pondělí 11. ledna 2016

ČTENÁŘSKÝ DEN...

ve 2.A,
třídy našeho Matýska.



Bezvadný nápad měla paní učitelka.
Děti si měly připravit knížku, kterou buď již přečetly nebo mají rozečtenou, tu přinést do třídy a každý z nich ji pak prezentoval před ostatními a kousek z ní přečetl.
Návštěva z řad rodičů či prarodičů byla vítaná.
A tak jsem se tam dostala také.

- Máťa zvolil knihu o malých hráčích fotbalu -

 Nejprve četly holčičky a pak chlapci (kterých je ve třídě znatelné méně).
Překvapily mne opravdu veliké rozdíly mezi dětmi ve čtení.
To, že některé četly potichu, není nic neobvyklého, ale některé děti měly výrazné logopedické problémy.
Nevím, zda procházejí poradnou a rodiče dbají na to, aby se vada odstranila či hodně zmírnila, je to na jejich zodpovědnosti. Správným postupem a procvičováním lze většinou vadu úplně odstranit.
Náš Matýsek měl v předškolním období problém se sykavkami, strkal jazýček neustále mezi zuby a ještě mírně zadrhával.
Asi po půlročních návštěvách u logopedky bylo po problému.

Máťa od malinka velice rád naslouchal předčítání z knížek, pokaždé seděl jak přikovaný a já tahala z knihovny jednu dětskou knížku za druhou pokaždé když u nás byl.
Měla jsem radost z toho, že se snad stane čtenářem.
Bohužel, úplně tomu tak není.
Ač čte již plynně, sám se do čtení knížek příliš nehrne, což mne mrzí a pokaždé když je u nás, snažím se s ním o knížkách hovořit a nabízet mu knížky úměrné jeho věku.
Pomohla jsem mu se zaregistrovat v projektu
ČTENÍ POMÁHÁ, abych pozvedla jeho zájem,
a když splnil svůj první test z knížky Z deníku kocoura Modroočka, měl velikou radost.

Veďme děti k lásce ke knihám.

Z počítačových her se jejich slovní zásoba zvětšovat nebude... 


 

 

2 komentáře:

  1. Ali souhlasím s tebou, že by děti měli číst. Knihy mám ráda. Starší syn četl hodně, mladší se knihám vyhýbal.
    Mám dojem, že dnes neřeší vadu řeči. Manželův vnuk má 6 let, už by měl chodit do školy a vůbec mu není rozumět. Neumí sykavky ani r a ř.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě ke všemu v dnešní době vychází tolik krásných dětských knih, radost v nich listovat. Vše mají v ruce rodiče. A je to i tak s těmi vadami řeči. Našemu prvnímu synovi než šel do první třídy nešlo příliš R a tak jsme okamžitě začali chodit na logopedii, cvičili jsme z kartiček a za pár týdnů bylo vše v pořádku. Když občas slyším ty hatmatilky u skoro školních dětí, nechce se mi ani věřit, že by to rodiče neřešili. Vždyť je to v zájmu dítěte, to hlavně.
      Měj Ali krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála