úterý 22. prosince 2015

DOMÁCÍ BEJLÍZ...

patří u nás k vánočnímu nápoji, 
který již nesmí chybět na sváteční dny.
Jeho příprava je naprosto jednoduchá a lahodná chuť stojí za trochu práce navíc.
Můj muž má rád i sladké nápoje, takže když jsem připravila poprvé
domácí bejlíz, udělala jsem mu neskutečnou radost.
A dělat druhým radost mne baví, takže i letos jsem připravila
řádnou zásobu, přímo dvojitou dávku.
Když ochutnával co se nevešlo již do lahví, oči se mu smály radostí
a chválil, chválil jaká je to dobrota.



A pokud byste si bejlíz chtěli vyzkoušet, můžete to stihnout.


Domácí bejlíz
(recept jsem kdysi objevila u Moniky Brýdové)

2 plechovky slazeného kondenzovaného mléka
2 krabičky neslazeného Tatra mléka
8 lžic strouhaného kokosu
2 vanilkové cukry
500 - 750 ml rumu (dle chuti)

Plechovky slazeného mléka dáme do hrnce, zalijeme vodou aby byly potopené, mírným varem vaříme cca 2 hodiny
(pro zkrácení přípravy tuto část můžete nahradit 
zakoupením karamelového Salka).
Na suché teflonové pánvi opražíme dorůžova strouhaný kokos a ještě horký ho nalijeme do misky, kam jsme nalili dvě krabičky neslazeného mléka.
 Necháme v lednici 24 hodin macerovat.
Druhý den slijeme přes plátýnko a dobře vyždímám, kokos vyhodíme nebo upečeme kokosovu bábovku.
Smícháme svařené slazené mléko, ze kterého se nám udělal hustý karamel s kokosovým mlékem a dvěma vanilkovými cukry v mixéru a přiléváme rum.
Slijeme do lahví. Vydrží v chladu měsíce, ale to se většinou nepřihodí, je vypitý mnohem dřív.



Tak na zdraví...

 

2 komentáře:

  1. U nás k vánocům vždycky patřil domácí vaječný koňak. Dělával ho táta. Taky jsem ho dělávala, ale v posledních letech jsem ho nedělala.
    Alenko užijte si příjemné svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje mamka ho také vždy Ali připravovala a ač alkohol víceméně nepila, o vánocích byla štamprlička vždy. Mně to teda nikdy moc nechutnalo a nakonec tyhle slaďáčky připravuji také.
      Krásné sváteční dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála