pondělí 28. prosince 2015

VÁNOČNÍ DORT...

jsem chtěla udělat již několik let zpátky, ale musím se přiznat, že mi nikdy nevyšel čas pro jeho přípravu.
Až letos.
A rozhodnutí padlo po zhlédnutí báječně nazdobeného dortu 
u Klárky z blogu Spolu u stolu. 
(Pro zájemce recept zde ).

ČOKOLÁDOVÝ CHEESECAKE

 
To musím vyzkoušet, to bude báječná dobrota, žádné pečení, jen budu šlehat a míchat. Nakoupila jsem všechny potřebné suroviny, abych se nemohla vymluvit, že mi chybí to či ono a během Štědrého dne jsem se pustila do přípravy. Vše se zdárně dařilo, žádný problém se nevyskytoval, vlastně ano, jeden se dostavil.
Jak ten báječný čokoládový cheesecake nazdobit tak krásně
 jak ho měla Klárka ?
Jsem zdobící antitalent, fakt jsem. Obdivuji všechny kdo zdobení dortů vymýšlí a i přímo ztvárňuje na hotovém výrobku. Jak mě ruční práce baví a celkem i jdou, veškeré mé letité pokusy při zdobení dortů byly nijaké, příliš jednoduché, no prostě žádná sláva (proto dorty nepeču ráda).
Vůbec mi nenapadalo jak docílit zeleného ztvárnění stromku 
na jednotlivých porcích.
 Bylo mi jasné, že je něco obarvené na zeleno, ale co ?
Až když jsem měla všechno hotové a ve formě zalité čokoládovou polevou, mi to docvaklo. No jasně, vždyť ten krém než jsem přidala čokoládu již byl pěkně tuhý, měla jsem si odebrat do misky, obarvit na zeleno a použít na dekoraci.
Nadávala jsem si do zabedněnců, ale už se stalo.
Holt to nebudu mít tak krásné, ale dobré, dobré to zajisté bude, to už mi bylo jasné když muž vylizoval misky.
Druhý den po svátečním obědě jsem slavnostně přinesla úžasný moučník a lehce ho jen přizdobila lentilkami, které měly navozovat dojem vánočních ozdob na stromečku.


- však snaha se také cení, že ? -


- těžko, velmi těžko se fotí, když máte zároveň obsluhovat -

- Jonášek miluje vše co se papání týká a tak rychle lezl přímo na stůl, aby o nic nepřišel - 

Čokoládový moučník byl naprosto báječný, ale popravdě musím říct, že jsem  kousek dojídala až druhý den.
Gabča miluje sladké (je tak štíhlá, že si může dopřávat denně :o) tabulku čokolády, když má chuť), ale po půlce konstatovala, že úplně cítí, jak se jí chuťové pohárky zaplnily čokoládou, jak si nervy lebedí a předvánoční stres se otáčí čelem vzad, ale že opravdu již nemůže.


Je to opravdu vynikající čokoládová bomba...  





 

6 komentářů:

  1. Alenko, máš ho krásný..já ho také obdivovala a dokonce nakoupila všechny ingredience, takže ho ještě určitě udělám, ale na Vánoce jsem to nestihla..Tak snad bude jako dort novoroční...Měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, jsi zlatá :o)). Jsem zvědavá až ho uděláš, jak vám bude chutnat. Nafocená porce se prostě nedá sníst najednou.
      Měj se na chaloupce moc krásně.
      Ála

      Vymazat
  2. Hlavně, že chutnal.....mám v zásobě taky jeden čokoládový recept, naprosto nejčokoládovější brownies jaké jsem kdy jedla. Recept bude brzy na blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo fakt chutnal, je to dobrota a těším se na tvůj recept. Já moc ráda zkouším nové věci.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. No páni, krásný čokovýtvor:-)
    Hezký sváteční čas Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo, je to kalorická čokobomba :o)).
      Přeji také krásný čas sváteční, ještě pár dnů si ho můžeme užívat.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála