čtvrtek 19. listopadu 2015

DVĚ STŘÍBRNÉ KOULE...

jsme dostali s mým mužem od Amálky a Matýska.
 
Malý dárek jen tak.
Pro radost.
Pro potěchu srdce.
Pro láskyplné objetí.
Spojené s dojetím.

Když dostanu dárek jen tak, jsem v rozpacích.
Vždy dárky velice ráda dávám a těší mne radost druhých.




Malé, kulaté, stříbrné štěstí...

Naše děti,naši vnuci, děti budoucnosti.
Co je však vůbec čeká ? 

______________________________________________

ZAMYŠLENÍ POD ČAROU :

Stále víc mne trápí situace, která nyní panuje v Evropě, v naší blízkosti. Sleduji zprávy a není mi vůbec lhostejná ta nenávist, která vede k fanatickému zabíjení naprosto nevinných lidí.Vadí mi neschopnost politiků a vysokých úředníků EU chránit rozhodně, energicky a razantně naše hranice. Rozpřáhnout náruč bez rozmyslu, zvát a vítat masu lidí, kteří nikdy nepřijmou naše demokratické hodnoty, náš způsob svobodného života a vždy se budou na evropském území cítit ponižovaní, druhořadí, bez budoucnosti, nebylo, není a nemůže být nikdy rozumné.  Oni jen očekávají zlepšení své ekonomické situace, uvěřili propagandě skupiny pašeráků lidí, kteří nyní vydělávají milióny denně z jejich naděje.
Západoevropské mocnosti se však chovají tak, jako by měl právo na vstup do Evropské unie každý, v jehož zemi panují nepokoje, jako bychom my měli být těmi, kdo jejich problémy vyřeší a zlepší jejich život. To ale přeci nejde. Vždyť to už se jedná o stovky miliónů lidí. Povinností národních a evropských vůdců je především se postarat o své občany a o stabilitu jejich zemí.
Logicky není přeci myslitelné a ani uskutečnitelné, aby si lidé z méně úspěšných zemí přicházeli do Evropy nabrat to vše, co jim ve vlasti chybí. Proč vidíme v hromadných skupinách migrantů tolik mladých mužů, které nejvíce zajímá kde si dobijí mobil ? Proč nebrání svou vlast ? Kde tihle mladí lidé berou tolik peněz pro pašeráky a převaděče ? Složila se na poplatek celá jejich rodina, která čeká "doma" až se oni někde v Evropě usadí a pak přijdou za nimi ? To je smysl jejich cesty ? Jak chtějí integrovat své rodiny, když žena nesmí pracovat a tím pádem se nenaučí nikdy řeč hostující země ?
Paní kancléřka v odpovědích na výtky, které se na ni snášejí ze všech stran, nyní tvrdí: cituji - " Je mi jedno, jestli mám vinu na přílivu utečenců, ale teď tady prostě jsou."
Kdyby byla hned zpočátku ze strany EU důsledná a energická obrana vnějších hranic, kdyby okamžitě došlo k vyslání pomoci, jak vojenské tak složek policejních, Řecku a Itálii, tak by nedocházelo k tolika problémům, jimž nyní čelí celá Evropa.
Dojde k násilí, neboť jinak se ta šířící lavina nedá zastavit. A nemuselo by, kdyby politici jednali okamžitě a trvali by na dodržování zákonů, které sami v evropské komisi uzákonili. Migranti jsou na našich územích naprosto nelegálně. Naše republika má mezi běženci špatné jméno a to díky nekompromisnímu setrvání názoru vlády, že se musí dodržovat mezinárodní dohody. To migranty odradilo a ti co se zde nyní zdržují, nechtějí v naší zemi zůstat, chtějí do Německa. Což potvrzuje ten fakt, že většina migrantů hledá především ekonomické výhody. Kdyby prchali před válkou ze strachu o život, tak by zůstali kdekoli na cestě, kde budou mít střechu nad hlavou, kde budou mít k dispozici stravu, kde mohli požádat o azyl a tam čekat na úřední rozhodnutí
Problémy migrantů je nutné řešit v jejich zemi.

A nezapomínejme, že pomoc bližnímu znamená v první řadě pomoc bližšímu, jehož problémy, starosti známe a můžeme je nejen svou pomocí ovlivnit, ale také dopad naší pomoci kontrolovat...

10 komentářů:

  1. Ali, krásné baňky. Máme podobnou:-) Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou hezké Péťo, že ? Třpytivá krása...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali jsou překrásné :o) a hezky jsi to napsala.... já pevně věřím že vše dobře dopadne.....musí ♥ Měj se krásně....Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ozdůbky mi budou připomínat ty moje zlatíčka, vyndám je vždy o vánocích.
      Já také věřím, ale ten tlak je příliš silný, nenávist z té strany obrovská, jejich víra fanatická.
      Tobě Marti přeji krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Stříbrné koule jsou nádherné. Situace migrantů- popsala si to naprosto skvěle, pod to se klidně podepíšu. Měla jsem v plánu taky napsat článek na podobné téma, ale nakonec jsem si řekla, že bylo již vše napsáno. Věřím, že všechno dobře dopadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, také jsem zvažovala zda toto téma ťuknout, všude je toho plno, ale pak jsem psala o těch malých stříbrných dárečkách a najednou mi to naskočilo - co ta mrňata v životě vlastně čeká a muselo to ze mne jít ven...
      Nesmíme se nechat zastrašit, média také neříkají úplnou pravdu, mocnosti si hrají jak chtějí oni.
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
    2. Řešila jsem stejný "problém", jestli na blogu aktuální dění přejít mlčením, nebo o tom něco napsat. Řešení bylo Šalamounské-napsala a nenapsala.
      Álo, je to dokonale výstižně zformulované..

      Vymazat
    3. Četla jsem u tebe Marcelko tvůj příspěvek. Je to však tak aktuální, že to stejně nikoho nenechává chladným, že ? Jedná se o osudy nás všech a hlavně našich dětí...
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, snažím se držet svůj blog apolitickým, ale nevím, jak dlouho se to dá... Podepisuji se pod každé tvé slovo, předčítala jsem i manželovi... Proč to většina lidí myslí stejně a děje se něco jiného... Není to rasismus naruby? První velký problém a EU jasně ukázala, že své občany neumí ochránit... Upřimně mě to děsí.
    Naštěstí se pak dějí takové věci, jako váš dárek a svět okamžitě zkrásní...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Helenko, i já nechci na svůj blog nijak vměstnávat politiku, té je všude kolem nás až příliš, proto jsem i své zamyšlení dala pod čáru a v nadpisu je téma příspěvku. Jen ta má mysl to už potřebovala dostat ven i tímto způsobem a to hlavně v souvislosti s těmi malými dětmi. To mne děsí...
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála