úterý 1. prosince 2015

MALOVÁNÍ NA HEDVÁBÍ...

je jednou z technik, kterou jsem se před několika lety naučila na kurzu pro dospělé v místní umělecké škole. 
Vzpomněla jsem si nedávno, že jsem pro svého muže namalovala několik hedvábných kravat, neboť tento doplněk pánského šatníku nosí velmi často (já tedy dodnes neumím kravaty vázat, ač mne to učil a strašně se divil, že mi to moc nejde :o)...).
A tak jsem při úklidu poskládala všechny tyto kravaty a sama jsem byla překvapená, že jich je tolik. Už na ně trochu zapomněl, ale nosil je a častokrát se stalo, že byl osloven a pochválen za hezkou a zajímavou kravatu (samozřejmě, že vždy od ženy :o)...)
Tak to se docela pyšnil.



  Přírodní hedvábí
 
Přírodní neboli pravé hedvábí je tvořeno výměšky žláz motýla bource morušového (Bombyx mori). Tyto výměšky na vzduchu rychle tuhnou a vytváří dvojice tenkých vláken spojených sericinem (druh klihu). Z nich si motýl vytváří kuklu. Hedvábné vlákno se získává následným rozvinutím této kukly. Průměrná délka dosahuje 300 až 900 metrů.
Přírodní hedvábí bylo vytlačováno syntetickým hedvábím. Dodnes si však udržuje nezastupitelné místo na oděvním trhu, a to hlavně pro své užitné vlastnosti – saje pot, v létě příjemně chladí a naopak v zimě hřeje. S výrobou hedvábí je od počátku úzce spjato i jeho dekorování. Kromě tradičních dekoračních technik, jako jsou akvarel a batika, se v poslední době do povědomí dostává i tzv. Serti technika, využívající malbu na hedvábí s pomocí gutty a kontur. První speciální barvy na hedvábí fixované teplem (Super Tinfix) se objevily ve Francii v 60. letech minulého století.

  Umělé hedvábí

Všechna umělá textilní vlákna se vyrábí také ve formě hedvábí. Tyto materiály (syntetické a přírodní polymery, sklo atd.) nahradily přírodní hedvábí všude tam, kde je předčí určitými specifickými vlastnostmi, například pevností, izolační schopností, specifickou hmotností a podobně. Přírodní hedvábí zůstává významnou surovinou pro oděvní výrobky se zvláštním, často exkluzivním omakem, leskem a celkovým vzhledem.








Musím mu připomenout, že by kravaty mohl opět provětrat ...


-zdroj textu Wikipedie-

12 komentářů:

  1. Ali, krása. Jsi moc šikovná. Kravaty vypadají úžasně a je jich teda hodně.
    U nás jsem já učila muže vázat kravatu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Álo, bylo to takové hodně silné tvořivé období a jsem za to ráda.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, ty kravaty jsou nádherné!
    A moc chválím tvou adventní výzdobu, vykouzlila si příjemnou atmosféru.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nafotila jsem své tvořivé období :o)) Helenko kdy jsem měla nějak víc času než nyní.
      Přeji též krásné dny i večery.
      Ála

      Vymazat
  3. Tedy Alenko, to je nádhera. Překrásné!
    Krásné dny.
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko díky. Jen žasnu co vše jsem před zhruba pěti lety vše zvládala. Bohužel jsem hodně věcí z tehdejší doby darovala a nic nefotila. Pletla jsem z pedigu podnosy, košíky a doma mám asi čtyři kousky.
      Měj krásné adventní dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, fakt jsou nádherné a jsi dobrá, že ses do toho dala.
    Hezký předvánoční čas. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před pár lety mne to Jarko nějak vše pohltilo a neustále jsem zkoušela nové techniky a různé tvoření.
      Krásné adventní dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Aybch se přiznal, kravatu vezmu, jen když musím ...nutné zlo...
    ale tyhle se mi líbí. Pěkné dni, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No panečku, jsem ráda, že se ti Pavle líbí. Moji synové také na sebe vezmou kravatu tak akorát když jdou na ples :o))).
      Přeji krásný adventní čas.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko ta s domečky je kouzelná , krásné dny Sonia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Sonio a přeji příjemné adventní dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála