pondělí 19. října 2015

ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA...

se o trn píchla a usnula. Já se v sobotu o trny šípkové růže píchla tak často, že jsem se až divila, že jsem u těch keřů také neusnula.
Vyrazila jsem na mé občasné toulání s košíčkem a zamířila tam, kde rostou keře šípkové. Už bylo na sběr skoro pozdě, hubovala jsem si, že jsem měla vyrazit alespoň před 14 dny, ale přeci jen jsem ještě šípky nasbírala.

- má představa byla o větším  množství šípků, ale byla jsem vděčná i za toto -
 Vzala jsem si sebou foťák, pár fotek nafotila, ale počasí bylo spíš pošmourné, každopádně ne slunečné a tak se některé ani nedají použít.
I tak jsem byla ráda, že jsem venku, protože večer nás čekalo posezení s kamarády na večeři s výběrem z hovězích specialit v místní restauraci, a to jsem potřebovala mít pěkně místo v bříšku a být vyvětraná na čerstvém vzduchu :o).




- micku jsem rušila na číhané :o)) -

Nasbírané šípky jsem očistila, opláchla a přesunula na plata do sušičky.
Jsem zvědavá jak sušení dopadne a těším se na první čaj.

Na zimu jsem připravená čím dál tím víc...





________________________________________
Dovětek pod čarou :

Večer se velmi vydařil, ochutnávali jsme dobroty z hovězího masa - pikantní tataráček, bylinkový tataráček, hovězí carpaccio byla nabídka  předkrmů, steaky, hovězí líčka, tatarák, XXL burger, XXL steak výběr z hlavního jídla a sladká tečka na konec buď créme brullé či cheecake se švestkami. Ani mne nenapadlo fotit alespoň na mobil :o)))) jak jsem si lebedila.
Kdepak, já bych prostě nemohla být vegetarián, bohužel. Sice jím mraky zeleniny, protože ji mám velmi ráda, ale maso bych vynechat ze svého jídelníčku nemohla. Jsem naprostý všežravec...
Jo a popíjely jsme s kamarádkou bílé víno Tramín červený a chlapi samozřejmě pivo. Já vím, že k hovězímu je vhodnější červené, ale já ho nějak nemůžu. Jakmile si dám skleničku, hořím jak svíčka :o)), tváře jak Marfuša a mohla bych sedět v tílku jaké je mi horko.

Ála

_________________________________________

12 komentářů:

  1. Álo, tak to máš štěstí,že můžeš pít alespoň to bílé víno...já mám úplně stejné příznaky, ať piju cokoli, co obsahuje třeba jen nepatrné množství alkoholu ...každý to na mě okamžitě pozná :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže si Mirko dovedeš představit proč červené nepiji, ač by na zimu bylo vhodnější.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, taky jsem byla sbírat šípky. Sušila jsem je v sušičce s přestávkami snad dva dny, ale výsledek stojí za to. Nejlepší zásobárna vitamínu C na zimu. Krásný den! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, také suším již druhý den, zatím suché ještě nejsou, některé byly hodně veliké, tak to musím kontrolovat. Příští rok zajdu ke keřům dříve, to si slibuji :o)).
      Měj krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alo,i já právě sipky susim:-)A to maso i vinka,červene
    i bílé si také dam moc rada!Krásný podzimní týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A sušíš v sušičce ? Já letos poprvé, tak jsem zvědavá jak dlouho to bude trvat.
      I tobě Ilonko krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Alenko,ano v susicce,letos také poprvé.Sušila jsem je přes týden,mám jich ale letos dost:-)Cajik už z nich popijim,moc mj chutná!Vloni jsem je na plechu Sušila týdny:-oRada bych zkusila priste i víno nebo sirup,ale v okolí máme málo keřů,otrhala jsem je já na sušení;-)Krasne dny!

      Vymazat
    3. Já jich zase tolik nemám, ale jsem vděčná i za to málo. Příští rok půjdu dříve, já hlava děravá :o)).
      A.

      Vymazat
  4. No, milá Růženko, nevím jestli mám chválit tu porci vitamínu nebo závidět to masíčko :o) Ale my jsme v sobotu taky hodně dobře jedli :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o))) Helenko oboje, vitamíny jsou důležité a maso pro organismus potřebné (v rozumné míře). Minulý měsíc jsme byli na Rybím večeru a to byla neskutečná mňamka také. Na listopad chystají Svatomartinské pochoutky.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, letos je hodně šípků a já si natrhala jen na větvičkách do věnců. O víkendu jedeme na chatu, tak se musím ještě podívat a případně natrhat.
    Hovězí hody ti závidím. S manželem máme rádi tatarák a občas si na něj zajdeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Ali máš pravdu, letos je opravdu hodně šípků, tak nevím zda to neznamená, že bude tuhá zima :o)). Tatarák miluji a jako předkrm jsme si dali s mužem pikantní - mňam.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála