neděle 18. října 2015

VĚTŠÍ HÁČKOVACÍ PROJEKT...

se mi rodil v hlavě již delší dobu. A začala jsem ho realizovat v pondělí. Dorazila objednaná příze na deku.

Docela jsem se rozmýšlela jakou přízi zvolit, aby se deka dala prát v pračce, aby s ní nebyla žádná zvláštní práce při údržbě a aby  taky trochu vydržela. Pro sebe jsem loni háčkovala z vlny od Dropsu Baby merino a ta je úžasná, lehounka, teplá, velmi příjemná.
Při praní se však musí dávat pozor, nízká teplota, sušit volně, přeci jen je to vlna.

A tak jsem raději zvolila 100% Acryl a to přízi  Elian - Nicky, dva odstíny šedé a světle zelenou, barvy které se objevují v bytě těch, kteří budou obdarováni. Tato příze má také solidní návin, 50 g cca 152 m. Háčkuji háčkem číslo 4.

- barvy se mi moc líbí, přesně takové jsem si představovala -

- klubíčka ubývají, snad množství vystačí -
 
 Hned ten večer jsem se pustila do háčkování a jsem nadšená, jak mi deka rychle přibývá. Zvolila jsem vzor babiččiných čtverců (Granny square), který jsem již jednou použila na deku dětskou pro našeho Jonáška, a byla to dobrá volba i tentokrát.
Tentokrát jsem postupovala jinak a začala jsem řetízkem, který jsem obháčkovala první řadou z obou stran a pak jsem v rozích začala rozšiřovat.




Po dnešním změření má deka rozměry 80 x 100, to je samozřejmě ještě na deku, pod kterou se má člověk zachumlat, málo a čím bude přibývat centimetrů, tím řady budou delší a delší, práce půjde pomaleji.
Udělala jsem si však písemnou poznámku, že příště uháčkuji začáteční řetízek delší (nyní 33 ok), aby mi vznikal větší obdélník (větší rozdíl mezi šířkou a délkou).
Ještě při práci zvažuji jak deku ukončím, zda vyjde příze na nějakou borduru nebo zda bude obháčkovaná jen raččím sloupky, které okraj zpevní. Zatím budu přemýšlet a hledat inspiraci.
 
To nic nemění na faktu, že vše v pohodě stihnu a jsem ráda, že jsem začala včas.
Bude to má třetí deka větších rozměrů.

Snad dárek přijde vhod...


 

15 komentářů:

  1. Álo,
    moc a moc Vás všechny holky blogérky háčkařky obdivuji, že dokážete uháčkovat takové krásné deky!
    U mě by to bylo dílo na celý život!
    Já dostat takovou deku, tak se snad zblázním radostí ;-)Moc se mi totiž líbí!
    Jednu dětskou už jsem tedy dostala od blogérky Helenky, když se narodil Šíma :-)
    Právě teď řeším, zda by mi háčkovanou deku nemohl přinést Ježíšek ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, už jsem to tady někde psala, že má sestra se třeba vůbec ručním tvořením nezabývá a ani nikdy nezabývala, prostě jí to nebaví. A spousta mých kamarádek neměla v ruce ani háček, ani jehlice :o))).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, je moc krásná..Taky mám jednu, ale rozdělanou a pořád nedokončenou..ale doufám, že ji do Vánoc dokončím..Měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se těším Inko až na ni dojde čas a pochlubíš se :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Ali, to teda hledím. Od pondělí tolik uháčkovat. Deka bude moc pěkná. Líbí se mi barevné ladění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, příbývá krásně, také ji věnuji každou volnou chvilku. I mně se barvy líbí.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, podle prvních fotek to vypadalo na přípravu a ty už jsi skoro ve finále! Krásné barvy, myslím, že bude mít velký úspěch.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani jsem Helenko nečekala, že mi to půjde tak od ruky, ale musím trochu zbrzdit, abych si nenamohla karpály, už se mi to jednou v háčkovacím zápalu stalo :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Ali, ta je krásná, obdivuji tvoji trpělivost. krásně barevně sladěná.
    pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko děkuji. Naštěstí jsem trpělivá opravdu hodně :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Álo, je super! Jak tak koukám do Tvých oblíbených blogů ve sloupci vpravo a vidím tam i svůj dnešní příspěvek... nemohu se nezeptat - nechceš k té své dece mladým přidat mé "amsterodamské domky"? Skvěle by k ní ladily :-))) Měj se krásně A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko to jsem ráda, že se ti i tato barevná kombinace líbí. Já zase obdivovala tu tvou, ale prostě mladí mají laděno takto. Polštářky jsem jim kupovala loni na gauč, takže letos přibude deka. I když musím říct, že tvoje "domky" jsou přenádherné.
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Tak ať jsou spokojení! Ale to oni určitě budou :-) Pa a krásný víkend A.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála