čtvrtek 22. října 2015

KAKAOVÁ...

buchta s jablky a semínky z granátového jablka.

- semínka v té tmavé barvě vůbec nejsou vidět :o) -

Když mne honí mlsná, nesahám po sušenkách, bonbonech, raději něco rychlého upeču. Receptů mám nasbíraných tolik, že už se v nich přestávám orientovat. Stále mám klasický sešit s abecedním rozlišením, kam jsem si zapisovala recepty od mamky když jsem se vdala. Do dneška vzpomínám na koláče, které pekla, na vánoční cukroví, které jsem jí pomáhala péci a které měla nejraději. K některým kouskům prostě ta vzpomínka už bude navždy.
 
Mezitím nastala však éra internetu a tak jsou nové recepty stále nadosah. Zajímavé si pak stáhnu, vytisknu a zakládám. Jsem prostě zvyklá mít tu papírovou verzi při pečení po ruce.
Peču ráda a ke kávě mám něco k zakousnutí v oblibě.

A tak jsem v pondělí zjistila, že v dóze sice jsou dvoje sušenky, které jsem pekla ve čtvrtek (cookies a koka), ale že na ně vůbec nemám chuť.



Zrovna jsem koupila granátová jablka a tak mne napadlo, že upeču oblíbený kakaový moučník s jablky a přidám ta úžasná červená semínka.



 A recept chcete ?
Jednoduchý, rychlý, chutný :
  
350 g hladké mouky
350 g postrouhaných jablek + semínka z granátového jablíčka
1 prášek do pečiva
150 g cukru
2 lžíce kakaa
2 vejce
3/4 hrnku oleje
1 hrnek mléka

- vše smícháme a nalijeme na plech s pečícím papírem
- pečeme na 160°C cca 30 minut (jak jste zvyklé u vaší trouby)  
 



 Navečer jsem řekla synovi ať si vezme do práce k čaji a klidně si může nabrat víc a rozdělit se s kolegy.

Ráno chyběla v plechu přesně půlka... 

 

10 komentářů:

  1. Alenko zaskočila jsi mě granátovými semínky v moučníky. To by mě nenapadlo. Granátová jablka mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to někdy vyzkoušej Ali, dávala jsem je i od bábovky a je to výborná změna.
      Ála

      Vymazat
  2. Miluju tyhle jednoduché recepty a vypadá to jako veliká dobrotka, díky za ni:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také ráda když je rychle hotovo, upečeno a pak se může chutnat a chutnat :o).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, zní to jednoduše a dobře. Občas v kuchyni ráda čaruju, ale v běžném provozu se tyhle rychlovky opravdu hodí...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takový letitý recept Helenko, občas ho ještě vylepším a poliji čokoládou, na talířek přidám trochu šlehačky a už je z toho dezertík :o)) - čáry máry fuk...
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Jé, to jsem fakt ještě nezkoušela, díky za receptík:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stále člověk objevuje něco nového, že ? To je dobře...
      Měj se hezky Ajko.
      Ála

      Vymazat
  5. Álo,
    taky to mám s těmi recepty a mlsnou to podobně ;-)
    A s granáotvým jablíčkem jsem buchtu opravdu ještě nepekla.
    Věrka nedávno také zveřejnila recept.
    Zrovna jedno mám v lednici.
    Tak asi vyzkouším.
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám to s granátkem chutná :o)). U Věrky jsem také recept zahlédla, ona buchtu myslím měla jen s těmi zrníčky,určitě to je také vynikající.
      Hezké dny Ilonko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála