úterý 29. prosince 2015

MEZISVÁTEČNÍ POSEZENÍ...

s našimi kamarády se již stalo tradicí.
Vzhledem k tomu, že všichni jsme o svátcích se svými blízkými, ustálilo se naše setkání ve dnech po svátcích vánočních a před Silvestrem.
A to letošní bylo právě včera.

Vždy se snažím připravit lehké pohoštění, protože vím, že ze všech těch dobrot v rodinách máme žaludky stále naplněné víc, než bychom měli mít.

Máme v přízemí domu jednu místnost (je to bývalá uhelna), kde zimní sešlosti pořádáme, a to z toho důvodu, že jsou všichni kuřáci a u nás doma se nekouří, ač muž (bohužel) kuřák je. Na zimu se tam přenese zahradní stůl a židle, od blízkého kotle na dřevo je krásně teplo a zapálené svíčky dodají tu správnou atmosféru.








A co jsem připravila za pohoštění ?
Jak jsem psala výše, jednoduché pokrmy.

Odlehčený salát

- uvařené, oloupané brambory na malé kousky 
- nakládané cibulky na malé kousky
- nakládaná červená paprika na malé kousky
- sterilovaná kukuřice
- hořčice, majonéza + bílý jogurt 
- sůl, pepř
- promíchat, vychladit
- servírovala jsem ve sklenkách s malými rajčátky
a trojúhelníkem opečeného chleba

V létě na tento salát místo brambor používám lehce spařenou cuketu.

Zelňáky

- kysané zelí propláchnu, pokrájím na menší kousky
- jednu cibuli nakrájím nadrobno
- osolím, opepřím
- přiliji trochu mléka
- přidám jedno vejce
- zasypu polohrubou moukou
- vše řádně promíchám 
- na rozpálený tuk lžící kladu malé placičky a smažím
- na papírové utěrce nechám odsát přebytečný tuk

Malé chlebíčky s uzeným lososem

- pokrájím rohliky trochu napříč
- žervé osolím, opepřím
- mažu na malé chlebíčky a zdobím malými kousky
uzeného lososa a půlkami cherry rajčátek

Ozdobené kousky hermelína

- hermelíny rozkrájím na osminky a zdobím 
půlkou z kuličky hroznového vína či vlašským ořechem

     
   Nepodařilo se mi jednotlivé pochoutky vyfotit, neboť mne tlačil čas, abych na domluvenou hodinu měla vše připravené, nazdobené, vychlazené.
Samozřejmě, že kamarádky nepřišly s prázdnou a tak se objevily na stole pikantní šnečci z listového těsta a chlebíčky z domácí veky s pomazánkou z Moravanky
(která byla mimochodem vynikající, recept dodám příště).


Dáváme si malé dárky a tento se mi líbil velmi.
Domácí paštika na dřevěných sáňkách :o).

K milému posezení jsme si pouštěli staré desky a vzpomínali na různé sešlosti, protože se známe již mnoho let a zažili spolu nemálo oslav,  o témata nebyla nouze v žádném případě.


 Je hezké mít dobré kamarády...




P.S. Dneska byla odpoledne dlouhá, velmi dlouhá, procházka :o))).

 

2 komentáře:

  1. Milá Alenko, zjišťuji, jak to máme podobné..můj muž je také kuřák.( ale také tolerantní a doma také nekouří)..já chystám pohoštění na zítřek a právě jsem dodělala ten čokoládový dort. Jen jsem olízla vařečku a zjistila jaká je to čokoládová, ale i kalorická bomba..Dnes jsme jeli na nákupy, takže jsme o procházku přišli, ale určitě to napravíme..Měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, to teda máme hodně věcí podobných :o)). Užívej si stále krásných dnů na chaloupce.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála