pondělí 30. listopadu 2015

I U NÁS ZAČAL...

adventní čas.
Občas se mi stávalo, že jsem adventní věnec a výzdobu vytvářela v sobotu večer před prvním adventem, ale letos bylo vše jinak, v předstihu, v poklidu, s hezkým pocitem pomalu plynoucího času. Sama sobě jsem si řekla, že stejně stále nejvíce platí, že v jednoduchosti je krása a tak jsem probírala svou vánoční krabici a volila jen drobnosti. 
Adventní věnec jsem vždy zdobila větvičkami ze zahrady, které po třech týdnech již ztrácely barvu i vůni a tak jsem letos volila změnu a použila pouze šišky na již hotový kovový korpus.


Při včerejším zapálení první svíčky bylo hned znát, že jsem zakoupila ne zrovna kvalitní sadu čtyř stejných svící, ani ne v půlce se již roztékala. Musím se podívat po lepších. Dnes je všude přehršel svíček, ale pokud člověk chce, aby svíce hořela a nevytekla po chvíli všude tam, kde ji ale vůbec nechceme mít, musí si dávat opravdu pozor na výběr. Někdy si říkám, proč vůbec takové nekvalitní zboží vyrábějí.

Když jsem si naaranžovala malé zákoutí v obýváku s Andělkou, kterou jsem loni dostala od mého muže pod stromeček, měla jsem radost jak jí to sluší ve společnosti dřevěných stromků, které jsem letos zakoupila. Stromky jsem osvětlila malými LED žárovičkami na lanku, na kterém visí malé měděné stromečky. Hvězdy jsem doplnila malými kouličkami, kousky skořice a malým skleněným andělíčkem. Přidám ještě několik kvítků badyánu (zrovna mi došel), aby vůně byla intenzivnější.






 Sobotní den byl ve znamení rozsvěcení vánočního stromu v našem městě, spojený s hudebním programem písní a koled od těch nejmenších školkových dětí, po ty již talentované, vzdělávající se v ZUŠ, a nechyběl ani místní ženský sbor. 
Naprosto jsem nečekala, že zde zažiji veliké překvapení.
Popíjeli jsme s mužem z kelímků svařáka, poslouchali a rozjímali, když se k nám přiblížila paní s dotazem, zda jsme Hajní.
Při odpovědi, že ano, jsem se jí zadívala do tváře, do očí a v tu chvíli jsem jen vyhrkla - Maruško jsi to ty ? Ihned jsem poznala svoji bývalou kolegyňku, se kterou jsem se neviděla 26 let, po mém odchodu na mateřskou se třetím synem, jsem se již do zaměstnání nevrátila, ona se pak po pár letech odstěhovala z města a od té doby jsme se nepotkaly, ve víru všech tehdejších událostí jsem na sebe neměly nijaký kontakt.
Byla to moc hezká chvíle, až mne to dojalo, že zrovna v tentoo předvánoční čas se naše cesty setkaly. V rychlosti jsme si řekly to nejdůležitější, vyměnily telefonní spojení a rozloučily se.
Jsem tak ráda, že jsem ji viděla a moc doufám, že to nebylo na tak dlouhou dobu jak doposud. V hlavě mi dlouhou chvíli kmitaly vzpomínky.

Zaposlouchali jsme se s mužem ještě do letošní zajímavé hudební vsuvky a to mobilní zvonové hry. Nejtěžší zvon vážil 860 kg.





Bohužel už jsme se nemohli zdržet na rozsvěcení vánočního stromu, odjížděli jsme večer na Poslední leč, na mysliveckou zábavu do jedné vzálené vesničky, kde krásně drží tuto tradici a tak nás tížil čas.
Tentokrát jsme nic nevyhráli, ale loni to byl dvoukilový kousek masa. Ne pokaždé má člověk štěstí na výhru.

Před námi jsou adventní koncerty, snad se mi zadaří jich shlédnout co nejvíce a nasát vánoční atmosféru, zklidnit spěch, rozjímat a přemýšlet co nám letošní rok přinesl, co možná i vzal, ale hlavně si v duchu 

PŘÁT ZDRAVÍ, ŠTĚSTÍ PRO VŠECHNY MÉ NEJMILOVANĚJŠÍ ...

 

8 komentářů:

  1. Ano, v jednoduchosti je krása. Přeji Ti, Álo, krásný adventní čas. Mimochodem, Tvoje háčkovaná brož mi zdobí můj zimní kabátek:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo souhlasím, nemám ráda věci přeplácané :o). To jsi mi udělala radost, že má háčkovaná brož ti přináší na kabátku radost.
      Užívej si i ty adventu.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, přeji ti ten nejkrásnější adventní čas.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně Martinko, mám toto období moc ráda. Dnes jsem zakoupila punč, tak o víkendu bude procházka završena horkým punčem.
      Krásný čas adventní.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, přeju ti krásný a klidný advent. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě Jarko přeji také hezký čas adventní. Já se těším na koncerty, ty mám moc ráda v tomto období.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko máš to doma krásné a útulné. Užívej si pohodové adventní dny. Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo moc děkuji :o) a už si vše užívám plnou měrou.
      Hezké adventní dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála