí, že to vůbec nemůžu.
    přeji krásný denMajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mně naštěstí žádné vůně nevadí, ba naopak, čmuchám to ráda :o)).
      Krásné dny přeji Majko.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko, já vosky zatím jen dostala a drolím si je po malých částech a i míchám vůně. Po 8h je po vůni. Mě stačí, že vosk do rána ztuhne a vyloupnu napíchnutím na nůž, ani nemusím dávat do mrazáku. Jsem maniak na YC svíčky. Místo kabátu a kozaček, kupuji svíčky:-) A i ty občas loupu do aroma lampy a míchám vůně. Pro mě číslo jedna, do které se vyplatí je Candle Lane. Voní silně, ale nevtíravě, není přeslazená. Svíčka YC voní po celou dobu. Pokud zbyde na dně pár milimetrů, které už nehoří, naloupu do lampy a voní dále. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mončo s tím naloupáním zbytků voňavé svíčky do aromky, to je dobrý nápad. Já je většinou schraňuji, jednou za čas rozpustím, naliji do nádobky, přidám knotík a ještě pálí. Vyzkouším tvůj nápadí, líbí se mi.
      Zatím jsem si stále svíčku YC nakoupila :o), ty částky mne stále odrazují.
      Díky za radu.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála