čtvrtek 17. září 2015

UNCLE BEN´S...

je další zeleninová směs, kterou na zimu vařím již několik let a je u nás velmi oblíbená. Je chutná, voňavá, opravdu vynikající.Zajisté znáte tu originální omáčku, která se dá koupit ve většině obchodů.
Jenže proč platit za malou sklenici takových peněz, když si zeleninovou omáčku v pohodě mohu zpracovat doma z dostupných surovin?

 
 
Podělím se s vámi o můj letitý recept.

Uncle Ben´s
 
1 kg cibule
2-3 feferonky (nemusí být)
1 kg cukety
1 kg paprik
6-8 vařených mrkví
2,5 dl oleje
2 lžíce cukru
1 lžíce soli
6 lžic sojové omáčky
2 lžíce worcestrové omáčky
1 litr kečupu sladkého
1 litr kečupu ostrého

- zeleninu nakrájíme na kostičky, přidáme přísady a dusíme
20 minut,
horké plníme do sklenic, sterilujeme 15 minut
(já nesteriluji, otočím zavíčkovanou sklenici a nechám
vychladnout-nikdy se mi nic nezkazilo)





 Tak pokud máte ještě dostatek surovin z vlastní zahrady nebo máte možnost zakoupit výpěstky na tržnici, neváhejte a vyzkoušejte.
Je to vynikající příloha k masu, i jen tak k rýži jako lehká večeře, dá se použít k těstovinám. 

Prostě variant je mnoho ...



 

  








6 komentářů:

  1. To vypadá dobře. Možná vyzkouším ☺
    Díky za recept, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej Marti a třeba se stane i vaší oblíbenou zeleninovou omáčkou :o).
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, ty tedy nepolevuješ! Jsou tam samé dobré věci, o musí být dobré!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, již se to mé zavařování blíží ke konci, poslední várky rajčat ještě nasuším, cukety zpracuji vařením a pečením, papriky vyjdou ještě na várku Uncle Ben´su a pak snad už budu konečně více odpočívat :o))).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, tak to jsem naprázdno polkla... musí to být vynikající ...
    tebe až se zima zeptá ... tak jí odpovědí omráčíš jak jsi byla stále pilná ...
    Pěkný víkend přeju! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko a já polykala když se směs v kuchyni začala dusit a nesmírně vonět :o))).
      Krásný víkend i tobě.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála