čtvrtek 5. listopadu 2015

DÁREK JEN TAK...

jsem dostala v neděli. Nemám svátek, nemám narozeniny, nejsou vánoce...
A přesto jsem dárek dostala. Jak k tomu došlo ?
V sobotu jela naše Gabča s kamarádkami na koncert Richarda Krajča a jeho kapely Kryštof. Trochu jsem jí záviděla (v dobrém ), protože jeho písničky mám moc ráda a tak ze mne vypadlo, že kdyby náhodou na koncertě prodávali CD a měli nějaké Best Of, ať si na mne vzpomene.
Vzpomněla si a v neděli, když šli naši mladí na procházku s Jonáškem, mi ho přinesla. Při dotazu kolik jí zaplatím, jen zakroutila hlavou a že prý ani náhodou, prostě nic. A tak jsem dostala dárek jen tak.
Už jsem si CD pustila dvakrát a broukám si s Richardem občas slova, která umí tak krásně poskládat do písničky. 




Napořád budu mít toto cedéčko spojené s Gábinkou, s dárkem od ní. Jsem tolik šťastná, že ji i Amálku máme v naší rodině. Je to dar, když si lidé porozumí a jsou naladěni na stejnou "vlnu". 
Snacha a tchýně - slova, která někdy mají nechvalnou pověst. Dvě ženy, které v životě muže propojují své životy. Jedna porodila jeho a druhá mu porodila potomky, je jeho žena. Obě by v jeho srdci měly mít své místo. Avšak matka by měla to své "první" místo přepustit beze slov té "druhé", jeho ženě. O tom všem to je. Brát ji takovou jaká je, nesledovat její možné přešlapy, nedokonalosti, ale pomáhat jí případnou radou, ale jen pokud o to stojí a chce je slyšet. Pokud ne, nechat si ta slova pro sebe. Chválit ji za péči o domácnost, za starostlivost o děti, dávat ji najevo, že ji vždy vyslechnu i když problém nevyřeším. Je to jejich život, jejich vztah a oni v něm žijí spolu. A také jsou za vše odpovědni jen oni. My rodiče je sledujeme zpovzdálí a držíme jim pěsti.

Jejich štěstí je naše štěstí...

________________________________

Lolita
Richard Krajčo/Richard Krajčo,Pavel Studník
  
Jsem vůně kterou plaveš,
když proskočím ti srdcem
jsem hra co neuhraješ
jsem nic co zmizí v ruce
jsem za soumraku buše
její duše co tě tak pálí
jsem otazníkem zda-li
jsme už dávno neprohráli.

Brány noci, vrány křídly leští háv
noc je symfonie a hvězdy střepy z krás

Jsem tři trubky jeden buben
jsem vesmír co ti ladí
jsem 1.červen když je duben
a ostří co tě hladí
Jsem vůně která sviští
když proskočím ti srdcem
jsi mé světlo na jevišti
já tvým posledním hercem

Brány noci, vrány křídly leští háv
noc je symfonie a hvězdy střepy z krás
Brány z písků, brání světlům někde v nás
den je tvoje vina a Nabokova hráz
 

 

6 komentářů:

  1. Alenko, krásný příspěvek. Kéž bych i já měla takovou tchýni! Přeji, aby vztah mezi Vámi jen kvetl. Krásný den! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo děkuji. Já na tu svou mám dobré vzpomínky, nešly jsme "proti sobě",ale občas jsem slýchávala a slýchávám oboustranná slova nelichotivá, bohužel - vše je o lidech.
      Přeji ti hezké dny do hájenky.
      Ála

      Vymazat
  2. Moc krásný příspěvek, Alenko! U vás je jistě všechno v pořádku. I já jsem měla štěstí, ale bez tolerance, vstřícnosti,snahy se domluvit by to nešlo. Uvidíme, jaká budu tchýně - přítel Terky je úžasný, pozorný a Adamova přítelkyně okouzlující a milá. Snad ani oni mě nevidí v černých barvách...
    Moc tě zdravím, Helena

    PS: Kryštof je i moje srdcovka a určitě vyzkouším ty tvé knedlíčky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. Už od dětských let mých synů jsem si uvědomovala, že jednou budu trojí tchýně :o)), že to bude tedy pořádný "nářez" a že to může dopadnout všelijak i když nejsem konfliktní typ. Když "tchýňový" vztah vyjde, tak je to dvojnásobná radost.
      _______________
      Knedlíčky vyzkoušej,jsou báječné i ohřívané.

      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,
    tak tohle je příspěvek, na který se nedá odpvědět jednou větou !
    Já už jsem měla možnost poznat dvě "tchýně", nikdy jsme jim tak neřekla, nemám to oslovení vůbec ráda!
    S oběma jsem několik let žila,každá je jiná, s tou druhou žijeme stále v jednom domě a musím říci, že vztah je založen na velké toleranci, pochopení,...ne úplně vždy je to bez chybiček, ale snažíme se!
    Babí už bylo 70 roků, ale stále ještězvládá Šímu pohlídat a tak my díky ní máme s mužem tu možnost vyrazit za kulturou nebo sami na nákupy:-)
    Nedávno jsme četla na seznamu článek Jak vyjít s tchýní a myslím, že by si ho měla přečíst každá žena!
    I já ve svých letech jsem se dočetla mnoho zajímavého a poučného!
    Třeba to, že díky " tchýni " mám za manžela svého úžasného muže :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, když si zpětně přečtu svůj příspěvek, napadají mne další a další věty, ale už to připisovat nebudu :o).
      Já zažívám od jednoho syna už vlastně druhou ženu a i s tou bývalou (maminkou našeho prvního vnoučka) máme vztahy velmi dobré (i když to po jejich rozchodu hodně zaskřípalo, ale dali jsme tomu s mužem čas a ten hodně "vyléčil") a když je dostatek rozumu, tolerance, dá se hodně věcí vyřešit. A jak píšeš musí také chtít obě strany si vyjít vstříc. Já se snažím vnímat co by mohla potřebovat a nečekám až si o to řekne, ale nabídnu třeba pohlídání, aby měli oni také chvilky pro sebe a vždy opakuji, že kdykoli cokoli, ať řekne.
      Syny jsem se snažila připravit do života i tak, aby si uměli nakoupit, uvařit něco malého k snědku, vyprat v pračce, uklidit po sobě (vždy jsem jim říkala, že nikdy neví kdy to budou potřebovat :o)...) a nestydět se pomáhat ženě. A také to viděli doma u táty, že spoustu věcí děláme spolu.
      Tak ať vám to Ilonko klape s babí ještě spoustu let.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála