úterý 12. ledna 2016

JE TO MOŽNÉ ...

že uplynul právě dnes rok od založení mého blogu ?
Nechce se mi věřit, opravdu ne.


1.
 

Netušila jsem, že mne tak psaní blogu bude bavit, že se budu tolik těšit na komentáře mých čtenářek a čtenářů, že na každém výletě budu přemýšlet zda se téma bude hodit pro zveřejnění na blogu, že budu víc a víc fotit, že mezi vámi najdu tolik zajímavých blogerek, které srší nápady a jejichž tvorba je i pro mne velmi inspirativní.
Je mi mezi vámi dobře.

I když se musím přiznat, že občas pochybuji.
O sobě, zda se mi daří vůbec svými příspěvky zaujmout.
Však pochybovat je lidské.

Přemýšlela jsem jak 1.narozeniny oslavit.
A došla jsem k závěru, že  největší radost budu mít když obdaruji některou z vás, mých čtenářek/případně čtenářů.

Chtělo by to však trochu znalostí, trochu soutěživosti.
Co vy na to ?

Zkusíte odpovědět ?

Hora ? je znělcový vrchol, který se rozkládá přesně na někdejší hranici Čech a Horní Lužice. Na dochovaných hraničních kamenech v okolí jsou např.letopočty 1521 a 1694. Z vrcholu je nádherný panoramatický výhled, a tak není divu, že tady bývá rušno, což platí zejména pro návštěvníky z německé strany hory, kteří na ni vystupují po serpentinách tzv.Lužické cesty. Dnes je vrcholová plošina holá. Již v roce 1823 zde však byl zřízen skromný dřevěný hostinec, který se vzhledem ke stále populárnějšímu turistickému ruchu rozrůstal, dokonce k němu přibyla i malá rozhledna. Koncem 19.století tady stála již výstavná, turisty velmi oblíbená horská chata s vysokou vyhlídkovou věží. V roce 1946 bohužel chata do základů vyhořela.
Hora je součástí Chráněné krajinné oblasti Lužické hory, ale nemá status maloplošného chráněného území. Je pokrytá pěknými lesy. Při troše štěstí můžeme zahlédnout kamzíka horského, který tady však byl uměle vysazen začátkem 20.století a úspěšně se adaptoval na zdejší prostředí.

Na vaše odpovědi se těším a dne 17.ledna 2016 
vylosuji ze správných odpovědí výherkyni/výherce, která/ý obdrží 
dárek - domácí mýdlo z mé mýdlárny LAENA. 


A já zkusím pokračovat v psaní na mém blogu

Štěstí v mém životě...





 
 

 

 

26 komentářů:

  1. Dobrý den Álo,blahopřejí k výročí.Patříte mezi mé oblíbené blogy,které každý den "konroluji"co mají nového.Váš široký okruh zálib a zájmů mě zaujal.Některé Vaše příspěvky mne až dojaly svojí upřímností.Těším se na Vaše další příspěvky.Odpověď na Vaši otázku mne donutila si projít na netu vše o Luž.horách,jsou krásné.Hora je LUŽ.Zdraví Vás Eva(70) z Kraslic :o)




    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach paní Evo, moc Vám děkuji za krásné povzbuzení k dalšímu mému blogování. Je to krásná zpětná vazba, že mé příspěvky zaujmou.
      Přeji Vám úspěch v soutěži a zdravím do Kraslic.
      Ála

      Vymazat
  2. Ahoj
    gratuluji a přeji tvému blogu vše nej.
    Není ten vrchol nejvyšši hora LUŽ ?
    Měj se hezky Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťulo děkuji a moc bych si přála, aby inadále příspěvky na mém blogu tě zaujaly a zachovala si mi přízeň.
      Přeji úspěch v soutěži a zdravím.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, moc gratuluji k výročí a přeju nadále hodně radosti z blogu. O čtenářky myslím není nouze, blog je opravdu hodně, hodně zajímavý a pestrý ... o tom není pochyb (a ten rok opravdu utekl, pamatuju si na začátek blogu....).
    Zdraví Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko za přání a udělala si mi radost, že mne sleduješ od mých krkolomných začátků :o).
      Soutěžit nebudeš ?
      Zdravím.
      Ála

      Vymazat
    2. Tak já se přidám. Já totiž sama nemám blog, tak se do soutěží nehrnu. Našla jsem na netu přesně tvoje povídání o hoře a jmenují ji tam Luž, což je nejvyšší hora Lužických hor - tak už jsem chytřejší, nevěděla jsem to. J.

      Vymazat
    3. To nevadí, že nemáš blog, soutěžit však Jarko můžeš.
      A.

      Vymazat
  4. Wow, tak uz rok, panecku, to to leti,ale krasne to leti. Cely nas zivot je let a zalezi jen na nas,jak si ho budeme uzivat. Tak preji dobry vitr do dalsiho blogovskeho roku:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magierin moc děkuji za přízeň. Budu se snažit roztáhnout křídla co nejvíce a letět, letět s větrem pospolu.
      Zdravím a přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, přeji hodně radosti a nápadů, kterými nás budeš doufám v dalším roce na tvém blogu zásobovat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápady se mi stále v hlavě líhnou, tak snad toho bude dost na celý rok :o), to bych ráda.
      Evi a soutěž nezkusíš ?
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, moc gratuluji k blogovým narozeninám! A musím napsat - jen tak dál! Mám moc ráda tvůj blog!
    A tvůj kvíz - musím se přiznat, že mi pomohl google - je to hora Luž.
    Pěkný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda Helenko, moc děkuji. Je milé vědět, že je to mé psaní alespoň trochu k něčemu :o).
      Přeji úspěch v soutěži a přeji stále krásné dny (možná i zasněžené).
      Ála

      Vymazat
  7. Milá Alenko, nejdříve gratuluji k 1. výročí. Mě už čeká výročí druhé. Tvůj blog jsem si velmi oblíbila a určitě pokračuj!! Těším se na každý článek..Jinak odpovídám, i když už můžu i opisovat:o)./ to ale učitelky nedělají:o))
    a tak správná odpověď zní- hora Luž..ale vyguglila jsem si to:o), z hlavy jsem to nevěděla..
    Měj se moc krásně a pokud psaní těší Tebe, tak určitě nekonči...pro mě je potěšením si přečíst tvé příspěvky...Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, děkuji a jsem ráda, že jsi mou věrnou čtenářkou. Však i já nevynechám žádný tvůj příspěvek. Ani nevíš jak mi kolikrát zvedneš náladu a vyvoláš tolik úsměvů na tváři.
      Přeji úspěch v soutěži a uvidíme jak to dopadne v neděli.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  8. Zdravím a gratuluju k prvním narozeninám. Sleduju tě téměř od začátku a zpětně mám přečtené všechno. Svoje první blogoviny slavím koncem měsíce, ale počtem příspěvků se ti nemůžu rovnat ani omylem. Jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si Marcelo pamatuji, že tvůj blog měl skoro stejný počátek s tím mým. I já od té doby sleduji tvé psaní a musím říct, že nejvíc mne baví jak všemu dáváš jména :o)).
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  9. Gratuluju k narozeninám, určitě se těším na další články.
    Jo, a ta hora je Luž.... mám ten kraj tím směrem ráda. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo děkuji, zpětná vazba je pro mne inspirující zda pokračovat v psaní. Blogů je tolik.
      Přeji úspěch v soutěži a krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Ahoj Ála, tiež patrím medzi blogermi k nováčikom a presne poznám tie pocity, preto Ti prajem veľa nových čitateľov a veľa veľa námetov na nové príspevky. A prajem Ti krásny víkend. Danka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko moc děkuji za povzbuzení. Jsem za to ráda.
      Přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  11. Milá Alenko,
    velká gratulace a jen tak dál! Pokud člověk něco dělá rád a srdcem, tak je to vždy ta správná cesta.
    Krásné lednové dny
    Katka♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už mne cesta přivedla až k psaní blogu, tak jsem za to ráda, je to nové poznání, nová zkušenost a pokud mi mé psaní zde bude přinášet radost, budu zkoušet dál a dál.
      Moc Katko děkuji.
      Ála

      Vymazat
  12. Jedna se o horu LUZ, ale pomohl strycek googel :o))
    Vas blog sleduji skoro od zacatku a moc se mi. Drzim palce v dalsim psani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Jano děkuji za držení palců, budu ráda když mi zachováš přízeň.
      Přeji úspěch v soutěži, v pondělí se dozvíme kdo vyhrál :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála