středa 4. listopadu 2015

DUŠENÁ ZELENINA S TVAROHOVÝMI KNEDLÍČKY...

je jedním z dalších vyzkoušených receptů z knížky Kuchařka ze Svatojánu, z které velice ráda čerpám tipy na vaření.
Vždy, když se o víkendu vaří hodně z masa, míváme během týdne s mužem chuť na jednoduchou, lehkou a více zdravou stravu, což nám zeleninová jídla naprosto dopřávají. Vím však, že z nás zřejmě vegetariáni nebudou, to bychom museli dostat jedině zákaz od lékaře :o), a to doufám nikdy hrozit nebude. Nejíme maso příliš často, takže snad to je pro náš organismus v pohodě.

Pro dnešní den jsem si vybrala shora uvedený recept a škoda, že nelze přenést vůni a chuť skrz monitor, protože to bylo vynikající. Můj muž si přidal a  jsem zvědavá ještě na syna, co bude říkat.





Na másle necháme změknout velkou pokrájenou cibuli, asi po pěti minutách přidáme pokrájené 3 mrkve, jeden květák nadrobno a malou cuketu na kolečka/půlkolečka. V receptu je 200 g kapustiček - ty jsem nedávala, nemáme je příliš v oblibě. Dusíme mírně podlité vývarem nebo vodou do poloměkka. Osolíme, opepříme, zalijeme 100 ml smetany, promícháme a poprášíme 1 lžící hladké mouky. Rozmícháme a ještě pár minut podusíme.
Zelenina nesmí být rozvařená, ale křupavá,
 takže vše trvá pouhých 15-20 minut.

Na knedlíčky si uděláme těsto z 500 g tvarohu (baleného v papíru!), 250 g strouhaných vařených brambor, 2 vajec, 250 g krupice a lžičky soli. Z těsta tvoříme asi 50 malých knedlíčků (já jsem těsto rozdělila na 5 dílů a z každého dílu jsem udělala "hada" a z toho 10 knedlíčků, tím jsem docílila, že byly víceméně stejné), které zavařujeme do vroucí osolené vody, zamícháme a vaříme 5-7 minut od chvíle, kdy vyplavou na povrch.



Tvarohové knedlíčky si zařazuji do paměti jako přílohu, kterou budu vařit určitě vícekrát i k jiným jídlům, jsou velmi jednoduché a chutné.

Pokud máte rádi zeleninu, neváhejte a vyzkoušejte.

 

  

4 komentáře:

  1. Ali díky za inspiraci. Dnes jsem měla taky bezmasé jídlo. Dostala jsem chuť na křenovou omáčku a dala jsem si ji se svítkem bez masa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, tak to jsem ráda pokud vyzkoušíš a bude chutnat. Křenovou omáčku už jsem nevařila dlouho, takže i já děkuji za tip.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, žasnu..tvarohové knedlíky znám jen jako ovocné a tak určitě zkusím, protože neznám..ale určitě to bude výborné..měj se moc krásně a díky! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko vyzkoušej, jsou báječné a to i ohřívané. Brzy musím zopakovat :o) i jako přílohu k masu.
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála