úterý 27. října 2015

ŽMOLENKOVÝ KOLÁČ...

s jablky a pudingem.
 Nový recept jsem dostala od kamarádky a tak jsem ho musela hned o víkendu vyzkoušet. Postup je velmi jednoduchý, možná že právě takový pečete také.
Ovoce můžeme zvolit jakékoli, čerstvé, mražené, kompotované...



600 g polohrubé mouky
250 g cukru
250 g Hery
1 vejce
1 vanilkový cukr
1 prášek do pečiva
1 l mléka 
2 pudingové vanilkové prášky
2 pol.lžíce cukru
ovoce

- nejdříve si uvaříme pudink (já ho vařím v mikrovlnce)
- z ostatních přísad vytvoříme drobenku
- na plech s pečícím papírem rozložíme 2/3 drobenky, zalijeme teplým pudingem, poklademe ovocem a zasypeme zbylou žmolenkou
- pečeme ve středně vyhřáté troubě 30-40 minut


V pondělí ráno zbyly dva poslední kousky...

   

___________________________________________
Dovětek pod čarou :

Jak vařím puding v mikrovlnce ? Je to jednoduché a nemusím s ním stále míchat na sporáku.
Vezmu plastovou nádobu (nejlepší je rovnou s odměrkou), odměřím požadované množství mléka a trochu si dám stranou do misky nebo hrníčku, do mléka přidám cukr a dám do MT tak na 2 min ohřát, puding nasypu do mléka daného stranou a řádně rozmíchám. Po zahřátí mléka v MT vliji rozmíchaný puding a opět zahřívám cca 4 min (občas juknu a zamíchám) a jakmile je puding hustý je hotovo. Časy jsou orientální, dělám to odhadem a také záleží na množství mléka. 
___________________________________________ 

10 komentářů:

  1. Ali děláš mi chutě. Drobenkový koláč dělám, ale tuto verzi s pudinkem neznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem Ali neznala a je to opravdu dobré, ovocem nešetři :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali,učitě zkusím,ale zajímá mě -pudink v mikrovlnce?můžeš popsat?Díky babiEva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem postup Evi dopsala, já už puding jinak nevařím. Děkuji za návštěvu :o)).
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
    2. Děkuji,opět něco nového do kuchyně:-))),babiEva

      Vymazat
    3. Není zač, také mám ráda vychytávky co pomůžou.
      A.

      Vymazat
  3. Pečení s jablíčky se mi taky líbí - ukládám a děkuji ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koláče s jablky miluji v jakékoli formě. Tento drobenkový znám jako Švédský koláč, dávám rozdělaný tvaroh a na horní vrstvu žmolenky se dávají proužky másla. Už jsem ho docela dlouho nedělala.
      Krásné dny Ivo.
      Ála

      Vymazat
  4. Álo, ten vypadá moc dobře. Sehnala jsem 13 kg jablek, tak také chci péct nějaký jablečný, tak třeba zkusím ten tvůj. Hezký večer! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hlavně je Radu rychlý, což vždy při pečení vítám a oceňuji, takové recepty mám fakt ráda.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála